AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #181 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke nødvendig å kunne lese for å «lese skilt». Dette er ordbilder, og kan kjennes igjen uten å kunne lese. Du lager problemer som ikke finnes. Anonymkode: 50793...c36 Han leser ikke ordbilder, han kan ikke bokstavene. Men godt å vite at du kjenner min sønn bedre enn meg da, og vet at dette ikke er et problem🙄 Anonymkode: 7cad8...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #182 Del Skrevet 14. april 2023 Arkana skrev (3 timer siden): Jeg tror enkelte her glemmer at det ikke er en menneskerett å dra i svømmehallen. Det har ingenting å si om man er aleneforelder med barn av motsatt kjønn, om man har barn med spesielle behov, om man har barn som synes det er skummelt å være i garderoben alene, om man er hysterisk redd for pedofile eller hva det måtte være. Hvis man har et barn over skolealder (eller alder fastsatt av svømmehallen) som ikke kan klare seg i garderoben alene, uansett årsak, så kan man ikke dra i svømmehall. Så enkelt er det faktisk. Jeg er nok uenig i det. Vi er utestengt fra så utrolig mange arenaer. Jeg skal ikke si at det er en menneskerett, men når sykehuset sier at han må svømme en gang i uka pga helse så mener jeg faktisk det er noe som bør ivaretas og etterfølges. Og kanskje også kommer før en del annet som at noen har et lite ubehag rundt det. Jeg vil faktisk si at alvorlige senskader som kontrakturer er mer problematisk enn et lite ubehag. Anonymkode: 33a7d...7b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #183 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 10.35): Hm.. Det er på en gammel kommunal skole. De har ikke handikapdusj/familiegarderobe, men når du sier det, kanskje de har en separat lærergarderobe som vi kan låne hvis den ikke er i bruk av vaktene. Verdt å sjekke. 👍 Anonymkode: 33a7d...7b0 Til og med i vår 60 år gamle svømmehall har de handicap garderobe, jeg antar at de er pålagt å ha det sånn helt egentlig? Men som du sier, sjekk om de har «lærergarderobe» Anonymkode: 91f2e...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #184 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til og med i vår 60 år gamle svømmehall har de handicap garderobe, jeg antar at de er pålagt å ha det sånn helt egentlig? Men som du sier, sjekk om de har «lærergarderobe» Anonymkode: 91f2e...a31 Dette er på en gammel skole som er omtrent 60 år, og den har bare vært vedlikehold, ikke restaurert. Men fått tips om å sjekke ut lærergarderobe og skal gjøre det 😊 Anonymkode: 33a7d...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2023 #185 Del Skrevet 14. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er jo ikke redd for at han ikke skal komme ut igjen, men at han skal ha en dårlig opplevelse av å bli tvunget til å gå alene i garderoben når han ikke er klar. Man må i alle fall kunne lese skilt før man går alene, 1. klasse er for tidlig! Anonymkode: 7cad8...5b5 Han går på skole, og har gym? Finner veien ut av skolen uten traumatisering? Jeg har aldri sett at det er skilt å lese i en svømmegarderobe, fra dusjen er det vanligvis 2-3 dører. Badstu er den i tre, toalettet er den med "mann" elle "WC" på, ut til bassenget er den siste døren (eller bare en sluse ut. Det er jo ikke en labyrint akkurat. Men be han ta med en venn, da finner de garantert veien. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #186 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til og med i vår 60 år gamle svømmehall har de handicap garderobe, jeg antar at de er pålagt å ha det sånn helt egentlig? Men som du sier, sjekk om de har «lærergarderobe» Anonymkode: 91f2e...a31 De er nok pålagt å ha hc garderobe, men den er ofte inni herre og damegarderoben, og da er man like langt. Anonymkode: 7cad8...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #187 Del Skrevet 14. april 2023 Tiuren skrev (58 minutter siden): Han går på skole, og har gym? Finner veien ut av skolen uten traumatisering? Jeg har aldri sett at det er skilt å lese i en svømmegarderobe, fra dusjen er det vanligvis 2-3 dører. Badstu er den i tre, toalettet er den med "mann" elle "WC" på, ut til bassenget er den siste døren (eller bare en sluse ut. Det er jo ikke en labyrint akkurat. Men be han ta med en venn, da finner de garantert veien. Nei, han skal begynne på skolen til høsten. Han ble akkurat 5 nå i desember. Vi ligger i hardtrening for å lære å svømme nå, for vi vet at 20. august blir vi i praksis utestengt fra svømmekurset hans og fritidsaktiviteten som han elsker. når jeg mentalt teller over vår damegarderobe nå kommer jeg til 11 dører. Anonymkode: 7cad8...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2023 #188 Del Skrevet 14. april 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, han skal begynne på skolen til høsten. Han ble akkurat 5 nå i desember. Vi ligger i hardtrening for å lære å svømme nå, for vi vet at 20. august blir vi i praksis utestengt fra svømmekurset hans og fritidsaktiviteten som han elsker. når jeg mentalt teller over vår damegarderobe nå kommer jeg til 11 dører. Anonymkode: 7cad8...5b5 Skrev ikke du over her at dere hadde flere svømmehaller å velge mellom, eller blander jeg disse AB-brukerene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #189 Del Skrevet 14. april 2023 Tiuren skrev (9 minutter siden): Skrev ikke du over her at dere hadde flere svømmehaller å velge mellom, eller blander jeg disse AB-brukerene? Jo vi har flere, ingen av de er noe enklere å navigere. Vi liker også å dra på badeland innimellom. Anonymkode: 7cad8...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2023 #190 Del Skrevet 14. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Jo vi har flere, ingen av de er noe enklere å navigere. Vi liker også å dra på badeland innimellom. Anonymkode: 7cad8...5b5 Jeg kan faktisk ikke huske en eneste svømmehall jeg har vært i som var mer avansert en det jeg beskrev, mulig det har vært en "lærergarderobe" i min barndoms svømmehall (ungdomsskolen) og et bøttekott, men ikke noen labyrint akkurat. Om han allerede går på svømmekurs kan du vel spørre en av de andre foreldrene (fedrene) om det er mulig å holde et øye med pjokken når han går i garderoben alene for første gang? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 14. april 2023 #191 Del Skrevet 14. april 2023 Rundt myndighetsalder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. april 2023 #192 Del Skrevet 14. april 2023 (endret) 5 minutter siden, HegeMarie said: Rundt myndighetsalder. Egentlig nesten rett, burde hatt felles garderober. 70% kapasitet på felles, og 15% for de mest tradisjonelle og blygeste av oss Eller noe slikt Endret 14. april 2023 av Tiuren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #193 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nei, han skal begynne på skolen til høsten. Han ble akkurat 5 nå i desember. Vi ligger i hardtrening for å lære å svømme nå, for vi vet at 20. august blir vi i praksis utestengt fra svømmekurset hans og fritidsaktiviteten som han elsker. når jeg mentalt teller over vår damegarderobe nå kommer jeg til 11 dører. Anonymkode: 7cad8...5b5 Men da har dere masse tid å øve på. Anonymkode: ed7ef...9bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #194 Del Skrevet 14. april 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg har kontaktet flere svømmehaller om det. Ingen har stått klare med ansatte som kan assistere min sønn. Vi har også spurt om vi kan bruke familiegarderobe, men alt de har er handicap garderobe som også befinner seg inne i kjønnsdelte garderober. min sønn elsker svømming, men vi føler oss presset ut av denne idretten på grunn av firkantede regler. Anonymkode: 7cad8...5b5 Hva om jenter føler seg presset ut av svømming fordi gutter går i damegarderoben? Den beste løsningen er selvsagt at alle får fortsette å svømme. Det kan løses med at gutten får øve seg på å gå i herregarderoben. Anonymkode: 3b942...7b7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #195 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei, han skal begynne på skolen til høsten. Han ble akkurat 5 nå i desember. Vi ligger i hardtrening for å lære å svømme nå, for vi vet at 20. august blir vi i praksis utestengt fra svømmekurset hans og fritidsaktiviteten som han elsker. når jeg mentalt teller over vår damegarderobe nå kommer jeg til 11 dører. Anonymkode: 7cad8...5b5 På svømmekurs kam du da stole på en far til å følge han gjennom garderoben, eller så er det kun barn på samme alder. Mine barn har gått på svømmekurs, det var én dør inn til garderoben, en dør til do og en til dusjen. I andre enden av dusjen er det inngang svømmehall . Hva står det på de 8(!) skiltene på de dørene da? Kan ikke instruktøren hente dem i dusjen? Jaja, nå sier du at det er bare mødre som følger, bare kvinnelige instruktører, et kjempestort anlegg med en masse andre besøkende samtidig og mange skumle menn, ingen bekjente du kjenner og ingen ansatte. 11 dører, femåringer som skal på svømmekurs og ingen hjelper dem. Spør nå på svømmekurset hvordan dere gjør det til høsten. Der mine barn gikk, fulgte vi den (vi voksne) gjennom dusjen, det var litt hipp som happ hvilken garderobe, men ingen var over 7, ikke andre badende. Anonymkode: 9bb4e...7bd 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 14. april 2023 #196 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke nødvendig å kunne lese for å «lese skilt». Dette er ordbilder, og kan kjennes igjen uten å kunne lese. Du lager problemer som ikke finnes. Anonymkode: 50793...c36 Enig i dette. Nå er det riktig nok noen år siden sist jeg var i en svømmehall, men jeg har vært i ganske mange og de er nå bygget opp relativt likt. Først er man i rommet hvor man skifter, så går man inn i dusjen og så er det en dør inn til bassenget. Man trenger ikke 140 i IQ for å huske den rekkefølgen 🤷♀️ Når det er sagt er jeg enig i at man er for gammel til å være med inn i motsatt garderobe når man har begynt på skolen. Av respekt for eventuelle klassekamerater man treffer i garderoben. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #197 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er jo ikke redd for at han ikke skal komme ut igjen, men at han skal ha en dårlig opplevelse av å bli tvunget til å gå alene i garderoben når han ikke er klar. Man må i alle fall kunne lese skilt før man går alene, 1. klasse er for tidlig! Anonymkode: 7cad8...5b5 Og så da om han har en "dårlig opplevelse" ? Viktig å møte på noen utfordrende situasjoner i livet. Det er sånn vi lærer. Det er jo ikke som om han kommer ut avmagret og traumatisert. Det verste som skjer er at han blir litt forvirra og kommer ut? Hvorfor dette opphenget i å kunne lese skilt? Som flere her har sagt: da går han feil er par ganger, da, og så? Ha faller jo ikke inn i et sort hull om han åpner feil dør. Anonymkode: 1b0f0...4ee 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #198 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da har dere masse tid å øve på. Anonymkode: ed7ef...9bb Dere gjør jo ikke det? Veldig mye skjer på et halvår. Her har du fått masse gode tips også, så dette går helt fint, om ikke du gjør dette til et problem. Anonymkode: 1b0f0...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #199 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 9.08): Frem til de er 10 år, tenker jeg. Anonymkode: f582f...d5f Da jeg var 10 hadde jeg pupper og venninner som ønsket seg kjæreste. Absolutt ikke ok med 10-åringer. Selv yngre barn enn 10 kan være for modne. Barn får kjennskap til sex i yngre alder grunnet internett i dag. Anonymkode: 68cb4...c7b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #200 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er jo ikke redd for at han ikke skal komme ut igjen, men at han skal ha en dårlig opplevelse av å bli tvunget til å gå alene i garderoben når han ikke er klar. Man må i alle fall kunne lese skilt før man går alene, 1. klasse er for tidlig! Anonymkode: 7cad8...5b5 Barn trenger å lære å bli robuste. Det er en del av å oppdra barn riktig. Han får ta med seg far/en farsfigur og øve en gang. Deretter får han prøve alene. Anonymkode: 68cb4...c7b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå