AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Jeg har syltetøyglass i ulike størrelser. Koen med og noen uten lokk. Har også metallbokser på ca 25cm høy og 15cm diameter. Har dere noen forslag til hva det kan brukes til? F.eks organisering eller andre nyttige ting. Anonymkode: 3d774...4fb
blui89 Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Glass med lokk: jeg har i krydder og bruker også til sylting.
solmåneogstjerner Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Metallbokser: slå spiker igjennom og dra den ut igjen og lag mange hull. Blir kjempefine lyslykter. Glass: oppbevaring av diverse ting, evt ta på litt maling eller glitter og lag lyslykter av dem også. De kan du jo ikke slå hull i da selvsagt....
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Kast det i glass- og metallkonteineren. Hvis du ikke vet hva du skal bruke det til, trenger du det ikke Anonymkode: 0da75...42f 6 2
Kjempeliten Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 Jeg er lærer og tar med tomme syltetøyglass på skolen. Greit å ha til diverse kunst og håndverksoppgaver. Kanskje du kan donere vekk til en skole? Ellers bruker vi syltetøyglass til matoppbevaring. Frø, syltetøy (hjemmelaget + kjøper påfyllsposer med syltetøy i sverige), hjemmelagede krutonger, kjeks osv.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 Mannen bruker ølglass til å oppbevare skruer i garasjen. Han har skrudd lokkene fast under en hylle, og så vrir han glassene på plass. Da har han full oversikt over hvor alle skruene er. Jeg bruker et stort glass til midlertidig oppbevaring av gamle og teipede batterier, og ellers sylter jeg mye tomater på glass. Både tomater fra kjøkkenhagen, men også ferske fra butikken om sommeren. De kan lagres i et års tid etter sylting. Anonymkode: 2bf2f...2a3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Jeg bruker de stort sett til mat. Oppbevaring av ulike ting. Samt at jeg lager en del selv av mat som sylteagurk, syltet rødløk og andre grønnsaker, majones, pesto, etc. Du kan også bruke de som syltetøyglass, men de bør fryses i og med at lokket neppe er tett. Jeg pleier bare å sette de i fryser med løst lokk, så dra til lokket dagen etter. Anonymkode: 5aea8...32e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bruker de stort sett til mat. Oppbevaring av ulike ting. Samt at jeg lager en del selv av mat som sylteagurk, syltet rødløk og andre grønnsaker, majones, pesto, etc. Du kan også bruke de som syltetøyglass, men de bør fryses i og med at lokket neppe er tett. Jeg pleier bare å sette de i fryser med løst lokk, så dra til lokket dagen etter. Anonymkode: 5aea8...32e Glasset fylles helt, lokket skrus på. Sett det oppned til det er kaldt. Det er tett og syltetøy holder seg i mange år på det. Anonymkode: cb389...921 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå