AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Vi har (dessverre) fått ny sjef som er en skikkelig regelrytter… Min forrige sjef hadde med seg hunden og lot oss andre ta med hundene våre, men nå som jeg får ny valp var jeg dum nok til å spørre leder som da gikk og sjekket med sine sjefer og de med sine osv, og svaret ble nei, ingen hunder i bygget fordi vi jobber offentlig. Jeg har eget kontor som INGEN besøker annet enn renholderen, og hun elsker hunder. Har også sagt til henne at jeg gjerne vasker selv når jeg tar med meg hund, men det ville hun ikke ha noe av❤️ Min leder er innom i vårt bygg kanskje én gang i mnd, max, og sjelden hos meg. Begynner å lure på om jeg bare skal ta med meg valpen likevel… Mine kolleger i nabokontorene er enig i at det er tullete at vi ikke får lov, og ville støttet meg i å skjule valpen… Hva kan evt konsekvenser bli tenker dere, dersom jeg bare tar den med og leder stikker innom en dag og ser den? Kan bare si at den er på besøk for å hilse på og skal gå snart? Det har han ikke sagt noe på før, dersom kolleger kommer innom med sin hund for å si hei. Jobber sentralt så det er ikke ulogisk om feks mannen stakk innom med valpen imens han skulle handle eller noe. Anonymkode: 6f3da...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Ta med en valp på jobb? Hadde jeg aldri vurdert en gang og hadde virkelig begynt å lure hvis noen av mine kolleger hadde gjort det. Jobber også offentlig. Jeg er allergisk mot hunder og det hadde virkelig ikke vært greit om noen hadde tatt med seg hund uansett om de har egent kontor. Hunder har ikke noe på en arbeidsplass å gjøre. Anonymkode: 55c04...bfe 29 1 8
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Det blir jo feil om leder sier nei. Selv om du har eget kontor. Da må alle kunne ta med, likt for alle synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Konsekvensen er at du kalles inn til møte og formidles at dette ikke kan gjenta seg, og at det skrives en skriftlig sak som legges i personalmappen din. Så er konsekvensen at du selvsgat får gjort halvparten så mye faktisk arbeide, med en hund på kontoret som skal klappes og luftes og så videre. Så om jeg hadde vært sjefen din og du fikk gjort hele din jobb med ansvar for en valp? Da ville nok du fått utdelt nye oppgaver tilsvarende rundt 50% stilling, fordi du helt åpenbart tvinner fingre på jobb. Jeg tror dessuten ikke på at du «sitter på et kontor der ingen er innom». Slike stillinger ble avviklet før pandemien nettopp fordi det ikke er behov for dem. Ingen oppgaver av verdi løses i enerom. Anonymkode: d1901...f05 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta med en valp på jobb? Hadde jeg aldri vurdert en gang og hadde virkelig begynt å lure hvis noen av mine kolleger hadde gjort det. Jobber også offentlig. Jeg er allergisk mot hunder og det hadde virkelig ikke vært greit om noen hadde tatt med seg hund uansett om de har egent kontor. Hunder har ikke noe på en arbeidsplass å gjøre. Anonymkode: 55c04...bfe Som du leser av innlegget er alle kollegene mine som jobber der glade for å ha hunder på jobb, og det er ingen med allergi i nærheten selvfølgelig. Da ville saken vært en annen. ts Anonymkode: 6f3da...5d7 1
Skalperud Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Ville aldri gjort det. Du har spurt, sjefen har sagt nei og du må forholde deg til det. hva med å spørre om hjemmekontor ? 18 2
Nekinn@ Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 (endret) Dette handler ikke om rett og galt for min del, det handler om dine holdninger til overordnede. Helt enig at slik du beskriver situasjonen så burde det ikke vært et problem. Men man må da kunne forholde seg til beskjed fra en leder, samme hva en måtte mene selv? Om ikke, hvor skal grensene gå? Viser også litt om dine holdninger når du skriver "jeg var så dum å spurte" - du spurte egentlig ikke da du forventet ja, du ville bare ha bekreftelse på egne meninger om dette - spør du så må du tåle og kunne forholde deg til svaret! Endret 13. april 2023 av Nekinn@ 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Får du ikke lov, må du forholde deg til det og finne andre løsninger. Jeg skjønner det er kjipt, har hund selv. Anonymkode: 044f3...f99 5 1
sommerkroppen Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 En ting er iallefall sikkert, dette kan du ikke holde skjult for lederen din. Det vil han eller hun fort finne ut av. 5
hjärterdam Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 (endret) Hvis du jobber i en jobb hvor ingen trenger å innom deg kan du kanskje heller be om hjemmekontor i en periode? Endret 13. april 2023 av hjärterdam 2 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som du leser av innlegget er alle kollegene mine som jobber der glade for å ha hunder på jobb, og det er ingen med allergi i nærheten selvfølgelig. Da ville saken vært en annen. ts Anonymkode: 6f3da...5d7 Nei, det er de ikke. Jeg jatter med, da jeg innser man er upopulær når man ikke liker hunder. Men ville glatt gitt en lyd til leder om hva som skjer. Anonymkode: 37b86...725 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Jeg synes det høres ut som en dårlig idé å ta med en hund, spesielt en valp, på kontoret. I løpet av min karriere har jeg aldri vært borti et eneste menneske som har tatt med hunder på jobb. Kanskje barn, men aldri hunder. Selv om kollegene dine verken er allergisk og synes det er greit, så er det andre aspekter. Tisser/bæsjer hunden inne? Biter den på kontorutstyr? Lukter den? Distraherer den deg (du får lønn for å jobbe, ikke ta deg av hunden din). Ta deg heller litt ferie når du får valpen og tilvenn den å være hjemme under arbeidsdagen. Anonymkode: 779e1...346 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Må jo forholde seg til svaret en har fått. Anonymkode: 1c1dc...b16 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Konsekvensen er at du kalles inn til møte og formidles at dette ikke kan gjenta seg, og at det skrives en skriftlig sak som legges i personalmappen din. Så er konsekvensen at du selvsgat får gjort halvparten så mye faktisk arbeide, med en hund på kontoret som skal klappes og luftes og så videre. Så om jeg hadde vært sjefen din og du fikk gjort hele din jobb med ansvar for en valp? Da ville nok du fått utdelt nye oppgaver tilsvarende rundt 50% stilling, fordi du helt åpenbart tvinner fingre på jobb. Jeg tror dessuten ikke på at du «sitter på et kontor der ingen er innom». Slike stillinger ble avviklet før pandemien nettopp fordi det ikke er behov for dem. Ingen oppgaver av verdi løses i enerom. Anonymkode: d1901...f05 😂😂😂 Jo, mange oppgaver av verdi løses i enerom og jeg tror aldri du har hatt valp dersom du tror det tar så mye tid😅 ts Anonymkode: 6f3da...5d7 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Nei. Gjør du det kan det vel i verste fall være oppsigelsesgrunn. Anonymkode: 2a45d...2a9 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 Er flere hunder på min jobb. De ligger på eierens kontor. Bak lukket dør når eier er på møte. Ikke sett noen lufte i arbeidstiden. Alternativet er at hunden er hjemme, så ikke noe problem for dem å holde seg. Har ikke hørt noe om tissing inne eller biting på kontorutstyr. Ser ikke problemet på eget kontor. Anonymkode: bf17a...978 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det høres ut som en dårlig idé å ta med en hund, spesielt en valp, på kontoret. I løpet av min karriere har jeg aldri vært borti et eneste menneske som har tatt med hunder på jobb. Kanskje barn, men aldri hunder. Selv om kollegene dine verken er allergisk og synes det er greit, så er det andre aspekter. Tisser/bæsjer hunden inne? Biter den på kontorutstyr? Lukter den? Distraherer den deg (du får lønn for å jobbe, ikke ta deg av hunden din). Ta deg heller litt ferie når du får valpen og tilvenn den å være hjemme under arbeidsdagen. Anonymkode: 779e1...346 Har vært borti det mange ganger, så veldig sjelden er det ikke. Anonymkode: 1b1a5...658 4
Nekinn@ Skrevet 13. april 2023 #18 Skrevet 13. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 😂😂😂 Jo, mange oppgaver av verdi løses i enerom og jeg tror aldri du har hatt valp dersom du tror det tar så mye tid😅 ts Anonymkode: 6f3da...5d7 Jeg har vært leder, hatt hunder og tatt med valper på jobb - jeg har etter beste evne forsikret meg om at det ikke har en utfordring for ansatte, men samtidig med den innsikten av at ikke alle sier det de tenker og føler. Men uavhengig av dette så er jeg helt klar over at valpen stjeler av min tid i den grad at jeg ikke er like effektiv i arbeidsoppgavene mine som jeg ellers ville vært. Jeg løste dette ved å ta timer på hjemmekontor som ikke ble registrert. Men om du mener at en valp ikke er tidkrevende i den grad at arbeidsoppgaver blir utelatt så vil min påstand være at at du aldri har hatt valp før om du tror det tar så lite tid!:) Endret 13. april 2023 av Nekinn@ 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 Hvis den valpen ikke trenger masse oppsyn i løpet av dagen kan den vel bare bli hjemme 😉 Mannen min er veldig allergisk, så jeg hadde ikke ønsket å jobbe i et sted med hund. Så tenker lederen din er fornuftig Anonymkode: bf8a7...fd5 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen oppgaver av verdi løses i enerom. Anonymkode: d1901...f05 Det var en enormt merkelig påstand. Anonymkode: 57861...bc3 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå