AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #41 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er heller ikke mange 6-åringer som klarer seg helt selv med hårvask etc. 6 år er veldig tidlig å klare seg helt selv i garderoben. Anonymkode: db42d...753 Veldig mange klarer seg selv sltså Anonymkode: 90c01...118 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #42 Del Skrevet 13. april 2023 Ser noen nevner 9-10 år her. Er det virkelig noen som mener at en jente på 9-10 år kan være med inn i herregarderoben og dusje der??? Anonymkode: a5eb6...a58 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #43 Del Skrevet 13. april 2023 Når de begynner å prate og kan reflektere og kommentere andre så er de uønsket fra mitt ståsted . Og siden det ikke respekteres orker jeg ikke gå på slike steder. Synd men sant.. Anonymkode: f06ca...8f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #44 Del Skrevet 13. april 2023 Her er det til og med 7 år 😊 Anonymkode: 1b986...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #45 Del Skrevet 13. april 2023 For hans del må du jo gjerne ta han med til han er sånn 13-14, tenker jeg 😊 Anonymkode: 99345...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #46 Del Skrevet 13. april 2023 Vi bor i Trondheim hvor Pirbadet på en måte blir vårt lokalbasseng, og jeg er ikke klar for å sende min 2.klassing alene i herregarderoben. Han ønsker ikke selv det heller. Når det er sagt, er det sjelden vi møter kjente i garderoben der, da. Tenker imidlertid at det nærmer seg at han bør prøve..kanskje etter sommerferien. Anonymkode: c957a...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #47 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bor i Trondheim hvor Pirbadet på en måte blir vårt lokalbasseng, og jeg er ikke klar for å sende min 2.klassing alene i herregarderoben. Han ønsker ikke selv det heller. Når det er sagt, er det sjelden vi møter kjente i garderoben der, da. Tenker imidlertid at det nærmer seg at han bør prøve..kanskje etter sommerferien. Anonymkode: c957a...5a7 At DU ikke er klar er likegyldig. Jentene i klassen hans har rett til å gå i sin garderobe uten å risikere at gutt fra klassen ser de nakne. Bli klar, ta med en mannlig bekjent eller vent med å bade! Anonymkode: ed7ef...9bb 21 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #48 Del Skrevet 13. april 2023 Skolestart! Er lærer og synst det er meget ubehagelig å møte på gutter i min klasse(har 1. Kl) på svømming med foreldrene når det er familiesvømming eller badeland! Enda verre å møte på en gutt på 10 år i garderoben, de går i 4-5. Kl! 10 år er stort! de hadde også vært flau av å sett lærærn der tenker jeg! Mine gutter har vært alene i garderoben fra barnehagealder siden de har gått på svømmekurs. Det er til hensyn til andre! Står alltid ved døra om det er noe, og det går helt fint. Anonymkode: 2c005...3c3 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #49 Del Skrevet 13. april 2023 Som mamma Til 3 normalt utviklet barn har det ikke vært et problem å få de klare til dette til skolestart. Mine barn er helt normale på modningskalaen, men det er klart, vi har måtte øve og jeg som mamma har måtte legge kontrollbehovet ned samt paranoian om pedofile bort. Det er fåtallet som har den legningen og i dame/ herre garderobene er det mange andre mammaer og pappaer som lett hjelper andres barn om de ser de trenger hjelp. Om man har barn over 7 år som ikke takler garderobe/dusj situasjonen bør man øve mer hjemme så klassekameratene og ellers barn de kjenner kan få dra på svømmehall uten å måtte vise seg naken til 2-3 klasse jenter/gutter. Det er bare så ugreit som de kan bli ! Anonymkode: 2f525...c2d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #50 Del Skrevet 13. april 2023 Tenker at barn i skolealder må få slippe å se kameraten sin i garderoben. Det handler ikke så mye om gutten, men å ta hensyn til jentene. Og vice versa om det hadde vært situasjonen så klart. Ikke greit å ta med ei 8 år gammel jente i herregarderoben heller. Anonymkode: ade04...8a6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #51 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg blir mektig irritert av å se skolegutter i damegarderoben. Jeg bryr meg ikke for egen del, men datter skal slippe dette. Den dagen en gutt finner for godt å erte jenta med "jeg har sett romma og tissen din" på skolen, og resten plukker det opp, er det en ydmykelse som ikke kan hentes inn igjen. Far/bror/venn får følge skoleguttene, eller de venter til de kan hjelpe seg selv. De kan dusje både før og etter hjemme, så er det ikke så nøye om de ikke gjør perfekt hårvask selvstendig. Anonymkode: f14e9...bdb 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #52 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg tenker at 1.og 2. trinn er ok å være med i «feil» garderobe. Hvertfall med en slik utfordring som du beskriver mtp skinnen. Folk må nesten bare klare å vise litt forståelse. Anonymkode: 40195...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. april 2023 #53 Del Skrevet 13. april 2023 Skolestart. De klarer seg ofte bedre alene enn foreldrene tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #54 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 4 år Anonymkode: 1172e...cd4 What?! Ingen 4 åring går alene i garderober. Det er direkte uansvarlig. Anonymkode: 7cad8...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #55 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vil vel egentlig si skolestart. Du spør når andre besøkende synes det er ubehagelig, og det er nok mange klassevenninner som vil synes det var ubehagelig å møte på han i dusjen. For min del bryr jeg meg ikke om det er gutter i dusjen sammen med mammaen sin opp til sikkert ungdomsskolealder, men vet at barna mine ikke ville likt at vennen deres kom inn og så dem nakne i dusjen. Jeg ville nok øvd og øvd hjemme slik at han kan mestre dusjing på egenhånd når han er så stor at han går på skolen. Anonymkode: 50793...c36 Det er det nok ikke. Dette er et voksenkonstruert problem. Barn under pubertetsaøder tenker ikke slik uten at voksne lærer dem det. Det hjelper ikke å øve hjemme når man ikke får øvd på lay outen i selve garderoben. Folk som deg gjør at jeg som alenemor kvier meg for at sønnen min skal kunne få lære å svømme😭😭😭 Anonymkode: 7cad8...5b5 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. april 2023 #56 Del Skrevet 13. april 2023 For min del kunne alt vært unisex, men innser at jeg ikke er A4 her. Kanskje ti er greit. Kommer litt an på hvor man er også. En liten gutt har større grunn til å kjenne ubehag ved å omgås voksne nakne menn enn det vi voksne damer har. Særlig om de er alene i garderoben. Jeg tenker at foreldrene fint kan ta den vurderingen selv, og drite i andre voksnes sarthet. Barnets behov går foran. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #57 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tenker at 1.og 2. trinn er ok å være med i «feil» garderobe. Hvertfall med en slik utfordring som du beskriver mtp skinnen. Folk må nesten bare klare å vise litt forståelse. Anonymkode: 40195...f12 Nei det er regler her og de følger man Anonymkode: 90c01...118 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #58 Del Skrevet 13. april 2023 3 år. Anonymkode: 1172e...cd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #59 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du driter i regler og lærer barnet ditt at det er greit? Anonymkode: 90c01...118 Eh, alternativet er jo fort at dette barnet ikke får svømt. Jeg lærer barnet mitt at det er viktigere at han lærer seg den potensielt livsviktige ferdigheten å få svømme, og tar hans trygghet på alvor. Jeg er 100% alene med min sønn jeg har INGEN alternativ enn å sende han helt alene i en garderobe han aldri har vært i før og ikke kjenner. Det er de ferreste 1. klassinger klar for. Anonymkode: 7cad8...5b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #60 Del Skrevet 13. april 2023 Rart å tenke på hvor sykt samfunnet er blitt siden vi hadde svømmeundervisning (ekstratimer) i 2. klasse (8 år), og gutter og jenter skiftet i samme garderobe og så hverandre nakne uten at en levende sjel syntes at det var noe unaturlig i dette. Var det vi som gikk på skolen den gang som var gale fordi vi ikke ble hysteriske av dette, eller er det dagens foreldre det er noe i veien med ...? Anonymkode: d19b2...3ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå