Gå til innhold

fiskepinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste.. Ris, pasta eller poteter. Eventuelt smeltet smør på potetene. Raspet gulrot eller andre grønnsaker, som for eksempel brokkoli eller blomkål.

Husker at jeg som liten fikk servert fiskepinner, kokte poteter og en dip ved siden av laget av rømme iblandet litt ketchup.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Når vi har fiskepinner er det poteter til. I tillegg koker jeg brokkoli, gulrøtter og enten erter eller mais.

Vi bruker ikke noe saus til, men hvit saus går sikkert an å servere for dem som liker den typen saus.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi bruker poteter, råkost av gulerøtter og masse dampet broccoli(nam!).

Skrevet

Vi bruker kokte poteter, smeltet smør, revne gulerøtter, remulade og sprøstekt løk. Nam nam....da vet jeg hva vi skal ha til middag i dag :)

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Villris, dampede grønnsaker og en lys kyllingsaus.

Skrevet

En veldig god og enkel ting er å varme opp en boks med hermetiske tomater i en liten kasserolle, og servere sammen med kokt ris. Det blir en god saus som passer godt til fiskepinner, synes jeg!

Skrevet

Poteter, eller en kjapp varant med potetmos (fiskepinner får fort, og da passer de fint som "hurtigmat" og det gjør ikke poteter....) , eller ris eller chips er det vi bruker mest. Saus har jeg egentlig aldri tenkt på, grønnsaker etter hva som finnes i skapet...

Skrevet

Du kan også servere de som wraps i tortilla-lefse, eller f.eks. store lomper, sammen med blandet salat og en god dressing av feks. youghurt m/hvitløk.

Skrevet

Jeg synes det er godt med poteter, hollandaisesaus og revne gulrøtter til. Men etter at jeg leste hvor usunt fiskepinner egentlig er, bli det ikke servert så ofte her i huset.... :sur:

Skrevet
Jeg synes det er godt med poteter, hollandaisesaus og revne gulrøtter til. Men etter at jeg leste hvor usunt fiskepinner egentlig er, bli det ikke servert så ofte her i huset.... :sur:

Å huffda..... vi har fiskepinner innimellom, for det er så raskt å lage og bankers hos ungene....

Hvordan usunt da? Mye fett eller "farlige" stoffer?

Skrevet

Leste i et eller annet blad at pinnene allerede når du kjøper dem er stekt i usunt fett. At mange steker dem i fett før middagen gjør det ikke bedre. Det ble anbefalt å steke dem i ovnen uten fett hvis en ville ha en sunnere middag.

Gjest gjest 0
Skrevet

Vi spiser fiskepinner med ris og masse ketchup vi! amerikansk grønnsaksblanding er også veldig godt til.

Skrevet

Stek fiskepinnene sammen med mais, server med ris til! Kjempe godt!!

Kan evt. ha andre grønnsaker i tillegg..

Skrevet

Dampede grønnsaker, pluss ris eller potetmos. Evnt bare grønnsaker og fiskepinner.

Skrevet
Leste i et eller annet blad at pinnene allerede når du kjøper dem er stekt i usunt fett. At mange steker dem i fett før middagen gjør det ikke bedre. Det ble anbefalt å steke dem i ovnen uten fett hvis en ville ha en sunnere middag.

Steker dem uten fett i stekepanna jeg, og det funker helt utmerket. Ja, for der er nok fett i dem ja, derfor går dette fint i min stekepanne (som er av det slaget svært lite setter seg fast i)

Men så er ikke jeg hysterisk redd fett jeg da (jeg er uansett undervektig, og har sikkert godt av det) på den måten, så jeg spiser fiskepinner uansett om de er stekt i fett på forhånd. Og at mange steker dem i fett (enda det på det merket som det selges mest av står klart at det IKKE skal brukes fett eller olje ved steking) er strengt tatt ikke mitt problem...

Og når jeg serverer med pommes frites som ligger i ovnen er der 1: ikke plass til dem i ovnen og 2: masse fett inni ovnen fra pommes fritesen også, så... fiskepinner er egentlig ikke for meg en SUNN middag, men en RASK middag, som ikke er så veldig usunn som mye annet hurtiggreier.

Skrevet

Kokte poteter, revne gulrøtter, kethup og smeltet smør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...