AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Hei. Da jeg var gravid for et par år siden ble det tatt celleprøve samtidig som tidlig UL. Sjekkes det da rutinemessig for HPV samtidig? Jeg var hos gynekolog på nyåret nå, og det ble tatt ny celleprøve. I dag har jeg fått melding i pasientsky om at jeg testet positivt for HPV-viruset. Jeg blir veldig bekymret for om mannen kan ha vært utro, så skal ordne med time til fastlegen. Mannen sier han ikke har vært med noen andre. Men jeg sliter med tillit til mannen rundt andre damer fra før pga løgner og ting han har holdt skjult, og ble ekstra redd nå. Vi går i terapi og prøver å bygge opp igjen tilliten, så dette var jo kjepper i hjulene. Vet noen om det testes rutinemessig for hpv når man tar celleprøve? Og kan det være at den første prøven da var falsk negativ? Eller er jeg naiv om jeg tror på mannen nå? Anonymkode: 40590...31f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Jeg fikk hverfall avdekket hpv sist jeg tok celleprøve så tror det er noe de tester etter ja. Falsk negativ er bare tull. Men snakk med en gynekolog, jeg tror hpv er et av de virusene man kan gå lenge med i kroppen uten at det smitter over så det kan nok hende han har hatt det hele tiden men at du først har blitt smittet nå. Hvis du vil få nærmere pekepinn på hvorvidt han har vært utro eller ikke så ta telefonen hans og be om kode og om han blir stressa, sur eller nekter så skjønner du at han driver med noe han ikke skal Anonymkode: 017bf...309
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Min erfaring med hpv: jeg testet plutselig positivt etter å ha vært i et stabilt forhold i 10 år. Jeg tenkte som deg, såklart. Spurte gynekologen som testet meg, og hun sa at jeg kan ha hatt en infeksjon som kommer og går, man kan få oppbluss, man kan resmittes av partner som andre eller man selv tidligere har smittet og nå plutselig har aktiv smitte, den kan ligge latent i kroppen i flere år. Jeg blir automatisk testet hver gang jeg er hos gyn og tar celleprøve, jeg tror det er rutine å teste alle celleprøver for hpv. Jeg valgte å stole på min mann, som ble oppriktig forundret over påvist virus. Han tenkte jo samme tanken, nemlig at jeg hadde vært utro og henta meg en infeksjon et sted. Han har aldri vist interesse for andre damer, så det hadde virkelig vært en bombe om han hadde vært utro. Jeg fikk oppfølging av gyn en periode, og nå tester jeg negativt. Så ja, man kan gå lenge uten at det slår ut, og mannen din trenger ikke å ha vært utro. Men jeg skjønner jo med deres historie at du blir ekstra urolig. Anonymkode: 39dc3...b59
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 De tester, men kun om du har en aktiv infeksjon. Viruset kan ligge i dvale i kroppen i mange år, og vil ikke vise på tester før det blir aktivt. Jeg opplevde det samme, etter mange år i forhold, og selv om jeg ikke har noe som skulle tilsi at mannen hadde vært utro, var det en naturlig tanke å få. Men jeg ble beroliget, og er 100% trygg. De anbefaler vaksinen selv om du har viruset, fordi det hindrer at det aktiveres igjen. Anonymkode: 48720...c92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå