Gå til innhold

Hva er det sjukeste du har opplevd i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjukeste unormale hendelse, kan være både positiv eller negativ 

Jeg starter! For meg var det tiden etter jeg hadde vært med i et par tv program og avis. Er så rart å se i øynene til folk at de beundrer deg sååå mye, bare pga sosiale skalaer/pyramider som eksisterer. Ble nesten skremt at de så på meg som en gud. Slapp av liksom 😅 Glad den dag i dag at ingen kjenner meg igjen. Og at man kan være anonym her inne! 

Ellers… hm. Kjøre over Tyin fjellet på vinteren med sommerdekk var også en ganske sjuk opplevelse, for en Oslo borger som hverken var vandt til å være utenfor ring 3 + kjøre bybil. Gikk overraskende bra. Men lærte mye.

Anonymkode: 26750...06b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjukeste? Var kreftsjuk. Er det sjukt nok for denne tråden?

Anonymkode: 0e475...2c6

• Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sjukeste unormale hendelse, kan være både positiv eller negativ 

Jeg starter! For meg var det tiden etter jeg hadde vært med i et par tv program og avis. Er så rart å se i øynene til folk at de beundrer deg sååå mye, bare pga sosiale skalaer/pyramider som eksisterer. Ble nesten skremt at de så på meg som en gud. Slapp av liksom 😅 Glad den dag i dag at ingen kjenner meg igjen. Og at man kan være anonym her inne! 

Ellers… hm. Kjøre over Tyin fjellet på vinteren med sommerdekk var også en ganske sjuk opplevelse, for en Oslo borger som hverken var vandt til å være utenfor ring 3 + kjøre bybil. Gikk overraskende bra. Men lærte mye.

Anonymkode: 26750...06b

Ulevd, med andre ord. Det «verste» ligger nok foran deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har en eks som løy om at han hadde sterilisert seg. Jeg ble gravid og da sa han at jeg burde ha forstått at det var en spøk. 

Han hadde sagt det mange ganger, også til venner når de spurte om vi ikke skulle ha barn sammen. (Vi hadde begge barn fra tidligere.) Han hadde også bekreftet at jeg ikke trengte å sette inn ny spiral da den gamle gikk ut på dato, og var da helt seriøs. 

Jeg forstår det ennå ikke. Jeg ville sagt ja til å få barn med ham. Dette kombinert med nie annet førte imidlertid til brudd. Samt abort. 

Kanskje ikke det er det aller sykeste jeg har opplevd dessverre, men det sykeste er for omfattende og vanskelig å sette ord på, for det foregikk i flere år.

Anonymkode: fe3e4...55d

• Liker 2
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Levde halvannen måned som uteligger. 

Anonymkode: 3ff0e...c45

• Liker 3
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

At jeg trodde på at Norge var et bra land.

Det er sjukt.

Anonymkode: e5da3...27b

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Å bli dopet ned og.... Ja... Er fortsatt syk pga det 

Anonymkode: 832ae...272

• Liker 1
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

- Blitt voldtatt.

- Mistet er barn.

- Opplevd husbrann.

- Ble rusmissbruker for å dempe traume og sorg for det jeg nevnte. Endte opp i et sykt miljø, masse sex for narkotika, et liv uten et hjem osv.

Livet har vært hardt, for å si det son. Heldigvis gått rett vei de siste 3 årene.

Anonymkode: 18dd2...a02

• Liker 3
  • Hjerte 31
  • Nyttig 1
Skrevet

Hehe, denne kan kanskje være gøyal

Jeg og en kompis var så fulle at vi ikke klarte å gå av på riktig bussholdeplass i Bergen. Grunnet dette havnet vi gjennom en tunell vi ikke skulle. Det regnet og vi ønsket ikke å gå en enorm omvei tilbake. Dette var midt på natten og ingen busser skulle gå i retningen vi kom fra, tilbake mot Laksevåg. Dermed gikk vi inn i tunnelen, biler blinket til oss mens vi gikk. Til slutt kom politiet og ettersom vi var i forsvaret så ble militærpolitiet kontaktet. 

Her kommer det som kan være litt morro/kleint. 

Føreren av bilen, en sersjant (jeg var visekonstabel) viser seg å være en jeg har «kost» meg med. Han kjenner meg igjen og på grunn av dette så gir de oss skyss tilbake til basen. Vi fikk ikke straff, og vi hørte aldri noe mer om det. Likevel før jeg la meg den kvelden ble det avtalt et nytt «møte» dagen etter mellom meg og sersjanten. Vi er i dag gode venner og ler av hele saken 😂

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Fleinsopp.

Anonymkode: 41915...68c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

At jeg trodde på at Norge var et bra land.

Det er sjukt.

Anonymkode: e5da3...27b

Dette er vel noe jeg selv har tenkt i mange tiår allerede. Norge er bra for utlendinger og de rike, ikke så mye for resten av oss.

Anonymkode: 6e06e...1be

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd mye rart og sykt. Men av positive ting, er det sykeste jeg har opplevd å finne han som nå er min samboer og forlovede. Evig singel til jeg bikka 30, og hadde plenty av muligheter, men klarte aldri få følelser. Bunner i omsorgssvikt og traumer i barndommen og tenårene, og trodde jeg var en lost cause. Er ikke vokst opp tradisjonelt med A4 liv og to foreldre, og har alltid misunnet vennene mine som har det. Nå sitter jeg her med en forlovede jeg eier hus sammen med og skal i gang med familieforsøkelse etterhvert. Vi skal gi våre barn det jeg alltid savnet. DET er sykt 🥹

Anonymkode: dc1bf...970

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Det må være når pappa døde. Selv om det er en del av livet så var det helt uvirkelig nå jeg innså at det kom til å skje.

Anonymkode: 401ae...0fe

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Årene 2020-2021. Og at vi nå later som ingenting. 

Anonymkode: e83c3...2cc

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Å få barn. Både å være gravid, å føde og det å bringe et helt nytt menneske til verden som man skal ta vare på har føltes helt surrealistisk. Selv nå etter å ha vært mamma i noen år kan jeg fremdeles synes at det er helt merkelig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Backpacket alene i Asia da jeg var 19, var ute og gikk en tur på kvelden i en by i Kambodja. Da kom det plutselig en ung fyr på en moped og lurte på om jeg ville bli med på en sightseeing, ekte steder ekte Kambodsja bare for 50 kroner. Han hadde så glitrende øyne og uten telefon med kun motsvarende noen femtilapper i lomma satt jeg meg bakpå mopeden uten å tenke meg om. Han kjørte meg rundt på de mest utrolige steder helt uten turister. Tok et par øl på en karaokebar der stemninga var helt i taket, som den villeste bygdefesten du kan tenke deg bare at alle sang hele tiden. Dro til et marked som var åpent midt på natta med bare lokale folk, barn og gamle, en hel gjeng med transvestitter/tvekjønnede som sang og dansa og tigde penger litt aggressivt da de så meg utlending. Etterpå viste han meg hvor de folkene bodde: det var midt i en rundkjøring. Så kjørte vi videre, klokka må ha vært over 2 men byen var våken. Han kjørte lang ut i gokk langs en grusvei uten gatelys, til vennene (bare menn) sine i et hus. Vi drakk øl og spiste grillede reker og den sterkeste chilien i verden og de lo av meg da jeg begynte å tute fordi den var så sterk. Så kjørte han meg tilbake til hostellet. Og da slo det meg at jeg hadde sittet på med en fremmed mann, til et hus langt fra folk, midt på natta i et fremmed land. Og det var en kjempeopplevelse, men resten av turen var jeg litt mindre impulsiv da jeg tenkte på hvilken risiko jeg hadde tatt. 

Anonymkode: eafee...829

• Liker 7
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Backpacket alene i Asia da jeg var 19, var ute og gikk en tur på kvelden i en by i Kambodja. Da kom det plutselig en ung fyr på en moped og lurte på om jeg ville bli med på en sightseeing, ekte steder ekte Kambodsja bare for 50 kroner. Han hadde så glitrende øyne og uten telefon med kun motsvarende noen femtilapper i lomma satt jeg meg bakpå mopeden uten å tenke meg om. Han kjørte meg rundt på de mest utrolige steder helt uten turister. Tok et par øl på en karaokebar der stemninga var helt i taket, som den villeste bygdefesten du kan tenke deg bare at alle sang hele tiden. Dro til et marked som var åpent midt på natta med bare lokale folk, barn og gamle, en hel gjeng med transvestitter/tvekjønnede som sang og dansa og tigde penger litt aggressivt da de så meg utlending. Etterpå viste han meg hvor de folkene bodde: det var midt i en rundkjøring. Så kjørte vi videre, klokka må ha vært over 2 men byen var våken. Han kjørte lang ut i gokk langs en grusvei uten gatelys, til vennene (bare menn) sine i et hus. Vi drakk øl og spiste grillede reker og den sterkeste chilien i verden og de lo av meg da jeg begynte å tute fordi den var så sterk. Så kjørte han meg tilbake til hostellet. Og da slo det meg at jeg hadde sittet på med en fremmed mann, til et hus langt fra folk, midt på natta i et fremmed land. Og det var en kjempeopplevelse, men resten av turen var jeg litt mindre impulsiv da jeg tenkte på hvilken risiko jeg hadde tatt. 

Anonymkode: eafee...829

Elsker sånne historier! Det er jo også sånne som kan ende på makabert vis, men om noen aldri hadde tatt slike sjanser ville det jo aldri blitt sånne historier heller. Men gøy å lese! Og bra at det gikk bra!

Anonymkode: d322c...16d

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fleinsopp.

Anonymkode: 41915...68c

Do tell! 

Anonymkode: ac8d4...e83

• Liker 1
Skrevet

Å falle mellom toget og toglinjen fordi man var så opptatt av å lese på skiltet på togdøra hvor det står: mind the gap. Jeg ble så oppslukt av tanken på hvor fælt det må føles å falle mellom toget og perrong at jeg glemte å se meg for og plutselig var jeg mellom toget og perrongen. Det var kanskje ikke det sjukeste, men det skumleste og merkeligste jeg har opplevd 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samlivsbrudd rett etter Norge gikk i full lockdown mars 2020.

Familie og venner turde ikke gi meg en klem en gang.

Anonymkode: ba5f6...207

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...