AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Har vært sammen med kjæresten litt over ett år, vi holdt på en periode på nære 7-8 mnd før vi ble et par. Vi så en del til hverandre, men stort sett i helgene da han har en jobb hvor han kan være borte en uke til 2 om gangen. Men etter vi ble sammen har det vært en del småting som irriterer meg, vi har fått dårlig kommunikasjon, han lyver til meg uten men jeg gjennomskuer han uten å gi beskjed. Han har mer gaming kvelder med kompiser enn å tilbringe tid med meg. Vi bor nære ,men invitere meg på typ middag midt i uken ,nei det kan han ikke.. Nå I påsken hadde jeg ikke sett han på 11 dager , når vi endelig møtes. Ja da kommer vennepar på besøk i tillegg. Ender med at vi delvis krangler, han blir drita full og har "glemt " det meste til dagen etter.. Følte han ignorerte en situasjon med å invitere de i tillegg. Har ikke noe imot at han henger med kompiser, men i en alder av 40 bør man vel kunne legge gaming litt på hylla. Jeg har null interesse for gaming, og er 38. Aldri skjønt meg på det, og irriterer meg at det er i ferd med å ødelegge dette. Vi gjør ingen daglige ting lenger, ikke at det har vært så mye av de men.. Bryr meg om han, når vi er sammen har vi det fint , men begynner å tenke at kjærligheten ikke lenger er der fra hans side, og lurer på om den noen gang har vært der. Ja han strør meg med blomster, fine ord ,får meg til å føle meg vel, men kan det være overfladisk? Spill alt sammen? Noen tanker på hva jeg bør gjøre? Frustrert kvinne ❤ Anonymkode: 810ed...e99 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Han har vel alltid vært en gamer. Bare at i starten av et forhold, så bruker folk generelt mer tid på kjæresten og mindre på venner og hobbyer. Nå har hverdagen kommet, og da har det gått over til sånn han ønsker det. Gaming, jobb, venner, hobbyer og deg. Mulig dere kan bli enig om en mellomting? At dere er sammen 2-3 ganger i uken? Du må nok uansett belage deg på å dele han med venner og gaming når han er hjemme. Antar at han ikke har tenkt å gi opp det. Og det bør han jo heller ikke. Du liker ikke gaming. Nei, men du er sammen med en gamer. Du kan ikke forvente at du kan bestemme hvilke hobbyer kjæresten skal ha. Tenk hvis han mente at du skulle slutte med dine hobbyer, og begynne med golf og frimerkesamling i stedet? Husk også at han ikke har ordentlig fri når han er vekke på jobb. Han har mye å ta igjen når han kommer hjem. Anonymkode: 5b722...56d 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Tenker du at lyvingen er ok dersom han hadde brukt mer tid på deg istedetfor gaming? Hvorfor det evt? Anonymkode: 868bc...242 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Før du skrev alder tenkte jeg at dere var 16-17 år gamle…. trenger jeg egentlig å skrive mer??? Anonymkode: 32c0c...3bc 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har vært sammen med kjæresten litt over ett år, vi holdt på en periode på nære 7-8 mnd før vi ble et par. Vi så en del til hverandre, men stort sett i helgene da han har en jobb hvor han kan være borte en uke til 2 om gangen. Men etter vi ble sammen har det vært en del småting som irriterer meg, vi har fått dårlig kommunikasjon, han lyver til meg uten men jeg gjennomskuer han uten å gi beskjed. Han har mer gaming kvelder med kompiser enn å tilbringe tid med meg. Vi bor nære ,men invitere meg på typ middag midt i uken ,nei det kan han ikke.. Nå I påsken hadde jeg ikke sett han på 11 dager , når vi endelig møtes. Ja da kommer vennepar på besøk i tillegg. Ender med at vi delvis krangler, han blir drita full og har "glemt " det meste til dagen etter.. Følte han ignorerte en situasjon med å invitere de i tillegg. Har ikke noe imot at han henger med kompiser, men i en alder av 40 bør man vel kunne legge gaming litt på hylla. Jeg har null interesse for gaming, og er 38. Aldri skjønt meg på det, og irriterer meg at det er i ferd med å ødelegge dette. Vi gjør ingen daglige ting lenger, ikke at det har vært så mye av de men.. Bryr meg om han, når vi er sammen har vi det fint , men begynner å tenke at kjærligheten ikke lenger er der fra hans side, og lurer på om den noen gang har vært der. Ja han strør meg med blomster, fine ord ,får meg til å føle meg vel, men kan det være overfladisk? Spill alt sammen? Noen tanker på hva jeg bør gjøre? Frustrert kvinne ❤ Anonymkode: 810ed...e99 Syns ikke det der hørtes ut som et forhold engang. Bekjente og ff kanskje. Anonymkode: 0a852...afe 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Min mann er gamer, 35 år, 2 barn, 2 hunder, hus og jobber. Vi klarer fint å balansere alt dette uten krangling og noe blir nedprioritert. Her mannen et stort problem, men du valgte selv å forsette i dette forholdet og har også et ansvar. Han vil altid ha gaming som hobby og du får finne deg en mann du faktisk passer sammen med. Anonymkode: 3ae63...c29 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Syns ikke det der hørtes ut som et forhold engang. Bekjente og ff kanskje. Anonymkode: 0a852...afe Har blitt introdusert for foreldrene, hatt mange kvelder med de. Inkl bursdags feiringer. Samt har meg og han vært på ferie i starten av forholdet.. Vi er og forlovet. Så vet ikke helt jeg.. Anonymkode: 810ed...e99
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker du at lyvingen er ok dersom han hadde brukt mer tid på deg istedetfor gaming? Hvorfor det evt? Anonymkode: 868bc...242 At han kan f.eks si han ikke føler seg bra, så går det 10 min og ser kompiser går inn døra.. Lyving i et forhold er ikke ok, vil du drive med hobbyen din eller mer hele livet ditt. Si ifra da, så kan jeg slippe å utsette planer, la hele dagen gå for at han skal gi en lyd. Lei hele greia. Anonymkode: 810ed...e99
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har blitt introdusert for foreldrene, hatt mange kvelder med de. Inkl bursdags feiringer. Samt har meg og han vært på ferie i starten av forholdet.. Vi er og forlovet. Så vet ikke helt jeg.. Anonymkode: 810ed...e99 Forlovelse betyr ikke noe. Det er også noe som kan brytes. Du vil ikke gifte deg med han. Du kan ikke være gift med en du ikke har tillit til. Anonymkode: 140c4...2e0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 Du bør avalutte dette forholdet. Hadde absolutt ikke brukt noe tid på å forklare ting og tang. En kan ikke overbevise noen til å ville mer. Anonymkode: 86e4f...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 Er han gamer og har gaming som hobby så er det nok ikke noe han legger på hyllen selv om han er 40. Kanskje like greit at du fant det ut nå, Bedre å finne en som passer bedre for deg? Jeg er gamer og min mann er gamer. Vi har barn og jobber og balanserer alt helt fint. Jeg var tidligere sammen med en som ikke likte gaming og det gikk ikke så bra. Anonymkode: 6c5db...2e3
Virrevirrevapp Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 (endret) Synes det høres ut som jobbinga hans ødelegger parforholdet, jeg. Virker ikke som dere har gode rutiner på å skape kvalitetstid når han er hjemme. Og så det at han lyver mye til deg, om han gjør det, det går jo ikke. Det blir ikke tillit da. Endret 13. april 2023 av Virrevirrevapp
anon01 Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Helt ærlig, du visste han var en gamer. Det at du sier at man skal legge gamingen på hylla fordi man er 40 sier jo mer om deg. Her har du gått inn i forholdet med andre forventninger enn han. Anbefaler deg at dere setter dere ned og faktisk tar en reality check og en forventningsavklaring. Også får du finne ut av om du takler det forholdet eller om du skal bryte. Du kan ikke endre mannen, så om du vil at han skal slutte med hobbyen sin, og bare bry seg om deg, så tror jeg du skal vente lenge... 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Min mann er gamer, 35 år, 2 barn, 2 hunder, hus og jobber. Vi klarer fint å balansere alt dette uten krangling og noe blir nedprioritert. Her mannen et stort problem, men du valgte selv å forsette i dette forholdet og har også et ansvar. Han vil altid ha gaming som hobby og du får finne deg en mann du faktisk passer sammen med. Anonymkode: 3ae63...c29 Da er du heldig, men dere bor sammen. Det gjør ikke vi.. selv om vi nå er nyforlovet, så burde vi nyte den tiden men det gjør vi heller ikke. Virker mer som at jeg kommer i en helt annen rekke. Vanligvis til denne tid har jeg fått god morgen mld men ikke i dag enn så lenge. Nå dro han på jobb. Ja, vurderer å bryte forlovelsen og gi en fan. Så kan han ha så mange hobbyer han bare vil for min del. Men da kommer han til å forbli singel. Tviler på noen hadde akseptert alt jeg aksepterer utenom gaming hobbyen. Anonymkode: 810ed...e99 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Før du skrev alder tenkte jeg at dere var 16-17 år gamle…. trenger jeg egentlig å skrive mer??? Anonymkode: 32c0c...3bc Eller så er folk forskjellige da. Jeg er 30 og min mann er 32. Begge gamer. Mannen drar innimellom, men relativt sjeldent, på gaminghelg hos kompiser. Hvorfor skal det ha noe å si hvor gammel han er? Min mamma fikk meg hekta på spill i en alder av 6. Hva er forskjellen på det og tilbringe tid med serier? Ah, ja, forskjellen er at med spill må man faktisk jobbe litt mer med hjernen. Svært farlige saker Anonymkode: d5e43...69c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 2 minutter siden, anon01 said: Helt ærlig, du visste han var en gamer. Det at du sier at man skal legge gamingen på hylla fordi man er 40 sier jo mer om deg. Her har du gått inn i forholdet med andre forventninger enn han. Anbefaler deg at dere setter dere ned og faktisk tar en reality check og en forventningsavklaring. Også får du finne ut av om du takler det forholdet eller om du skal bryte. Du kan ikke endre mannen, så om du vil at han skal slutte med hobbyen sin, og bare bry seg om deg, så tror jeg du skal vente lenge... Visste faktisk ikke at det var så ille med gamingen at man ikke engang kan planlegge en middag engang. Men må ta dag for dag, bare for det tar all hans tid. Ber ikke han skal forandre seg, men gjerne ha litt mer tid til forholdet HAN valgte å starte. Anonymkode: 810ed...e99 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, vurderer å bryte forlovelsen og gi en fan. Så kan han ha så mange hobbyer han bare vil for min del. Men da kommer han til å forbli singel. Tviler på noen hadde akseptert alt jeg aksepterer utenom gaming hobbyen. For min del fatter jeg ikke at noen gidder å være sammen i et sånt forhold dere har. Er tydelig at han heller vil gjøre andre ting enn å være sammen med deg, dere krangler, du blir irritert og aksepterer alt for mye. Hvorfor? Godt voksen er du også, kaste bort livet sitt sånn, begriper det ikke!! Anonymkode: 0fd63...caf
ntrane Skrevet 13. april 2023 #18 Skrevet 13. april 2023 Irriterer meg når folk insinuerer at gaming er for barn, men selv ser de på fotball, håndball (ball leker) eller reality tv programmer. Men det en 40 åring burde klare er jo å passe tider. Det som skjer her er nok at han tar forholdet i sitt eget tempo, eller at dere rett og slett har forskjellige ønsker og forventninger av forholdet. Prat sammen og finn ut av det. Min vurdering er å gå videre. Dere krangler jo alt etter bare 8 mnd? 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 6 minutter siden, Virrevirrevapp said: Synes det høres ut som jobbinga hans ødelegger parforholdet, jeg. Virker ikke som dere har gode rutiner på å skape kvalitetstid når han er hjemme. Jobbingen er det minste problemet faktisk. Men når man er i jobb fra mandag til fredag, sier man er sliten og trøtt men likevel sitter å gamer i 6-7 timer likevel. Da er man ikke mye sliten. Går ikke an å planlegge noe, jeg har prøvd men han ser ikke alvoret før det blir en krangel av det. Anonymkode: 810ed...e99
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller så er folk forskjellige da. Jeg er 30 og min mann er 32. Begge gamer. Mannen drar innimellom, men relativt sjeldent, på gaminghelg hos kompiser. Hvorfor skal det ha noe å si hvor gammel han er? Min mamma fikk meg hekta på spill i en alder av 6. Hva er forskjellen på det og tilbringe tid med serier? Ah, ja, forskjellen er at med spill må man faktisk jobbe litt mer med hjernen. Svært farlige saker Anonymkode: d5e43...69c Alder har ingen betydning, heller ikke type hobby. Det handler om å vise respekt, ta vare på forholdet og utøve hobbyen sin uten at det går utover familielivet, økonomi, barn eller andre ting. Når man er voksen har man også kanskje andre forpliktelser enn som 17 år. Da må man også legge moroa litt til side og prioritere andre ting før hobby. Og som i alle parforhold er det sunt at man unner den andre parten tid. Men det skal IKKE gå på bekostning av alt annet, da er det bedre å være singel. Anonymkode: 0fd63...caf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå