AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Naboen har en hund som konstant bjeffer på meg når jeg er ute i egen hage. Det er aggressiv og vedvarende bjeffing. Veldig irriterende for meg. Men det verste er at min egen hund blir nervøs og usikker. Og etterhvert har de begynt å gå løs på hverandre gjennom sprekkene i gjerdet. De får ikke tak i hverandre, men det er veldig voldsomt. Jeg forsøker å stoppe dette, men naboen ser ikke ut til å bry seg. Siste sommer satte jeg opp et ekstra gjerde ca 2 meter innenfor det egentlige gjerdet. Dvs jeg mistet en del av hagen. Dette hjalp på min hund, som er stille og rolig. men naboens hund fortsetter, og jeg begynner å bli mektig lei. Tenkte jeg nå ville hå til innkjøp av en stor vannpistol og skyte vann på naboens hund hver gang den bjeffer mot meg. Men er det egentlig lov? og ja- jeg har klaget til naboen 1000 ganger allerede… 🙁 Anonymkode: ce6c2...071
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Ikke la det gå utover hunden. Det er ikke dens skyld! Anonymkode: 137f8...9d4 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke la det gå utover hunden. Det er ikke dens skyld! Anonymkode: 137f8...9d4 Det er da ikke skadelig for hunden. Anonymkode: ff83d...0df 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Jada, det kan du. Det er ikke skadelig for hunden. Anonymkode: 8d71a...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er da ikke skadelig for hunden. Anonymkode: ff83d...0df Problemet er at hunden vil se på en sånn handling fra deg som et angrep. En fornedrelse. Naboen kunne gjort det mot hunden sin selv og det hadde da blitt en iretttesettelse. Et tilsnakk med trykk. Tafatt nabo som ikke lærer hunden sin at oppførselen dens er feil. Anonymkode: 8ef03...506 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Problemet er at hunden vil se på en sånn handling fra deg som et angrep. En fornedrelse. Naboen kunne gjort det mot hunden sin selv og det hadde da blitt en iretttesettelse. Et tilsnakk med trykk. Tafatt nabo som ikke lærer hunden sin at oppførselen dens er feil. Anonymkode: 8ef03...506 Men gjør det noe da? da holder den seg kanskje unna meg! er dritt lei 🙁 ts Anonymkode: ce6c2...071 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Men hvorfor har dere ikke gjort en innsats for at disse to hundene skal bli kjent? Dersom hundene blir sosialisert sammen vil de kanskje slutte å være aggressive mot hverandre. Anonymkode: 7c41c...267 2
Troyamin Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Du anmelder til politiet med bakgrunn i granneloven (naboloven) og støy. Alternativt tar du saken til konfliktrådet. Ikke ta loven i egne hender, det ender bare opp med at du blir anmeldt av naboen. 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 Sikkert en hyggelig nabo når du har doblet gjerdet med ett på 2 meter 😁 Anonymkode: 37575...b04 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 Å spyle naboens hund med vann vil mest sannsynlig bare gjøre vondt værre. Altså mer bjeffing fordi den blir mer usikker på deg. Anonymkode: d6663...4a0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikkert en hyggelig nabo når du har doblet gjerdet med ett på 2 meter 😁 Anonymkode: 37575...b04 😅😅 Det var ikke 2 meter høyt. Bare 2 meter lenger inn på min egen tomt 😁 Anonymkode: ce6c2...071 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Problemet er at hunden vil se på en sånn handling fra deg som et angrep. En fornedrelse. Naboen kunne gjort det mot hunden sin selv og det hadde da blitt en iretttesettelse. Et tilsnakk med trykk. Tafatt nabo som ikke lærer hunden sin at oppførselen dens er feil. Anonymkode: 8ef03...506 Du har noen skikkelig gammeldagse teorier om hunder, det er i hvert fall sikkert. Anonymkode: ff83d...0df
NettoppJa Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 Avtal med naboen om at du vil prøve å bli venn med denne hunden Kast godbiter over gjerdet hver gang du er i nærheten. Godnakk med lys stemme, og gjenta navnet til hunden flere ganger. Da gir den seg fort med bjeffing. 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 NettoppJa skrev (1 time siden): Avtal med naboen om at du vil prøve å bli venn med denne hunden Kast godbiter over gjerdet hver gang du er i nærheten. Godnakk med lys stemme, og gjenta navnet til hunden flere ganger. Da gir den seg fort med bjeffing. Prøv dette først 😊. Anonymkode: fc664...94a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 Hadde kommet til å spyle ned naboen jeg hver gang jeg hadde sett hen og ikke hunden, for deretter å spurt hen om det var irriterende. Kanskje hen skjønner at hen må gjøre noe med hunden 🫣 Anonymkode: f1725...538 4
Andro Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor har dere ikke gjort en innsats for at disse to hundene skal bli kjent? Dersom hundene blir sosialisert sammen vil de kanskje slutte å være aggressive mot hverandre. N E I 🤯 To naboer som har så uforstandig forhold til hundehold skal ikke la reaktive hunder hilse! De skal lære dem å ignorere hverandre. AnonymBruker skrev (1 time siden): Å spyle naboens hund med vann vil mest sannsynlig bare gjøre vondt værre. Altså mer bjeffing fordi den blir mer usikker på deg. Ganske sikkert riktig. Vann er ikke skadelig. Bare irriterende. Irritasjon trigger til mer vaktinstinkt. Gir mer gneldring. Å snakke med naboen må da være mulig? 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #18 Skrevet 13. april 2023 spyl heller naboen. Forøvrig tror jeg du kan kontakte politiet om dette. Han kan ikke ha hunden ute om den bjeffer hele tiden. Anonymkode: 4dac8...610 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 ta kontakt med politiet og mattilsynet - den nye hundeloven har gitt større rom for dem til å handle på slike hundeiere.. Selv om det også tidligere var å bryte loven å la hundene stå slik å bjeffe uten tilsyn og kontroll har det nå blitt enklere å ta tak.. Anonymkode: 79054...583 1
keops Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 Sier meg enig med de som mener du heller bør spyle ned naboen- hunden er jo uten makt til å løse denne situasjonen selv. Men hvis du har tatt opp dette med naboen 1000 ganger, hvorfor kommer dere ikke frem til en annen løsning i løpet av denne hyppige kontakten dere har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå