Gå til innhold

Hva har færrest kcal av dette hos Egon? Hvor mange ca?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skal på jobbtur og må innta flere måltider på Egon. Hva bør jeg velge? Hvor mange kcal ca. per rett?

Valget står mellom disse:

VEGETARFAJITAS

Hvetetortillas, guacamole, ost, salat, meksigarnityr, mais, edamamebønner, stekt lime og ris. Rømme og chunky salsa

VEGETARQUESADILLAS

Ost, mais og edamamebønner. Toppet med guacamole, chunky salsa og ruccula. Rømme

NOODLES ASIA (vegan)

Noodles, edamamebønner, gulrot, stekt sopp vendt i sweet & sour. Toppet med sesamfrø og cashewnøtter

VEGANBOWL (vegan)

Sweet & sour crunchy chik'n, avokado, edamamebønner, mangosalsa, syltet gulrot og ris. Toppet med sesamfrø

Anonymkode: 0226c...09c

Hvis kaloriene er veldig viktig for deg så kan du spørre om å droppe osten og  nøttene for eks.?

Anonymkode: 4cbb9...e05

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kaloriene bruker du uansett fort opp på å stresse over maten slik du gjør nå.

Anonymkode: f38fb...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Potet inneholder langt færre kalorier og karbohydrater enn ris og tortilla, og mer vitaminer og mineraler. Så å bytte ut lefser (ca. 150 kcal per stk) og ris (usikker hvor mye,  kanskje 200 g kokt? 250 kcal) med en bakt potet = 160-240 kcal alt etter størrelse vil både mette og sannsynligvis være enkelt å få til. Tviler på at jeg kan be om kokte egg i stedet for... må jo være noe restauranten lett kan endre på. 

Nei, jeg tenkte ikke å be restauranten endre på det, men at du velger den retten som har mest proteiner, og så reduserer karbohydratene hvis du kan.

Anonymkode: ca802...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kaloriene bruker du uansett fort opp på å stresse over maten slik du gjør nå.

Anonymkode: f38fb...f6c

Skjønner ikke hvorfor det skal være så provoserende å ønske kontroll på det man spiser. Her sier jo TS at det også er snakk om flere dager med Egon-måltider, ikke ett enkelt.

Selv har jeg et daglig energibehov på omtrent 1700 kcal. Da sier det seg selv at det vil være problematisk å gå ut og spise f.eks. to daglige måltider på kanskje 1200 kcal hver, et energiinnhold som ikke er urealistisk for utemat. Det ville for meg tilsvart vektoppgang på 100 gram om dagen, bare fra disse to måltidene alene. Det er veldig få restauranter som serverer mat med moderat energiinnhold, og da må man finne en vei rundt det hvis man ikke vil la ytre tilfeldige omstendigheter bestemme over ens livvide.

Anonymkode: 69a1d...78f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det kun middager, eller tenker du lunsj der også? Der hadde jeg satt ned foten faktisk. Kan kjøpe noe lettere til lunsj på matbutikken og spise på hotellrommet.

Anonymkode: 511f4...e31

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det kun middager, eller tenker du lunsj der også? Der hadde jeg satt ned foten faktisk. Kan kjøpe noe lettere til lunsj på matbutikken og spise på hotellrommet.

Anonymkode: 

Lunsj er også i regi av jobben, men der vet jeg ikke noe om hva det blir ennå. Middag blir på Egon, dessverre. Lettere å velge mer grønnsaker på buffet eller kinesisk restaurant, men dette er ikke et alternativ siden det forventes at vi spiser sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...