AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #61 Del Skrevet 16. april 2023 Man kan ikke etter norsk lov inngå avtaler som er dårligere enn lovens minstekrav, så når TS sier avtalen regulerer tror jeg hun får seg en overraskelse om denne samboeren er litt om seg.. https://jusinfo.no/avtalerett/ https://jusinfo.no/avtalerett/prinsipper-i-avtaleretten/ulike-inngrep-i-avtalefriheten/ Anonymkode: 6f7c2...f60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #62 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 10.49): Det er ikke alle menn som bryr seg om det. Anonymkode: 71057...892 Min mann lever fint med det. Jeg har prøvd å slå opp tre ganger, men han vil ikke. Står i nesten samme situasjon som hi, eier 50% av huset. Han har ikke råd til å beholde, men nekter å la meg beholde. At det vil være det beste for barna driter han lang marsj i. Så da går vi her oppå hverandre, da. Trivelig. Anonymkode: b6c47...e58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 16. april 2023 #63 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sympati? Trenger man sympati med meg for å gi råd? Det er ingen problemer med fordeling av hus. Vi har ingen uenighet om økonomi/juridisk/avtaler. Om han vil oppheve sameiet er også irrelevant i mitt spørsmål. Hvordan jeg håndterer et sånt krav i etterkant blir jo en annen problemstilling. Anonymkode: 8d6ed...574 Sympati er ganske sentralt når det kommer til om fremmede mennesker vil anvende kunnskapen de har for å hjelpe deg videre, gratis, over nett ja. Når man ordlegger seg på en lite sympatisk måte så frister det ikke å komme med gode råd, eller dele faglig kunnskap. 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 16. april 2023 #64 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan ikke etter norsk lov inngå avtaler som er dårligere enn lovens minstekrav, så når TS sier avtalen regulerer tror jeg hun får seg en overraskelse om denne samboeren er litt om seg.. https://jusinfo.no/avtalerett/ https://jusinfo.no/avtalerett/prinsipper-i-avtaleretten/ulike-inngrep-i-avtalefriheten/ Anonymkode: 6f7c2...f60 Jepp.. og en ting er at «alt er greit» - når «alt er greit». Når ting går på tverke så får pipa fort en annen lyd, uansett «hvor enige» man en gang var 🫣 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #65 Del Skrevet 16. april 2023 Kan du begynne å dokumentere dette skriftlig? Sende ham en e-post/melding av typen "Jeg har flere ganger forsøkt å ha en seriøs samtale om at det er slutt, og at vi må flytte fra hverandre. Dette har pågått i over en måned nå, men virker ikke som det har ført frem, derfor forsøker jeg nå skriftlig. Det er slutt, vi må flytte hver for oss. I henhold til avtalen vår, så er det jeg som skal bli boende i huset. Jeg ønsker ikke å være vanskelig, og er opptatt av at vi skal ha et godt samarbeid fremover, særlig av hensyn til barna. Derfor er jeg villig til å gå med på at du bor her de neste tre månedene, så lenge du betaler fellesutgifter på strøm og mat unnlater å skrike til meg eller oppføre deg truende. Med tanke på at dette er noe jeg allerede har tatt opp for over en månede siden, bør tre ytterligere måneder gi deg nok tid til å finne et nytt sted å bo. Jeg ønsker også at vi avtaler et møte med familievernkontoret. Vil du at jeg skal kontakte dem, eller ønsker du å avtale tid? Mvh... " Det skader aldri å dokumentere konflikter skriftlig, så lenge man passer på å oppføre seg redelig selv. Anonymkode: 9b799...752 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #66 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Står i nesten samme situasjon som hi, eier 50% av huset. Han har ikke råd til å beholde, men nekter å la meg beholde. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Anonymkode: b6c47...e58 Da må dere selge, slik som de fleste må etter et brudd. Anonymkode: d598b...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #67 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, etter flere års misbruk og vold sier jeg nå stopp, og det faller selvsagt ikke i god jord. Detfor vil han ikke la meg bryte. Anonymkode: 8d6ed...574 Da kontakter du krisesenteret. Anonymkode: d598b...415 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #68 Del Skrevet 16. april 2023 Krisesenter og familievernkontor. Anonymkode: 98bf7...3d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #69 Del Skrevet 16. april 2023 Så han har aldri betalt på lånet? Og gikk ikke inn med kapital heller? Står du for alle utgifter i husholdningen? Anonymkode: ba336...