AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Del Skrevet 13. april 2023 Om man ikke bruker anonym funksjonen, er det ikke vanskelig å utifra brukernavn samt svar, å finne ut av hvem folk er her inne - har jeg hørt. Noen som vet hvordan man gjør det? Hvordan kan man komme frem til personens navn, ut i fra disse opplysningene? Anonymkode: 59c9c...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Del Skrevet 13. april 2023 Hvis man kjenner personen fra før så kan man klare å finne ut hvem det er hvis de deler veldig mye av seg selv. De fleste tror jeg endrer litt på smådetaljer for at det skal bli vanskeligere. Anonymkode: 2c245...48e 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Del Skrevet 13. april 2023 Det går på skrivemåte. De som "vanker" her inne hele tiden kan du se igjen på måten de skriver, bygger opp setninger og lignende. Ellers kan ingen av oss "vanlige" her vite hvem de forskjellige anonyme er. Anonymkode: cc998...7b7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 13. april 2023 #4 Del Skrevet 13. april 2023 Hva er vitsen? Ok, du vet hvem folk er. Ser at mange velger å være «anonyme». Jeg er ikke anonym. Jeg bryr meg ikke. Om mennesker prøver å være anonyme, respekterer det. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Del Skrevet 13. april 2023 Helene skrev (53 minutter siden): Hva er vitsen? Ok, du vet hvem folk er. Ser at mange velger å være «anonyme». Jeg er ikke anonym. Jeg bryr meg ikke. Om mennesker prøver å være anonyme, respekterer det. Jeg er redd for at noen vet hvem jeg er. Har skrevet noe med brukernavn, og er litt bekymret. Anonymkode: 59c9c...5e3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er redd for at noen vet hvem jeg er. Har skrevet noe med brukernavn, og er litt bekymret. Anonymkode: 59c9c...5e3 Hvis du har skrevet noe veldig detaljert, og din mor/søster/svigerinne/venninne/nabo er her inne, kan de selvfølgelig kjenne deg igjen, men det er ikke sånn at vi finner ut av hvem folk er, bare ved brukernavn. Anonymkode: e06af...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 13. april 2023 #7 Del Skrevet 13. april 2023 Vi er som vi er. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Del Skrevet 13. april 2023 Noen kjenner jeg igjen på skrive måte . De kan være anonym eller med bruker navn . Visse ting bruker man uten å tenke . Dialekt vaner osv . Noen av de standar trollene her kjenner jeg veldig fort igjen på hvordan de bygger opp de det skriver. Noen skriver om samme ting om og om igjen .. Viss du har skrevet noe du er redd for at folk skal ta deg for eller kjenne deg igjen på så må du enten prøve å få slettet det eller slett din bruker og nekt all kjennskap til det. For så nøye kan ingen være. Anonymkode: 5b624...406 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du har skrevet noe veldig detaljert, og din mor/søster/svigerinne/venninne/nabo er her inne, kan de selvfølgelig kjenne deg igjen, men det er ikke sånn at vi finner ut av hvem folk er, bare ved brukernavn. Anonymkode: e06af...609 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen kjenner jeg igjen på skrive måte . De kan være anonym eller med bruker navn . Visse ting bruker man uten å tenke . Dialekt vaner osv . Noen av de standar trollene her kjenner jeg veldig fort igjen på hvordan de bygger opp de det skriver. Noen skriver om samme ting om og om igjen .. Viss du har skrevet noe du er redd for at folk skal ta deg for eller kjenne deg igjen på så må du enten prøve å få slettet det eller slett din bruker og nekt all kjennskap til det. For så nøye kan ingen være. Anonymkode: 5b624...406 Takk for svar! Jeg skrev om noe i min livssituasjon, men jeg nok ikke den eneste i Norge som har suttet i samme båt. Jeg kom på at alderen min var synlig i profil, så ble jeg veldig stresset likevel. Anonymkode: 59c9c...5e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Jeg skrev om noe i min livssituasjon, men jeg nok ikke den eneste i Norge som har suttet i samme båt. Jeg kom på at alderen min var synlig i profil, så ble jeg veldig stresset likevel. Anonymkode: 59c9c...5e3 Veldig mange er i samme båt og alder om alt mulig her i verden. Man er ikke så unike alene om samme problem som man skulle tro. Så viss det dukker opp noe spørsmål bare se dum ut og le. Anonymkode: 5b624...406 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. april 2023 #11 Del Skrevet 13. april 2023 Folk som kjenner meg IRL vil sikkert kunne kjenne meg igjen hvis de leser mange nok av innleggene mine, men neppe bare basert på en enkelt tråd. Uansett er det lurt å ikke dele ting det ville være krise om ble avslørt, for man vet aldri. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. april 2023 #12 Del Skrevet 13. april 2023 Nei, du finner ikke ut hvem folk er ut fra brukernavnet deres. Med mindre det er deres egentlige navn naturligvis. Iblant kjenner jeg igjen folk fra andre sosiale medier ut fra hvordan de ordlegger seg osv. men det er ikke viktig. Det er en god tommelfingerregel å ikke skrive noe man ikke kan stå for offentlig noe sted uansett 😉 Noen av de slemme anonyme trollene som bare driver med avsporinger og spydigheter håper jeg at dere rapporterer. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen kjenner jeg igjen på skrive måte . De kan være anonym eller med bruker navn . Visse ting bruker man uten å tenke . Dialekt vaner osv . Noen av de standar trollene her kjenner jeg veldig fort igjen på hvordan de bygger opp de det skriver. Noen skriver om samme ting om og om igjen .. Viss du har skrevet noe du er redd for at folk skal ta deg for eller kjenne deg igjen på så må du enten prøve å få slettet det eller slett din bruker og nekt all kjennskap til det. For så nøye kan ingen være. Anonymkode: 5b624...406 Men, kjenner du dem igjen ved at du vet hvem de er i RL, eller er det sånn at du tror du vet hvilken bruker som gjemmer seg bak en anonymkonto? Jeg skriver som jeg skriver og endrer ikke på noen ting når jeg skriver innlegg, ville du visst hvem jeg var ut i fra hva jeg har skrevet nå f.eks? Hvor mye skal til før du vet hvilken anonymbruker det er som har skrevet innlegg? Jeg tenker noen ganger at folk kjenner meg igjen hvis jeg skriver den og den historien med bruker, men så tenker jeg at det er så mange mennesker i Norge at det skal mye til. Hvordan vet de om jeg er Hilde fra Bergen eller Torild fra Tromsø f.eks? Ser det er mange som spør i tråder også "åh, det virket kjent, heter han noe med H?" f.eks. Når det egentlig er en ganske vanlig sak, det finnes sikkert hundrevis av mennesker det kunne vært. Så det at noen kjenner igjen folk på skrivestilen er jeg litt skeptisk til, det er derfor jeg spør. Så nå er jeg spent på om du ut i fra skrivestilen, måten jeg har brukt avsnitt på etc, gjør at du vet hvem jeg er på dette forumet. Anonymkode: e4906...6b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men, kjenner du dem igjen ved at du vet hvem de er i RL, eller er det sånn at du tror du vet hvilken bruker som gjemmer seg bak en anonymkonto? Jeg skriver som jeg skriver og endrer ikke på noen ting når jeg skriver innlegg, ville du visst hvem jeg var ut i fra hva jeg har skrevet nå f.eks? Hvor mye skal til før du vet hvilken anonymbruker det er som har skrevet innlegg? Jeg tenker noen ganger at folk kjenner meg igjen hvis jeg skriver den og den historien med bruker, men så tenker jeg at det er så mange mennesker i Norge at det skal mye til. Hvordan vet de om jeg er Hilde fra Bergen eller Torild fra Tromsø f.eks? Ser det er mange som spør i tråder også "åh, det virket kjent, heter han noe med H?" f.eks. Når det egentlig er en ganske vanlig sak, det finnes sikkert hundrevis av mennesker det kunne vært. Så det at noen kjenner igjen folk på skrivestilen er jeg litt skeptisk til, det er derfor jeg spør. Så nå er jeg spent på om du ut i fra skrivestilen, måten jeg har brukt avsnitt på etc, gjør at du vet hvem jeg er på dette forumet. Anonymkode: e4906...6b0 Har kjent igjen to men det er vært folk som ikke er flinke til å tenke at de legger igjen spor overalt. Feks en som skrev om noe traumatisk som skjedde på en ferie sted . La ut blide på face fra det stedet samme dag med en litt mystisk status . Sånn kjenner man igjen. Og andre var en i familien men der holdt jeg kjeft . Gadd ikke å la hu vite at jeg er her å. Anonymkode: 5b624...406 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13. april 2023 #15 Del Skrevet 13. april 2023 (endret) Om folk får noen glede av å finne ut hvem jeg er, utifra brukernavnet mitt, be my guest. Jeg har ingenting å skjule og har kun brukt Anonym Bruker funksjonen en gang. Og da var det i grunn bare for å se hvordan det var. Utelukkende bruker jeg brukernavnet mitt, når jeg poster her inne 😊 Det er ikke så veldig mye med mitt brukernavn som forteller hvem jeg er og hvor jeg bor. Profilbildet gjør det heller ikke. Endret 13. april 2023 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 13. april 2023 #16 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg vet at min søster fant ut hvem jeg var her inne. Jeg gav henne nok info, vi pratet sammen nesten hver dag. Min storesøster er ikke her lengre . Om andre ønsket å finne ut hvem jeg er, ja, det er litt ok for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Del Skrevet 13. april 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Om man ikke bruker anonym funksjonen, er det ikke vanskelig å utifra brukernavn samt svar, å finne ut av hvem folk er her inne - har jeg hørt. Noen som vet hvordan man gjør det? Hvordan kan man komme frem til personens navn, ut i fra disse opplysningene? Anonymkode: 59c9c...5e3 Kan du ikke spørre de som fortalte deg det? Anonymkode: 4ed69...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 13. april 2023 #18 Del Skrevet 13. april 2023 Når jeg er anonym, får jeg ikke varsel når noen siterer/liker innleggene mine. Har sjekket innstillinger... så da blir det å skrive under ett nick da... om noen kjenner meg igjen bryr meg midt på ryggen 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Del Skrevet 13. april 2023 Moderatorene kan vel se e-postadressen din og annen info som du har gitt? Så hvis noen kan knytte deg til e-postkontoen så er det jo lett. Anonymkode: fcdba...223 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 13. april 2023 #20 Del Skrevet 13. april 2023 2 hours ago, Daria said: Folk som kjenner meg IRL vil sikkert kunne kjenne meg igjen hvis de leser mange nok av innleggene mine, men neppe bare basert på en enkelt tråd. Uansett er det lurt å ikke dele ting det ville være krise om ble avslørt, for man vet aldri. Jeg tror ikke du skal overvurdere folk. Vi mennesker har faktisk veldig mye til felles og vi har mange av de samme utfordringene i hverdagen. Så med mindre man er veldig spesifikk så vil alle antagelser om hvem du er være ukvalifisert gjetning (og mest sannsynligvis feil) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå