Energi-jenta Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Som å ringe for å bestille legetime. Avtale befaring med snekkere. Bestille time for synskontroll til toåringe, hørekontroll til fireåringen. You name it. Har du tid til dette mens du er på jobb eller tar du det etter jobb? For en som ikke har familie så har en mer tid til å ordne slikt, men som forelder er jeg overveldet over at det aldri går rundt. Jeg har aldri nok tid til å komme a jour med alt som må ordnes i hjemmet. Savner litt tidene der jeg jobbet nattskift og fikk ordnet masse personlige ting i arbeidstiden, det er vanskelig nå med en 8-16 jobb.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Energi-jenta skrev (2 minutter siden): Som å ringe for å bestille legetime. Avtale befaring med snekkere. Bestille time for synskontroll til toåringe, hørekontroll til fireåringen. You name it. Har du tid til dette mens du er på jobb eller tar du det etter jobb? For en som ikke har familie så har en mer tid til å ordne slikt, men som forelder er jeg overveldet over at det aldri går rundt. Jeg har aldri nok tid til å komme a jour med alt som må ordnes i hjemmet. Savner litt tidene der jeg jobbet nattskift og fikk ordnet masse personlige ting i arbeidstiden, det er vanskelig nå med en 8-16 jobb. Mine ansatte får lov til å ta viktige telefoner i arbeidstiden. Men trengs det, så er de også ti minutter på overtid om det også trengs. Uten surmuling. Skal man gjøre sånt i arbeidstiden, bør det være i pausen eller i overensstemmelse med arbeidsgiver. Anonymkode: 1bd28...cfb 4 3
klarinetta Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Ja, i pausen. Lar det seg ikke gjøre i pausen, tar jeg det i sammenheng med å gå på do. 2
Hjertefisk Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 (endret) Da jeg jobbet i butikk var det litt avhengig av sjefen. Den ene sjefen var kjempelett å ha med å gjøre. Jeg kunne ta 10min her og der om jeg trengte det. Kunne t.o.m ta en kjøretur om det var behov. Jeg jobbet jo ekstra effektivt da jeg kom tilbake, og tok igjen tapt arbeid. Nå har jeg en surmugla sjef som ikke tillater det. Endret 13. april 2023 av Hjertefisk 2
Katrin94 Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Ja. Tar meg tid til sånt om jeg må. Men sørger for at jobben kommer først og at jeg får gjort det jeg skal. 5
kri.star Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Ingen problemer med det. Her styrer vi dagen vår stor sett selv, så lenge arbeidet blir gjort, så spiller det egentlig ikke så stor rolle når det blir gjort. 8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Ja, null problem å gjøre slikt i arbeidstiden. Men nå sitter vi på kontor, med ganske selvstendige oppgaver og styrer dagen vår selv. Det blir en del små pauser mellom møter/prosjekter/samtaler hvor det ikke alltid er hensiktsmessig å sette seg ned med en oppgave. Jeg ordner alt mulig private ting i løpet av arbeidsdagen: legetime, vekstedstime, bestiller nytt månedskort, sjekker banken, nettshopper litt, planlegger med venninner e.l. Arbeidet lider ikke av den grunn. Anonymkode: 4e015...7a9 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 Kokeplate skrev (24 minutter siden): Selvsagt. Er ansatt. Ikke slave. Så at når jeg passer på deg når du ligger i narkose så er det helt ok at jeg fikser personlige ting? Anonymkode: 90907...7b3 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så at når jeg passer på deg når du ligger i narkose så er det helt ok at jeg fikser personlige ting? Anonymkode: 90907...7b3 Er sikker på at du rekker å fikse personlige ting mellom alle operasjonene hvor du passer på folk. Er fremdeles arbeidstid 😀 Anonymkode: 1a5c9...90c 8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 Fikser personlige ting hele tiden, men jobber også en del overtid uten å skrive av timene, er fleksibel for mine kollegaer og sjef, og gjør en generelt god jobb. Anonymkode: 1a5c9...90c 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er sikker på at du rekker å fikse personlige ting mellom alle operasjonene hvor du passer på folk. Er fremdeles arbeidstid 😀 Anonymkode: 1a5c9...90c Når jeg har levert en pasient på postop så ligger neste i slusa gitt. Anonymkode: 90907...7b3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Ja, tar meg tid til det jeg må. Anonymkode: d4b76...