Gå til innhold

Sko til barn 17 mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. jeg har ei jente som skal gå i 17 mai tog for første gang. Hun skal ha på seg bunad, men skotøy aner jeg ikke. Føler bunadsko blir ubehagelig å bruke når de skal gå i tog. Hva brukte/skal deres barn bruke?

Anonymkode: 37ae3...b69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har barna fått gå med joggesko. De skal gå langt i tog, og de skal leke på skolen etterpå. Spille fotball, natursti etc. Både guttene og jenta har hatt bunader, og vi har nok brutt en bunadsregel der 😉 Men heller gode sko enn harde, stive bunadsko som knapt har vært brukt. 

Anonymkode: 164a3...3a4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Behagelige sko 👍 Vi har gutt, men det blir nye og litt penere sneakers som han kan bruke til alt mulig utover sommeren. Fine tøysko til jenta kanskje, som både er behagelige og passer til kjole?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine får ha joggesko eller gode tøysko, kjøper noen finere ensfargede i mørk farge. Synes ikke det ser så verst ut da sammen med pentøy. Men ser dog flere unger med fargerike vanlige joggesko også. Gnagesår eller stive vonde sko i toget er ikke noe gøy, husker med gru dette selv fra egen barndom 😅

Anonymkode: 0542d...ba0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her går de med nye joggesko i mørk farge/eller hvite. Kjøper alltid er par joggesko/tøysko til mer by/fint, da de vanlige joggeskoene ikke ser ut etterhvert som de er lekt med inbarnrhahen/skolen.

Finsko har jeg knapt kjøpt, hvorfor bruke penger på sko som knapt blir brukt :)

Anonymkode: 2b482...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her går de med nye joggesko i mørk farge/eller hvite. Kjøper alltid er par joggesko/tøysko til mer by/fint, da de vanlige joggeskoene ikke ser ut etterhvert som de er lekt med inbarnrhahen/skolen.

Går selv med svarte joggesko til bunaden når jeg er med å går i tåg. Gikk med bunadsko ett år, og klarte knapt å gå mot slutten. Aldri igjen ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bunadpoliti i det hele tatt da jeg veldig sjelden orker å gå med bunad så jeg har vel egentlig ikke så mye jeg skulle ha sagt her.. Men jeg støtter dere som sier at joggesko må være helt greit. Spesielt til barn. Jeg slet sånn med gnagsår som barn at det ødela hele 17. mai for meg, og  jeg har sluttet helt med bunadsko. Jeg kommer aldri til å presse barna til å gå i vonde sko. 

Anonymkode: 7047a...9b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid bunadsko eller pensko, aldri vært et problem 

Anonymkode: fe015...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Har heller ikke kjøpt finko ennå. Det blir så sjelden brukt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De blir ikke knapt brukt her, vi pynter oss til bursdager=finsko , pynter oss til -8 mai, jul ol =finsko 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

mine har fått skikkelige bunadssko i god tid i forkant og fått gått dem til så de passer godt, aldri opplevd gnagsår eller andre plager.. 

Anonymkode: 33449...7fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De blir ikke knapt brukt her, vi pynter oss til bursdager=finsko , pynter oss til -8 mai, jul ol =finsko 

Pynter dere dere til frigjøringsdagen 8.mai? Tror ikke jeg vet om noen som gjør det.

Anonymkode: bdb5f...d83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Folk er forskjellige... Dere har jo behov for finsko. Jeg, derimot,  kjenner ingen som feirer 8. mai. Barnebursdager her feires enten på skolen (inneko), ute (joggesko/vintersko), eller på lekeland (uten sko). Mange av ungene pynter seg i bursdager, og noen har jo finsko, men det er også mange som har joggesko. 

Vi går ikke med sko inne i vår familie (har ikke forbud så klart, men det er ingen som gjør det.)  Går ikke i kirka til jul, så har ikke behov for finsko da heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker svarte joggesko/tøysko til 11åringen. Fint å ha sko som hun kan få ullsokker i. Mer enn en gang det har vært snøvær og ufyselig her på 17.mai, så greit å tenke at det skal kunne kles varmt også. 

Brukte selv svarte joggesko i fjor, og skal definitivt gjøre det i år også.

Anonymkode: 37ad4...859

Skrevet

Bruker det som anledning til å kjøpe nye joggesko, gjerne svarte/ nøytrale. 
de skal gå i rpg og hoppe løpe og leke hele dagen. Føttene fortjener gode sko.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. jeg har ei jente som skal gå i 17 mai tog for første gang. Hun skal ha på seg bunad, men skotøy aner jeg ikke. Føler bunadsko blir ubehagelig å bruke når de skal gå i tog. Hva brukte/skal deres barn bruke?

Anonymkode: 37ae3...b69

Har kjøpt svarte finsko på h&m/spar kjøp som satt fint på til bunad og var god å gå i.

Eller bunadsko på spar kjøp.

Evt fine joggesko om de skal gå langt.

Anonymkode: 395a8...728

AnonymBruker
Skrevet

Bunadsko til bunad! Bruk di som inneholder sko før 17.mai så di blir behagelige for barnet. Det er faktisk ikke pent med joggesko til bunad. 

Anonymkode: 1d5b5...2e5

AnonymBruker
Skrevet

Joggesko går helt supert til bunad på en aktiv 17.mai!

Anonymkode: 99142...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Svarte joggesko e.l til toget. Bunadsko brukes når det er snakk om mer stillesittende arrangementer, f.eks konfirmasjon eller dåp.

Anonymkode: d3162...38a

Skrevet

Har ikke lest tråden. Men, la barna ha gode sko. Joggesko eller annet. Bare gode sko. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...