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #70 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Merkelig, i alle tråder hvor mannen eier og kjæresten bor og betaler leie hos han så sier alle kvinner "bare kjøp deg inn problem fixed" er det omvendt derimot, no way dobbelmoralen hos dere kvinner er hårreisende Anonymkode: da4ec...726 Artig at du tror alle kvinner har de samme meningene. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er grunnen til at du vil slå opp? har du satt deg ned og pratet med ham? eller har du vært veldig dramatisk og lagd mye drama i det siste slik at han blir sliten og tror du skal starte noe nytt nå igjen? Når voksne mennesker slår opp så gir man en god grunn, hvorfor, sier slik det er og går videre. Man er ikke 14 år lengre om han ikke tar det til seg, la det gå litt tid til han er klar igjen, han er sikkert sliten Anonymkode: da4ec...726 En fordel å lese tråden. Anonymkode: 71057...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #71 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 10.40): Men hvorfor skal du bryte opp familien og ta fra barna sin far mens de er små ? Anonymkode: 0d0e2...881 Dra til bake til 1850 din fjott Anonymkode: a1b09...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 17. april 2023 #72 Del Skrevet 17. april 2023 Krisesenter og bistand av politi. Kan han bli så voldelig at det er fare for liv og helse? Du sier at du ikke har noe sted å gjøre av deg så lenge, men her kan krisesenter være behjelpelig ❤️ Ønsker deg alt godt, og at du får den mannen ut av livet ditt så fort som mulig. Du fortjener så mye bedre. Kanskje har du nå vært i dette forholdet så lenge at han har fått deg til å kutte endel sosiale bånd og kanskje familie og? Om noen fra "fortiden" plutselig hadde banket på min dør, og trengt støtte og hjelp hadde jeg ikke nølt med å stille opp! Det kan være hjelp å hente. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #73 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, etter flere års misbruk og vold sier jeg nå stopp, og det faller selvsagt ikke i god jord. Detfor vil han ikke la meg bryte. Anonymkode: 8d6ed...574 Ring krisesentret, du, de tilbyr rådgiving også☺️ Anonymkode: 71057...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #74 Del Skrevet 17. april 2023 Jeg skulle så inderlig ønske at mine foreldre skilte seg istedet for å holde sammen og krangle hver eneste dag, slik at jeg ble traumatisert og enda sliker psykisk. Anonymkode: 4ca01...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #75 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg skulle så inderlig ønske at mine foreldre skilte seg istedet for å holde sammen og krangle hver eneste dag, slik at jeg ble traumatisert og enda sliker psykisk. Anonymkode: 4ca01...649 Enig. Å «holde sammen for barnas skyld» er den største løgnen jeg hører, og en real bjørnetjeneste. Jeg vil med dette oppriktig takke deg mamma og deg pappa for at dere holdt sammen for min skyld. Jeg husker de bitre kommentarene mellom dere som de var i går. Ikke alle var åpenlyse men jeg fikk med meg de aller fleste. Manglende nærhet har preget ALLE mine relasjoner siden. Dere klemte aldri, kysset aldri og holdt aldri hender eller rundt hverandre. Jeg trodde det var normalt. Dere viste og at diskusjoner skulle vinnes med å skrike høyest eller ødelegge gjenstander. Ingenting viser seier i en diskusjon som en knust kjøkkenstol (dere skjulte den godt men jeg fant den og forstod hva som hadde skjedd). Du mamma viste meg at alkohol er en fin flukt fra hverdagsproblemene og du pappa viste meg at overtid og ekstra arbeid kan flytte fokus bort fra de virkelige problemene. Alt dette har preget min hverdag mens dere har fortalt meg og vist meg at jeg var elsket. Men jeg var åpenbart ikke elsket nok til at dere prioriterte meg fremfor dere selv. Takk. Anonymkode: 6c4d9...848 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #76 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Merkelig, i alle tråder hvor mannen eier og kjæresten bor og betaler leie hos han så sier alle kvinner "bare kjøp deg inn problem fixed" er det omvendt derimot, no way dobbelmoralen hos dere kvinner er hårreisende Anonymkode: da4ec...726 Man gir jo råd til TS i en gitt situasjon. Jeg ville også krevd å kjøpe meg inn om jeg skulle flyttet inn til en mann. Men motsatt, hvis jeg hadde hatt råd til å sitte på huset alene, så ville jeg jo helst eid alene for å redusere risiko og tjene mer. Så da råder jeg andre til det samme. Man må jo beskytte seg selv. Anonymkode: 3d939...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #77 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så han har aldri betalt på lånet? Og gikk ikke inn med kapital heller? Står du for alle utgifter i husholdningen? Anonymkode: ba336...cb4 Nei. Nei. Ja, alt som omhandler bolig betales fullt og helt av meg. Samme med barnehage og alt til barna. Han betaler ca 50% av mat. AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 19.46): Kan du begynne å dokumentere dette skriftlig? Sende ham en e-post/melding av typen "Jeg har flere ganger forsøkt å ha en seriøs samtale om at det er slutt, og at vi må flytte fra hverandre. Dette har pågått i over en måned nå, men virker ikke som det har ført frem, derfor forsøker jeg nå skriftlig. Det er slutt, vi må flytte hver for oss. I henhold til avtalen vår, så er det jeg som skal bli boende i huset. Jeg ønsker ikke å være vanskelig, og er opptatt av at vi skal ha et godt samarbeid fremover, særlig av hensyn til barna. Derfor er jeg villig til å gå med på at du bor her de neste tre månedene, så lenge du betaler fellesutgifter på strøm og mat unnlater å skrike til meg eller oppføre deg truende. Med tanke på at dette er noe jeg allerede har tatt opp for over en månede siden, bør tre ytterligere måneder gi deg nok tid til å finne et nytt sted å bo. Jeg ønsker også at vi avtaler et møte med familievernkontoret. Vil du at jeg skal kontakte dem, eller ønsker du å avtale tid? Mvh... " Det skader aldri å dokumentere konflikter skriftlig, så lenge man passer på å oppføre seg redelig selv. Anonymkode: 9b799...752 Takk! Dette skal jeg gjøre! MollyJones skrev (11 timer siden): Krisesenter og bistand av politi. Kan han bli så voldelig at det er fare for liv og helse? Du sier at du ikke har noe sted å gjøre av deg så lenge, men her kan krisesenter være behjelpelig ❤️ Ønsker deg alt godt, og at du får den mannen ut av livet ditt så fort som mulig. Du fortjener så mye bedre. Kanskje har du nå vært i dette forholdet så lenge at han har fått deg til å kutte endel sosiale bånd og kanskje familie og? Om noen fra "fortiden" plutselig hadde banket på min dør, og trengt støtte og hjelp hadde jeg ikke nølt med å stille opp! Det kan være hjelp å hente. Takk for svar ❤️ jeg har ikke igjen noe nettverk nei. Og så har jeg dyr boende her. Som han har truet med å skade. Ikke så små dyr at jeg får de med meg noe sted. Han skal og må bort med andre ord. Anonymkode: 8d6ed...574 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #78 Del Skrevet 17. april 2023 Trist.. Anonymkode: 69b89...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #79 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 10.14): Jeg har vurdert å lure han.. Å foreslå giftemål, få overført boligen på meg 100%, og så skille meg. Anonymkode: 8d6ed...574 Gifter du deg har du jo dårligere rettigheter enn du har pr papir nå. Og det hjelper jo lite iht å få han ut av huset. Kontakt advokat og spør hvordan du kan få han ut. Anonymkode: 39f15...a4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #80 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Nei. Ja, alt som omhandler bolig betales fullt og helt av meg. Samme med barnehage og alt til barna. Han betaler ca 50% av mat. Takk! Dette skal jeg gjøre! Takk for svar ❤️ jeg har ikke igjen noe nettverk nei. Og så har jeg dyr boende her. Som han har truet med å skade. Ikke så små dyr at jeg får de med meg noe sted. Han skal og må bort med andre ord. Anonymkode: 8d6ed...574 Ring krisesenter, Ts. Anonymkode: 71057...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå