Gå til innhold

Erfaring med lang protokoll - ivf behandling

Kjsl

Anbefalte innlegg

Jeg har ila de siste månedene hatt tre mislykkede ivf-forsøk med kort protokoll. Har prøvd gonal-f og Pergoveris. Jeg er 40 år og har en lav amh.

Nå anbefaler legene lang protokoll med nedregulering. Er det noen som har erfaring med lang protokoll? Hvordan har dette vært sammenlignet med kort protokoll? 
takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt lang protokoll 2 ganger hvor jeg brukte nesesprayen synarela i forkant av stimulering. Nesesprayen tror jeg jeg brukte i 2 uker før sprøytestart.. hadde masse bivirkninger av disse blandt annet konstant hodepine. 

For meg var lang protokoll veldig dårlig. Fikk ut mange egg men ingen gode nok til å bli blastocyst, kun 1 egg godt nok til å bli satt inn på dag 2. Ble ikke gravid.

Anonymkode: f4058...428

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at det har vært mislykket? Ingen modne egg? Tenker det er relevant. Jeg fikk beskjed det var liten sjanse for egg, men fikk mest på kort protokoll med høy dose Gonal-F og Fyremadel. 

Anonymkode: 83861...e94

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 2.36):

Hva er grunnen til at det har vært mislykket? Ingen modne egg? Tenker det er relevant. Jeg fikk beskjed det var liten sjanse for egg, men fikk mest på kort protokoll med høy dose Gonal-F og Fyremadel. 

Anonymkode: 83861...e94

Hos meg var nesen alle eggene modne, ca halvparten ble befruktet men sluttet for å utvikle seg.

Anonymkode: f4058...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lang protokoll på alle mine tre forsøk. Det er mange år siden og den gang var det vanlig. Bivirkningene av å nedreguleres er kjipe. Er som å komme i overgangsalderen. Hadde hodepine, hetetokter, irritasjon/dårlig humør og tørre slimhinner. Det ble bedre straks jeg begynte på sprøytene. Ble gravid på siste forsøk.

Anonymkode: a18eb...22e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forventede bivirkninger, mild svimmelhet i tillegg. Men klarte fint å jobbe som vanlig, vil si bivirkningene var milde sånn sett i sammenheng med endel annet. Bare tok litt ekstra hensyn. 

Ble ikke et godt forsøk, ikke bedre effekt enn på kort (heller dårligere, men sånt kan være tilfeldig). De korte funket heller ikke. 

Men jeg hadde endometriose, ikke lav AMH. 

Anonymkode: 9e63c...bb5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er årsaken til at du har hatt kort protokoll? 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ble satt på lang protokoll fordi jeg var over 35 (er 37, mannlig faktor).

Erfaringene mine med lang protokoll er ikke bra, men dette er jo indivuekt og bør jo tilpasses også. Jeg ble veldig dårlig psykisk og fysisk. Fikk ut 12 egg fra en eggstokk, men bare to som ble befruktet. Blir kort protokoll neste gang fordi jeg ble overstimulert og dårlig. 

Anonymkode: c37e5...d1b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...