AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg har en gutt som er med i damegarderoben når vi er i svømmehallen. Det er ikke handikapgarderobe der. Han trenger litt hjelp i dusjen osv. Når begynner man å synes det er ubehagelig å være med i garderobe av «feil» kjønn? Og når synes andre besøkende det? Han går i småskolen. Prøver at faren tar ham med mest, men hender jeg også må. Anonymkode: 33a7d...7b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Del Skrevet 13. april 2023 Kommer ann på den mentale og fysiske utviklingen hans. Som regel begynner det å bli ubehagelig når enten han selv kommer helt helt i starten av puberteten (10 år), eller når han oppfatter at kroppen responderer på seksualitet. Om han er psykisk utviklingshemmet eller har andre lignende diagnoser vil dette kunne komme betydelig senere. Anonymkode: f45e3...456 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer ann på den mentale og fysiske utviklingen hans. Som regel begynner det å bli ubehagelig når enten han selv kommer helt helt i starten av puberteten (10 år), eller når han oppfatter at kroppen responderer på seksualitet. Om han er psykisk utviklingshemmet eller har andre lignende diagnoser vil dette kunne komme betydelig senere. Anonymkode: f45e3...456 Han er kognitivt frisk og som alle andre barn sånn sett, men bruker skinne på beinet som er litt vanskelig å ordne med selv. Anonymkode: 33a7d...7b0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Del Skrevet 13. april 2023 4 år Anonymkode: 1172e...cd4 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 Populært innlegg #5 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg vil vel egentlig si skolestart. Du spør når andre besøkende synes det er ubehagelig, og det er nok mange klassevenninner som vil synes det var ubehagelig å møte på han i dusjen. For min del bryr jeg meg ikke om det er gutter i dusjen sammen med mammaen sin opp til sikkert ungdomsskolealder, men vet at barna mine ikke ville likt at vennen deres kom inn og så dem nakne i dusjen. Jeg ville nok øvd og øvd hjemme slik at han kan mestre dusjing på egenhånd når han er så stor at han går på skolen. Anonymkode: 50793...c36 44 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Del Skrevet 13. april 2023 Frem til de er 10 år, tenker jeg. Anonymkode: f582f...d5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 Populært innlegg #7 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Frem til de er 10 år, tenker jeg. Anonymkode: f582f...d5f Æsj - når de er 10 år har de faktisk lov å dra i svømmehallen alene, uten voksne. 10 år er altfor seint å være med i garderobe med motsatt kjønn. Anonymkode: 7279b...273 45 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 13. april 2023 #8 Del Skrevet 13. april 2023 I svømmehallen her er det regel om at barn kan være med forelder av motsatt kjønn i garderoben ut 1. klasse. Fra og med 2. klasse må de gå i riktig garderobe. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. april 2023 #9 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg tenker at fra skolestart bør de gå i riktig garderobe. Det er definitivt ubehagelig å treffe på en klassekamerat i garderoben og dusjen. 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Del Skrevet 13. april 2023 Når de begynner på skolen går de i sitt eget kjønns garderobe. Barn skal slippe å møte de skal gå i klasse med i mange år av det motsatte kjønn naken i garderoben. Klarer de ikke dusje og kle på seg alene innen skolestart må det øves hjemme og droppe svømmehalle inntil det er i boks. De andres rettigheter til å slippe at klassekamerater av det motsatte kjønn skal se en naken er mye større enn det enkeltes barn behov for å være med i den motsatte garderoben. Anonymkode: ed7ef...9bb 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når de begynner på skolen går de i sitt eget kjønns garderobe. Barn skal slippe å møte de skal gå i klasse med i mange år av det motsatte kjønn naken i garderoben. Klarer de ikke dusje og kle på seg alene innen skolestart må det øves hjemme og droppe svømmehalle inntil det er i boks. De andres rettigheter til å slippe at klassekamerater av det motsatte kjønn skal se en naken er mye større enn det enkeltes barn behov for å være med i den motsatte garderoben. Anonymkode: ed7ef...9bb Problemet er at han ikke får til den skinnen selv og da kommer han seg ikke rundt alene inne i garderoben, det har med funksjonssvikt å gjøre og går ikke an å øve på. Jeg må støtte ham når han går uten skinnen. Vi har fått beskjed av fysioterapeut at han skal øve på svømming og selvberging, helst en gang per uke. Men forstår at det kanskje er ubehagelig for noen. Han har et naturlig forhold til kropp og virker ikke å bry seg selv, men jeg tenker mest på hva andre tenker ja. Vi har en svømmehall en time unna hvor de har familiegarderobe/handikapgarderobe, er bare litt tidsklemma. Anonymkode: 33a7d...7b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. april 2023 #12 Del Skrevet 13. april 2023 Hvis han trenger å øve på svømming pga funksjonssvikt hvorfor får han ikke bassengtrening i regi av fysioterapeut på et egnet sted? Da vil det jo heller ikke være et problem at han trenger hjelp i garderoben. 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Del Skrevet 13. april 2023 Arkana skrev (Akkurat nå): Hvis han trenger å øve på svømming pga funksjonssvikt hvorfor får han ikke bassengtrening i regi av fysioterapeut på et egnet sted? Da vil det jo heller ikke være et problem at han trenger hjelp i garderoben. Det kan du si.. Vi bor i en fattig kommune, har søkt om det, men fått avslag da de ikke har nok fysioterapeuter. De hadde et slikt tilbud, men det ble lagt ned pga dårlig økonomi. Anonymkode: 33a7d...7b0 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 13. april 2023 #14 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet er at han ikke får til den skinnen selv og da kommer han seg ikke rundt alene inne i garderoben, det har med funksjonssvikt å gjøre og går ikke an å øve på. Jeg må støtte ham når han går uten skinnen. Vi har fått beskjed av fysioterapeut at han skal øve på svømming og selvberging, helst en gang per uke. Men forstår at det kanskje er ubehagelig for noen. Han har et naturlig forhold til kropp og virker ikke å bry seg selv, men jeg tenker mest på hva andre tenker ja. Vi har en svømmehall en time unna hvor de har familiegarderobe/handikapgarderobe, er bare litt tidsklemma. Anonymkode: 33a7d...7b0 Finnes det kanskje private garderober og dusjer du kan spørre om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en gutt som er med i damegarderoben når vi er i svømmehallen. Det er ikke handikapgarderobe der. Han trenger litt hjelp i dusjen osv. Når begynner man å synes det er ubehagelig å være med i garderobe av «feil» kjønn? Og når synes andre besøkende det? Han går i småskolen. Prøver at faren tar ham med mest, men hender jeg også må. Anonymkode: 33a7d...7b0 Det pleier å være regler for det. I vår svømmehall er f.eks. øvre aldersgrense 8 år. Anonymkode: db42d...753 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. april 2023 #16 Del Skrevet 13. april 2023 Det er virkelig for dårlig, for det er jo nettopp det han hadde trengt. Men jeg tror dessverre ikke det er noen annen løsning enn at far må være den som tar han med på svømming og ellers øve på å klare seg selv, eller å dra til svømmehallen med familiegarderobe. Mange svømmehaller har små lærer-/trenergarderober som er private, er det en mulighet å forklare problemstillingen til svømmehallen og be om å få bruke denne en gang i uken? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Del Skrevet 13. april 2023 Keikolina skrev (Akkurat nå): Finnes det kanskje private garderober og dusjer du kan spørre om? Hm.. Det er på en gammel kommunal skole. De har ikke handikapdusj/familiegarderobe, men når du sier det, kanskje de har en separat lærergarderobe som vi kan låne hvis den ikke er i bruk av vaktene. Verdt å sjekke. 👍 Anonymkode: 33a7d...7b0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 13. april 2023 #18 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm.. Det er på en gammel kommunal skole. De har ikke handikapdusj/familiegarderobe, men når du sier det, kanskje de har en separat lærergarderobe som vi kan låne hvis den ikke er i bruk av vaktene. Verdt å sjekke. 👍 Anonymkode: 33a7d...7b0 Ja, det går an å spørre ihvertfall 😊 Det bruker som regel å være noen alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Del Skrevet 13. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vil vel egentlig si skolestart. Du spør når andre besøkende synes det er ubehagelig, og det er nok mange klassevenninner som vil synes det var ubehagelig å møte på han i dusjen. For min del bryr jeg meg ikke om det er gutter i dusjen sammen med mammaen sin opp til sikkert ungdomsskolealder, men vet at barna mine ikke ville likt at vennen deres kom inn og så dem nakne i dusjen. Jeg ville nok øvd og øvd hjemme slik at han kan mestre dusjing på egenhånd når han er så stor at han går på skolen. Anonymkode: 50793...c36 Jeg ville aldri latt en 6 åring gå alene i herregarderoben når vi vet det forekommer pedofili i svømmehall/skole. Anonymkode: 58bb7...8db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Del Skrevet 13. april 2023 Kommer vel an på hvor man er. I ett "fremmed" badeland tenker jeg småskolen er greit. Vi svømmer en gang i uka på skolen, der mange av jentene fra skolen er i garderoben. Da går han i guttegarderoben. Han er 7år. Anonymkode: 78a69...e6a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå