AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Dette skjer så mange ganger, jeg ser noen bra plagg til ungen, sender selger en melding eller legger inn bud (kommer an på om de kun tar Vipps eller ønsker bud). Ser at selger er aktiv, ser at at en meldign eller to blir lest - får ikke svar🤷🏻♀️ Hva i alle dager handler dette om? Hvorfor i alle verden legger du ut ting om du ikke skal selge dem? Fant en veldig bra pakke med yttertøy i går, en selger med mange gode tilbakemeldinger - sender melding om at jeg kjøper klespakke pluss et par sko som lå ute, hun såg meldingen men valgte å ignorere. Jeg sendte meldign om at jeg går gjerne litt opp i pris om det er slik at det er flere som er interesserte - ingen svar. Jeg fatter det ikke🤦🏻♀️ Er det jeg som gjør noe feil?🤷🏻♀️ Anonymkode: b8a75...36f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Det er umulig å vite hva som skjer på selgers ende for oss, basert på hva du forteller. For alt vi vet kan det være språkbruken din i meldingene, det kan være at du var for sent ute og selger allerede har avtalt med noen andre, det kan være at selger rett og slett ikke liker et eller annet ved profilen din. Det er så mye rart der ute, at det blir vanskelig å si. Men når det skjer gang på gang, på gang, så er det nok du som gjør noe feil, ja. Det vil være en naturlig slutning i hvert fall. Selv vil jeg anslå at jeg har en rate på rundt 10-15% av henvendelsene mine som blir ignorert, resten blir besvart. Så noe er det jo, men mulig det kan være koblet til typen varer? Som du ser, det blir bare spekulasjoner, uten å se noen av dine meldinger og mer informasjon. Anonymkode: e7a72...09c 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er umulig å vite hva som skjer på selgers ende for oss, basert på hva du forteller. For alt vi vet kan det være språkbruken din i meldingene, det kan være at du var for sent ute og selger allerede har avtalt med noen andre, det kan være at selger rett og slett ikke liker et eller annet ved profilen din. Det er så mye rart der ute, at det blir vanskelig å si. Men når det skjer gang på gang, på gang, så er det nok du som gjør noe feil, ja. Det vil være en naturlig slutning i hvert fall. Selv vil jeg anslå at jeg har en rate på rundt 10-15% av henvendelsene mine som blir ignorert, resten blir besvart. Så noe er det jo, men mulig det kan være koblet til typen varer? Som du ser, det blir bare spekulasjoner, uten å se noen av dine meldinger og mer informasjon. Anonymkode: e7a72...09c Er så vanskelig å vite, for jeg skriver alltid det samme: Kjøper gjerne varen/varene:). Dersom det ikke står noe i profilen demmers om hva slags betalingsmåte de ønsker, så legger jeg til: Ønsker du betaling via appen eller Vipps? Ikke noe mere enn det🤷🏻♀️ Til slegeren jeg ønsket å kjøpe ytterklærne av, la jeg til: Byr gjerne 800,- (200,- over prisen hun satt), dersom det er slik at det er flere interesserte kjøpere får du gjerne rope ut, er veldig interessert . Har selv solgt mye, og har 98 vurderinger, hvor alle er 5/5. Likevel er det 50/50 på om den jeg ønsker å kjøpe noe av svarer eller ikke. Går for det meste i barneklær, en sjelden gang har jeg kjøpt noe til meg selv. Så joda, det blir spekulasjoner fra min side også, mulig jeg bare er teit som bruker energi på å irritere meg over dette🤷🏻♀️ Anonymkode: b8a75...36f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Synes det er mye slikt på Tise. Både som selger og kjøper foretrekker jeg Fiks ferdig. Der er så kjekt å slippe å kommunisere med folk. Anonymkode: cd70b...dc0 1
klarinetta Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 Min tenåringsdatter er veldig mye på tise, hun blir frustrert over det samme. Så utrolig mange som "reader" eller ikke følger opp.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Skal innrømme at om jeg på Finn får 20 henvendelser om samme tingen så svarer jeg ikke alle. Det har jeg ikke tid til. Men hvorfor du ikke får svar av akkurat de du skriver til er vanskelig å vite, men skjønner det er kjipt 😕 Anonymkode: 83690...a17 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Bruker så og si aldri Tise, av akkurat samme grunn som du sier. Man legger inn bud, og ingenting skjer videre. Eller man skriver at man ønsker å kjøpe, og ingenting skjer videre. Jeg holder meg på Finn, både ved salg og kjøp. Ekstra genialt nå med fiks ferdig, når man slipper å kommunisere. Anonymkode: 62aee...138 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Jeg svarer ikke om noen gir bud, altså lavere enn hva som står i annonsen. Anonymkode: cd7f4...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 Jeg bruker også bare Fiks ferdig, for å slippe alt styret som du beskriver, TS. Er mye rart på finn... Anonymkode: c2247...d6e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette skjer så mange ganger, jeg ser noen bra plagg til ungen, sender selger en melding eller legger inn bud (kommer an på om de kun tar Vipps eller ønsker bud). Ser at selger er aktiv, ser at at en meldign eller to blir lest - får ikke svar🤷🏻♀️ Hva i alle dager handler dette om? Hvorfor i alle verden legger du ut ting om du ikke skal selge dem? Fant en veldig bra pakke med yttertøy i går, en selger med mange gode tilbakemeldinger - sender melding om at jeg kjøper klespakke pluss et par sko som lå ute, hun såg meldingen men valgte å ignorere. Jeg sendte meldign om at jeg går gjerne litt opp i pris om det er slik at det er flere som er interesserte - ingen svar. Jeg fatter det ikke🤦🏻♀️ Er det jeg som gjør noe feil?🤷🏻♀️ Anonymkode: b8a75...36f Kommer du med skambud ? Jeg personlig gidder heller ikke svare på useriøse skambud Anonymkode: 00153...a6a
Duff Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommer du med skambud ? Jeg personlig gidder heller ikke svare på useriøse skambud Anonymkode: 00153...a6a Det har hun ikke gjort.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Jeg har også hatt mange sånne opplevelser, regner egentlig bare med at de har avtalt med noen andre. Og at de har fått mange henvendelser. Har oppdaget Loppo, så enkel måte å handle på! Vet ikke om det konseptet er andre steder enn her på Østlandet? Da får jeg sett og prøvd varen og slipper å forholde meg til selgeren direkte:) Anonymkode: 2760b...0eb
Strikkesokken Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 (endret) Jeg pleier å svare med en gang jeg ser at jeg har fått melding, både på Finn, Tise og Facebook. Å ikke svare er en uting, både som selger og kjøper! Men noen ganger henger spesielt Tise seg opp, hvis ikke jeg har vært aktiv i appen på noen dager så får jeg kanskje ikke opp varsel. Frustrerende for kjøper, men også utrolig frustrerende for meg som er gira på å selge og få ting unna. Endret 13. april 2023 av Strikkesokken Skriveleif
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 Jeg vil gjerne sjekke at varen fortsatt er i fin stand og klar til å sendes før jeg godtar budet. Svarer som regel innen 2-3 dager☺️ Anonymkode: 7dd47...c16
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg vil gjerne sjekke at varen fortsatt er i fin stand og klar til å sendes før jeg godtar budet. Svarer som regel innen 2-3 dager☺️ Anonymkode: 7dd47...c16 Selger du ting for andre eller hva er greia? Hvordan i alle dager kan du ikke vite at noe du legger ut fortsatt er i fin stand og klar til å sendes? Anonymkode: f6350...d55 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 De fleste har vel Fiks Ferdig på sine annonser nå (?), så hvorfor legger du ikke bare inn forespørsel om kjøp der (til den prisen selger ber om)? Anonymkode: babe3...da4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette skjer så mange ganger, jeg ser noen bra plagg til ungen, sender selger en melding eller legger inn bud (kommer an på om de kun tar Vipps eller ønsker bud). Ser at selger er aktiv, ser at at en meldign eller to blir lest - får ikke svar🤷🏻♀️ Hva i alle dager handler dette om? Hvorfor i alle verden legger du ut ting om du ikke skal selge dem? Fant en veldig bra pakke med yttertøy i går, en selger med mange gode tilbakemeldinger - sender melding om at jeg kjøper klespakke pluss et par sko som lå ute, hun såg meldingen men valgte å ignorere. Jeg sendte meldign om at jeg går gjerne litt opp i pris om det er slik at det er flere som er interesserte - ingen svar. Jeg fatter det ikke🤦🏻♀️ Er det jeg som gjør noe feil?🤷🏻♀️ Anonymkode: b8a75...36f Generelt er det best å: 1. forsøke å primært kjøpe fra og selge til menn 2. bruke fiks ferdig 3. unngå å kjøpe fra kvinner Og jeg er kvinne selv. Men jeg kjøper og selger det meste jeg eier - altså er nesten alt av klær, møbler, inventar, sportsutstyr etc kjøpt brukt og blir så solgt igjen om aktiviteten ikke fenger eller ting blir for små. Jeg vil anslå at 95% av alle menn som kjøper tint er rett frem, kort i praten, konkrete og gjennomfører en handel uten fiks ferdig på et absolutt maks av 2 meldinger, de fleste 1. Mens kvinner er 25% tull og vås der de verken ender opp med å selge eller kjøpe. Av de som faktisk selger eller kjøper er 25% til bry, har kjøpt eller solgt feil vare, maser om oppdateringer etc. 25% presterer ikke gjennomføre en handel på mindre enn 5(!) meldinger (da bør du heller satse på Tinder eller noe). Bare et mindretall er altså i stand til eller villige til å gjennomføre en handel som et normalt oppegående mannfolk. Uklart hvorfor. Det er såpass ille at det burde vært forsket på. Med barneklær er du nok prisgitt mødre, så kanskje forøke loppemarked etc? Anonymkode: 6520b...32b 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #18 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal innrømme at om jeg på Finn får 20 henvendelser om samme tingen så svarer jeg ikke alle. Det har jeg ikke tid til. Men hvorfor du ikke får svar av akkurat de du skriver til er vanskelig å vite, men skjønner det er kjipt 😕 Anonymkode: 83690...a17 Jeg svarer alltid. Bruker copy+paste om det er alt for mange meldinger. En gang jeg la ut en vare (konsertbilletter) rakk jeg få 10 meldinger på 1 min etter jeg la ut, og før jeg rakk å sette den i reservert og til slutt solgt rakk jeg sikkert få 20-30 meldinger til. Copy+ paste svar tar virkelig ikke lange tiden. Anonymkode: 6a53e...fe0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er så vanskelig å vite, for jeg skriver alltid det samme: Kjøper gjerne varen/varene:). Dersom det ikke står noe i profilen demmers om hva slags betalingsmåte de ønsker, så legger jeg til: Ønsker du betaling via appen eller Vipps? Ikke noe mere enn det🤷🏻♀️ Til slegeren jeg ønsket å kjøpe ytterklærne av, la jeg til: Byr gjerne 800,- (200,- over prisen hun satt), dersom det er slik at det er flere interesserte kjøpere får du gjerne rope ut, er veldig interessert . Har selv solgt mye, og har 98 vurderinger, hvor alle er 5/5. Likevel er det 50/50 på om den jeg ønsker å kjøpe noe av svarer eller ikke. Går for det meste i barneklær, en sjelden gang har jeg kjøpt noe til meg selv. Så joda, det blir spekulasjoner fra min side også, mulig jeg bare er teit som bruker energi på å irritere meg over dette🤷🏻♀️ Anonymkode: b8a75...36f Skriv heller "Hei! Jeg er veldig interessert i kjøpe dette/denne! Kan jeg få kjøpe det? Hvis det fremdeles er til salgs - vil du ha betaling gjennom appen eller på vipps? Ha en fin dag! Mvh Kari Nordmann" Anonymkode: 406b0...ead 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 Det som er problemet når man selger på finn er jo at på enkelte ting får man over 20 henvendelser, om alt mulig. Jeg har ikke overskudd til å svare på alt mulig. Anonymkode: dc93d...b2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå