Gå til innhold

Jeg opplever at jo eldre jeg blir jo mer negative er kvinnene jeg dater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi de fremdeles er single, fordi de negative er igjen eller har de blitt negative av fortiden? Gjelder det samme for menn? Jeg synes det er en uting å gjøre så andre får det dårligere. Man kan være trøtt og man kan være stresset, men det er allikevel utrolig egoistisk å la det gå utover andre. Sånne følelser blir jeg ferdig med før jeg møter noen eller så legger jeg de igjen hjemme. Man vil vel det beste for de rundt seg OG seg selv?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de bare bryr seg mindre om å virke pleasende rundt menn?

Anonymkode: 1e922...263

• Liker 20
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje de bare bryr seg mindre om å virke pleasende rundt menn?

Anonymkode: 1e922...263

Dette. Mange menn ønsker seg godværskjæreste som smiler, steller for dem og alltid er blid, uansett hva som skjer i livet hennes. Heldigvis trenger man ikke det i 2023. 

Anonymkode: 6457b...a94

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Mange damer som er bitre på livet og dets erfaringer, som tror det er greit å ta ut frustrasjonen på potensiell ny partner. Mange som tror at menn i 40-årene går etter yngre damer fordi de har strammere og finere kropp. Det er i all hovedsak feil, de fleste går etter damer som er glade, blide og i godt humør. Det finner du hos de fleste damene i 20-årene og en god del i 30-årene. Når damer er passert 40 er de fleste sinte, negative, sure og bitre. 

Anonymkode: 52b4c...50d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange damer som er bitre på livet og dets erfaringer, som tror det er greit å ta ut frustrasjonen på potensiell ny partner. Mange som tror at menn i 40-årene går etter yngre damer fordi de har strammere og finere kropp. Det er i all hovedsak feil, de fleste går etter damer som er glade, blide og i godt humør. Det finner du hos de fleste damene i 20-årene og en god del i 30-årene. Når damer er passert 40 er de fleste sinte, negative, sure og bitre. 

Men det er jo det som er problemet - livet skjer. Man kan ikke være blid og i godt humør 24/7, uansett om man er frisk, om man har et helt problemfritt liv osv. Mennesker er skapt til å ha hele følelsesregisteret, ikke bare glede og ekstase.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de er sure, gretne og bitre fordi da kasta bort mange år på å organisere og drifte Familien as. Med en mann som bidro minst mulig  for så å klage på at dama er sur, sliten og gretten.

Anonymkode: 86c22...c8b

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men det er jo det som er problemet - livet skjer. Man kan ikke være blid og i godt humør 24/7, uansett om man er frisk, om man har et helt problemfritt liv osv. Mennesker er skapt til å ha hele følelsesregisteret, ikke bare glede og ekstase.

For ikke å snakke om hvor endimensjonale folk som kun vil forholde seg til positive følelser er.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje de er sure, gretne og bitre fordi da kasta bort mange år på å organisere og drifte Familien as. Med en mann som bidro minst mulig  for så å klage på at dama er sur, sliten og gretten.

Ja, men da forsvinner betydningen av begrepet fortid er fortid. Enten er fortid fortid eller så er det ikke det😅

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan selvfølgelig ha det kjipt, men man bestemmer selv hva man gjør med det- jo mindre man er i en psykose etc.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Når damer er passert 40 er de fleste sinte, negative, sure og bitre. 

Om man ser på mange KG-kvinner i den alderen så fremstår dette i høy grad riktig basert på mine observasjoner. 

Anonymkode: 57e89...8a1

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (14 minutter siden):

Ja, men da forsvinner betydningen av begrepet fortid er fortid. Enten er fortid fortid eller så er det ikke det😅

Man kan selvfølgelig ha det kjipt, men man bestemmer selv hva man gjør med det- jo mindre man er i en psykose etc.

Så en kvinne skal ikke få lov til å bli lei seg, sint, oppgitt, sliten og trøtt? Hun skal være positiv, blid og glad døgnet rundt?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For ikke å snakke om hvor endimensjonale folk som kun vil forholde seg til positive følelser er.

Folk som bare kvitrer, smiler og er positive hele tiden, virker skumle for meg. Er det slik at de faker disse følelsene for å oppnå et bestemt formål? Klarer de ikke å føle noe annet enn ekstatisk glede? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror dette er vanlig blant veldig mange etter hvert som man blir eldre. Og tror ikke det nødvendigvis dreier som levd liv og mishandling av menn ol.

Alle kjenner jo til den strenge bestemte bestemora og den følsomme bestefaren som gråter på julaften.

En forskjell fra den tidligere omsorgsfulle og koselige mammaen og den litt mer oppdragene og strenge pappa når man vokste opp.

Når menn blir eldre får de mindre testosteron og de blir litt "mykere" på alle måter. Mer følsom, mer omsorg, mindre sint, mindre bestemt osv.

For bestemor er det motsatt, mindre østrogen, litt strengere, litt mer kompromissløs , mindre empati ol.

Rollene snus på hodet.

Så ikke så rart at eldre damer virker mer negative (en de var tidligere)

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det er ikke så interesant om folk er i blide eller sure, men mer historien bak det. 

Man kan f.eks ikke forvente en dame skal være blid og glad dersom hun har opplevd mannen hennes forlot henne mens hun var gravid. Det er selvfølgelig beundringsverdi at hun klarer å jobbe gjennom det rask. Det er for mye å forvente at hun skal gå rundt å glise etter 4 uker for å ikke gjøre andre ubehagelige. Det er mange som prøver sette opp en brave face på en god dag. Men dager med hormoner så er det vanskeligere. Tror menn glemmer vi damer har hormoner som må håndteres mens vi prøver se pene og glade ut ved siden av alle jobb og hjemme oppgavene. 

Hvis damen går rundt og syter for tulletete ting som hun har egentlig kontroll over som vekt og økonomi så skjønner jeg at det er ikke så fortryllende. 

Nå det er sagt så møter jeg like mange sure menn som sure damer. Prøver å finne ut grunnen bak det før jeg dømmer dem. 

Endret av Btw
  • Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Commander said:

Jeg tror dette er vanlig blant veldig mange etter hvert som man blir eldre. Og tror ikke det nødvendigvis dreier som levd liv og mishandling av menn ol.

Alle kjenner jo til den strenge bestemte bestemora og den følsomme bestefaren som gråter på julaften.

En forskjell fra den tidligere omsorgsfulle og koselige mammaen og den litt mer oppdragene og strenge pappa når man vokste opp.

Når menn blir eldre får de mindre testosteron og de blir litt "mykere" på alle måter. Mer følsom, mer omsorg, mindre sint, mindre bestemt osv.

For bestemor er det motsatt, mindre østrogen, litt strengere, litt mer kompromissløs , mindre empati ol.

Rollene snus på hodet.

Så ikke så rart at eldre damer virker mer negative (en de var tidligere)

Godt poeng. Folk glemmer at hormoner spiller mye inn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (53 minutter siden):

Er det fordi de fremdeles er single, fordi de negative er igjen eller har de blitt negative av fortiden? Gjelder det samme for menn? Jeg synes det er en uting å gjøre så andre får det dårligere. Man kan være trøtt og man kan være stresset, men det er allikevel utrolig egoistisk å la det gå utover andre. Sånne følelser blir jeg ferdig med før jeg møter noen eller så legger jeg de igjen hjemme. Man vil vel det beste for de rundt seg OG seg selv?

Er de sure på date?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er jeg enig i, men jeg synes jo det er spesielt hvis man er sur og lei på date. Hvis man har en så dårlig dag at man ikke klarer å være hyggelig et par timer på date, da bør man heller avlyse.

Men det er jo også mulig at TS møter feil type kvinner, altså som er veldig ulike han selv, eller at hans oppførsel framkaller negative reaksjoner ..?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at når menn er blitt skuffet eller har fått nok av norske "kresne damer" i voksen alder 45+ så velger de asiatiske damer, ofte unge/yngre, eller damer fra øst og mer tradisjonelle land. Selv om jeg er dame så kan jeg forstå menn om jeg tenker meg i deres sko.  Damer i Norge er jo ikke kjent for å være trofaste og vi ligger i toppen av klamydia statistikken ? kvinner slår også opp for bagateller og gir mannen på båten....mennene vet det og mange jeg kjenner har fått seg asia damer/fillipiner damer som trygghet i voksen alder. De holder i hop og i flg statistikk og har mindre skillsmisser enn mellom to etniske nordmenn.  

Anonymkode: 12bc0...9dd

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at når menn er blitt skuffet eller har fått nok av norske "kresne damer" i voksen alder 45+ så velger de asiatiske damer, ofte unge/yngre, eller damer fra øst og mer tradisjonelle land. Selv om jeg er dame så kan jeg forstå menn om jeg tenker meg i deres sko.  Damer i Norge er jo ikke kjent for å være trofaste og vi ligger i toppen av klamydia statistikken ? kvinner slår også opp for bagateller og gir mannen på båten....mennene vet det og mange jeg kjenner har fått seg asia damer/fillipiner damer som trygghet i voksen alder. De holder i hop og i flg statistikk og har mindre skillsmisser enn mellom to etniske nordmenn.  

Ekteskapstatistikken viset at ekteskap mellom en norsk mann og en fillippiner damer har mye færre skillsmisser enn ekteskap mellom en norsk mann og en norsk kvinne.  Skulle det stå.  Hvorfor det er slik vet vi nok svaret på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå dater jeg ikke kvinner. Og det er greit å undre seg over sine opplevelser når en forsøker å møte nye. Den biten av undringa som går på en selv og hva en bidrar med heter refleksjon.

Jeg savner konkrete beskrivelser av hva og i hvilke kontekster TS har følt at damene var sure. Og jeg synes det er fryktelig lite modent å ikke reflektere over sine forventninger og hva og hvordan en bidrar i samspillet.

I mitt eget liv har jeg måtte minne dater på at om de vil ha ei dame uten ei historie, er de fri til å gå videre. Når jeg møter en mann, er jeg redd for trakassering, vold og stalking. Å være mindre vennlig i starten frastøter en del mannfolk og føles tryggere.

God stemning er slik sett noe jeg nekter å ta ansvar for ovenfor ett nokså fremmed menneske, og ja, dette har forsterket seg etterhvert som jeg har blitt eldre. Om en kar lurer på hvorfor jeg utsetter han for mitt dårlige humør, når jeg opplever meg som berettiget reservert, vil det i dag bli oppfattet som en trolig uløselig evigvarende konflikt og ikke et grunnlag for en dyp, gjensidig relasjon.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Mange menn ønsker seg godværskjæreste som smiler, steller for dem og alltid er blid, uansett hva som skjer i livet hennes. Heldigvis trenger man ikke det i 2023. 

Hva er det som har endret seg i 2023 der man ikke trenger å være en person man vil være rundt for å få seg partner?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...