Gå til innhold

Når er barna for store til å være med i garderobe for motsatt kjønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå hadde jeg kommentert på den der det sto at barnet ikke lærte seg å svømme pga denne situasjonen, da poengterte jeg at dette begynner de opplæring på mellom 7 og 8 år gamle . Fin måte å øve på å stelle seg selv. For de voksne er med, men barna må gjøre alt selv . 

Anonymkode: c3601...771

Å «stelle seg selv» er ikke problemet. 

Anonymkode: 7cad8...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei de fleste guttene strever ikke med det altså 

Anonymkode: 90c01...118

Absolutt ikke. Er mamma til to gutter og 1 jente. I 1 kl gikk alle tre alene i garderobene, null problem. Guttene klarte seg like bra som jenta, og det at menn ikke hjelper til er bare tull. Det var flere fedre/menn som hjalp mine med skaplås-for de er de som er litt vanskelig i den alderen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren min på 7 år (første klasse) går på svømming, og hun reagerer og gjemmer seg litt når det er gutter i garderoben som er på hennes egen alder. 

Lykke til med å finne en løsning ❤️

Anonymkode: 3143c...058

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva00 skrev (11 minutter siden):

Absolutt ikke. Er mamma til to gutter og 1 jente. I 1 kl gikk alle tre alene i garderobene, null problem. Guttene klarte seg like bra som jenta, og det at menn ikke hjelper til er bare tull. Det var flere fedre/menn som hjalp mine med skaplås-for de er de som er litt vanskelig i den alderen. 

Nettop. 

Anonymkode: 90c01...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1-2 klasse bør de begynne å klare seg selv. Da må dere nesten bare øve eller høre om dere får bruke en annen garderobe inntil videre. 

Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre selv nå, men som barn ville jeg ha syntes det var svært ubehagelig. 

Anonymkode: ed167...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så da vet jeg det. Null dusj for min 5 åring og 6 åring før vi bader. Ikke faen at jeg slipper en liten gutt alene inn i herregarderoben alene. Da får de bade skitne i stede. 

Anonymkode: ee7e9...9be

Kvinner kan også være pedofile.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frem til ca 7-8. Da er det på høy tid å klare dusje selv.

Møtte mor og sønn på anslagsvis 13-14 år i damegarderoben. Da måtte jeg si til henne at jeg synes han der er for stor til å være her. "Å, synes du det?" sa hun, snudde seg, og fortsatte med sitt... 

Anonymkode: f9184...280

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1-2 klasse bør de begynne å klare seg selv. Da må dere nesten bare øve eller høre om dere får bruke en annen garderobe inntil videre. 

Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre selv nå, men som barn ville jeg ha syntes det var svært ubehagelig. 

Hvordan skal man øve på å gå i en garderobe man ikke selv får gå inn i? Det er jo hele problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det er individuelt. Handler om når barnet nærmer seg puberteten, og mental status. Det varierer så enormt hvor modne barn er.

Anonymkode: d17f9...26f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

alternativet vårt er ikke å greie det, det er å hå rett fra bilen og inni svømmebassenget og unngå garderoben helt. Jeg ønsker ikke dette, men når svømmehallen er så rigid på en cut off på 1. klasse, så blir deg jo sånn. 

Må dere ikke via en garderobe for å komme ut i bassenget? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er stort sett det motsatte som er problemet. Gutter på 9-10 år ligger mentalt 2 år bak jevnaldrende jenter. De får også 0 hjelp av fremmede menn i herregarderoben (slik jenter ville fått i damegarderoben) da det er lite sosialt akseptert at fremmede menn  hjelper fremmede gutter i garderoben. 

Jeg forstår det er lett å ta feil hvis man har 0 mannlige bekjente, men det er faktisk ikke sånn at «fremmede menn» er en homogen gruppe som ser på at gutter ikke får til garderobesituasjon uten å hjelpe. Disse «fremmede mennene» er brødre, fedre, onkler etc. og veldig mange hjelper en gutt som ikke klarer å skru på dusjen eller ikke får til låsen på skapet. Slutt å gjør menn til skumle fæle mennesker.  

Anonymkode: 50793...c36

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 3 barn har gått i garderoben selv fra sommeren de skulle begynne i 1.klasse. før den tid pekte vi på skilt, forklarte de nøkkelskap. Lot de ordne alt selv imens de var med meg i garderoben. Guttene var 5 år, jenta 6. Og alle tre klarte det så bra. Første tiden tok vi en ekstra dusj hjemme etterpå i tilfelle såperester. 

Ja det finnes dessverre pedofile, men man kan bare ikke gå å tenke på det. I en garderobe er det mange, vil tro at de fleste er behjelpelige. 

Vil tro at alle som roper om at de er for små til en hverdagslig ting som å tørke seg, kle på seg, dusje. Har de samme barna telefon,nettbrett osv eller ble de kastet ut av en barne verden så alt for tidlig i andre arenaer? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan skal man øve på å gå i en garderobe man ikke selv får gå inn i? Det er jo hele problemet. 

Garderobene er i 98 % av tilfellene like, skaplåsen er lik- de er den man må øve på. Det øver man på året de er 5 og man enda går i samme garderobe. Dusj/hygiene kan man øve på hjemme,de samme med dette med å pakke ned/ta vare på sine ting!! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Eva00 skrev (9 timer siden):

Det er min erfaring også. Gutter er like flinke som jenter til å klare seg selv i garderoben, og menn flest er hjelpsomme og ikke pedo eller redde for at andre skal tro de er pedo. 

Garderober har en logisk utforming og man må ikke kunne lese skilt for å finne fram.

Synes mange her virker å lage problemer av noe som ikke er et problem for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For ikke å snakke om hvor kleint og flaut det egentlig er å være den gutten som ikke kan gå i egen garderobe men må være med mamma (mammadalt) og det som kan medfølge av dritt der om noen andre klassekamerater ser ham: «Er puppene til mammaen din store?» «Hvordan er rumpa hennes?» etc

Anonymkode: 65845...f9c

Ærlig talt, jeg tror ingen 6-7-åringer er opptatte av dette. Det virker helt absurd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og denne holdningen fører til at sønner av alenemødre ikke får lære å svømme. Trolig trist😭😭😭 Ikke alle har mannlige bekjente! 

Det må man nesten skaffe seg som alenemor, har man ikke bestefedre, onkler, fettere, noen… bør man ha et nettverk der sønn kan bli med kompis og hans far på slikt (trenger jo bare følge  gjennom garderoben, du får stå for svømmeundervisningen, trenger bare dra til samme tid). Eller bare dra et sted med familiegarderober, eller svømme ute om sommeren. Eller rett og slett melde på svømmekurs. 
Eller vente det året eller to, så vanskelig er det ikke å låse et skap og skylle seg under dusjen. 

Anonymkode: 9bb4e...7bd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår det er lett å ta feil hvis man har 0 mannlige bekjente, men det er faktisk ikke sånn at «fremmede menn» er en homogen gruppe som ser på at gutter ikke får til garderobesituasjon uten å hjelpe. Disse «fremmede mennene» er brødre, fedre, onkler etc. og veldig mange hjelper en gutt som ikke klarer å skru på dusjen eller ikke får til låsen på skapet. Slutt å gjør menn til skumle fæle mennesker.  

Anonymkode: 50793...c36

Jeg sier ikke de ikke er velmenende eller har lyst til å hjelpe, men at terskelen for menn er mye høyere enn for damer. Min sønn er også sjenert og hadde aldri turt å spørre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 9.19):

Når de begynner på skolen går de i sitt eget kjønns garderobe. Barn skal slippe å møte de skal gå i klasse med i mange år av det motsatte kjønn naken i garderoben.

Klarer de ikke dusje og kle på seg alene innen skolestart må det øves hjemme og droppe svømmehalle inntil det er i boks.

De andres rettigheter til å slippe at klassekamerater av det motsatte kjønn skal se en naken er mye større enn det enkeltes barn behov for å være med i den motsatte garderoben.

Anonymkode: ed7ef...9bb

Herregud, snakk om å blåse naturlig nakenhet til en enorm unaturlig ting. For en 6-åring (skolestarter) er det ingen ting med en naken kropp som er verken unaturlig eller betyr noe annet enn at hen er naken fordi hen skal dusje. Du overfører voksnes problemstillinger til barn. Det er en uting.

Anonymkode: aa424...597

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nassenøff skrev (2 timer siden):

Mine 3 barn har gått i garderoben selv fra sommeren de skulle begynne i 1.klasse. før den tid pekte vi på skilt, forklarte de nøkkelskap. Lot de ordne alt selv imens de var med meg i garderoben. Guttene var 5 år, jenta 6. Og alle tre klarte det så bra. Første tiden tok vi en ekstra dusj hjemme etterpå i tilfelle såperester. 

Ja det finnes dessverre pedofile, men man kan bare ikke gå å tenke på det. I en garderobe er det mange, vil tro at de fleste er behjelpelige. 

Vil tro at alle som roper om at de er for små til en hverdagslig ting som å tørke seg, kle på seg, dusje. Har de samme barna telefon,nettbrett osv eller ble de kastet ut av en barne verden så alt for tidlig i andre arenaer? 

Det er ikke dette som er problemet vårt , men at han ikke kan lese skilt og ikke er kjent. Det er ørten dører med, doer, mellomganger, bøttekott etc etc. jeg går selv feil i damegarderoben (selv om jeg har vært der før) og må stoppe å lese på skilt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...