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så at når jeg passer på deg når du ligger i narkose så er det helt ok at jeg fikser personlige ting? Anonymkode: 90907...7b3 Jobbet på operasjonavd selv, du har mye tid mellom operasjoner og god tid til å fikse småting, chill. Anonymkode: d4b76...cc0 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Telefoner, mailer og nettbank går greit om det tilpasses. Personlig ærend går som regel ikke. Anonymkode: 61103...bd7 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 48 minutter siden, Energi-jenta said: Som å ringe for å bestille legetime. Avtale befaring med snekkere. Bestille time for synskontroll til toåringe, hørekontroll til fireåringen. You name it. Har du tid til dette mens du er på jobb eller tar du det etter jobb? For en som ikke har familie så har en mer tid til å ordne slikt, men som forelder er jeg overveldet over at det aldri går rundt. Jeg har aldri nok tid til å komme a jour med alt som må ordnes i hjemmet. Savner litt tidene der jeg jobbet nattskift og fikk ordnet masse personlige ting i arbeidstiden, det er vanskelig nå med en 8-16 jobb. Jeg har fleksitid, så hvis jeg må bruke tid på private ting, så jobber jeg den tiden inn senere bare. Men all tid jeg logger, er selvfølgelig brukt på arbeid, og ikke private ærender. Foreldre til to, og med litt harde prioriteringer så går det veldig fint. Er det ting som MÅ ordnes på dagtid tar jeg en time av fleksitiden bare, men ellers ordnes det meste utom arbeidstid. Tidlig i seng, tidlig opp, ordner seg fint her i huset i hvert fall. Anonymkode: aba02...496 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Så at når jeg passer på deg når du ligger i narkose så er det helt ok at jeg fikser personlige ting? Anonymkode: 90907...7b3 Skjerp deg. Du fordummer debatten. Anonymkode: eda7a...95d 12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #18 Skrevet 13. april 2023 Jeg har stort sett tid til slike ting, jeg jobber selvstendig, eneste jeg ikke kan gjøre uten å si i fra/spørre er å reise fra jobb. Har lov å reise avgårde, men må si i fra til/spørre en kollega om hen har mulighet til å "se etter" mens jeg er borte. Anonymkode: 0f520...9a7
Hedda-78 Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 Kan jo ikke ordne alt privat i arbeidstiden, men noe går. En kjapp telefon i kaffepausen f.eks. Men det må jo times ifht arbeidsoppgaver, møter osv., kan ikke la private anliggender gå ut over jobb og kollegaer. Har flexitid, så jeg kan avspasere midt på dag for å gjøre private ting. Men da er det jo per definisjon ikke arbeidstid siden jeg avspaserer. Men veldig praktisk. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 Der jeg jobber gjøres slik i arbeidstiden. Alt fra å få time hos tannlege/lege til å få telefon fra skolen der barna er, til å legge inn en «klikk og hent» på en tv. På jobben vet de at vi står på når vi må. Vi er der 4-5 timer overtid når det er krise, uten spørsmål. Vi er alle med på laget. Og det «belønnes» med at man har lov til å ta 15 min kaffe med kollegaer, man har lov til å bruke litt tid til personlige ting når det er behov for det. Det stoles på at man gjør det man skal, og om man også har tatt et par telefoner i arbeidstiden så går det helt fint. Det skal selvsagt ikke misbrukes. Men er litt grenser for hvor mye og ofte man ringer til tannlegen ol. Anonymkode: 33c08...1f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå