Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 7+1 og har siste to ukene slitt med kvalme som de siste dagene nå har forverret seg. Jeg kaster ikke opp, men kan brekke meg så ekstremt at det føles ut som noe er på vei opp…

All mat gir meg total kvalme, bare tanken gir meg kvalme. Eneste jeg vil ha er plommer, men ble så sur i magen av å spise for mye av det. Tvang i meg nudler i dag, men bare det å skrive det eller tenke på det gir meg brekninger nå 🤢

Heldigvis kan jeg ha hjemmekontor, for all likt gir meg også totalt brekninger, og kjøleskapet hjemmet er blitt er forbudt område 😅

Jeg skal ikke til legen før 20, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre innen da? Noen som har noen tips som har fungert for dem? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer legen og spør om de har noen time ledig før det.

AnonymBruker
Skrevet

Få deg kvalmestillende hos legen. Det er viktig at du får i deg mat og drikke!

Anonymkode: f1f2e...40a

• Hjerte 1
Skrevet
mereo skrev (3 timer siden):

Du ringer legen og spør om de har noen time ledig før det.

Haha joa! Men legen hadde ikke ledig. Brukte Eyr via helseforsikringen på jobben, så fikk litt hjelp der ☺️

Skrevet

Kan du ikke prøve litt postafen? Det er reseptfritt

Skrevet
Fame skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke prøve litt postafen? Det er reseptfritt

Var det legen også ba meg prøve først ☺️Veldig spent på om det fungerer, ellers er jeg redd jeg må ty til en gradert sykemelding til det værste gir seg. 

Skrevet
Snubi skrev (1 minutt siden):

Var det legen også ba meg prøve først ☺️Veldig spent på om det fungerer, ellers er jeg redd jeg må ty til en gradert sykemelding til det værste gir seg. 

Jeg er sykemeldt 100%på grunn av kvalme. Men er heldigvis ekstremt sulten hver annen time så jeg får hvertfall i meg mat ^^,

Prøv postafen på kvelden hvis du sovner av de. Det funker for meg 

AnonymBruker
Skrevet

Kvalmestillende og næringsdrikk. 

Anonymkode: f82e7...304

Skrevet
Fame skrev (1 time siden):

Jeg er sykemeldt 100%på grunn av kvalme. Men er heldigvis ekstremt sulten hver annen time så jeg får hvertfall i meg mat ^^,

Prøv postafen på kvelden hvis du sovner av de. Det funker for meg 

Sjukt misunnelig på at du er sulten! Nå har jeg av alle verdens ting fått i meg potetgull… Variert kosthold er det ikke her hvert fall. 

Hvor lenge her du vært sykemeldt? Fra når?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke kommer i retur, så må du bare spise.

Jeg trykte ned på mat, selvom det kom i retur i løpet av 30 min.

Man må bare, helt forferdelig. Tortur faktisk.

Anonymkode: c9670...c67

Skrevet

Saftis og ferskpresset appelsinjuice funket her 👍 

• Hjerte 1
Skrevet
Snubi skrev (7 minutter siden):

Sjukt misunnelig på at du er sulten! Nå har jeg av alle verdens ting fått i meg potetgull… Variert kosthold er det ikke her hvert fall. 

Hvor lenge her du vært sykemeldt? Fra når?

Fra onsdag for to uker siden. Håper på å komme tilbake til uka. Drittlei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så lenge det ikke kommer i retur, så må du bare spise.

Jeg trykte ned på mat, selvom det kom i retur i løpet av 30 min.

Man må bare, helt forferdelig. Tortur faktisk.

Anonymkode: c9670...c67

Jeg brekker meg som rakkern - men det kommer ingenting opp. Det er som du sier tortur 😭 Men skal jeg prøve å tvinge i meg

Skrevet
Fame skrev (29 minutter siden):

Fra onsdag for to uker siden. Håper på å komme tilbake til uka. Drittlei 

Stakkars! God bedring 💚

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det der er skikkelig slitsomt. Jeg hadde det mye slik i et av svangerskapene, i det andre kom alt i retur også. Men sånn opplevelsesmessig for meg var det ikke særlig bedre den gangen jeg «bare» var lammende kvalm og ikke kastet opp så mye.

Som andre sier, snakk med legen. Kvalmestillende kan bedre det. Ellers syns jeg det var lettere å tvinge ned mat det var lettere å svelge. Yoghurt naturell (melk klarte jeg ikke) og smoothier som jeg prøvde å snike noe næringsrikt oppi. Glatte supper fungerte best som middag. Denne maten var litt mer behagelig å få i retur også. 

Og pass på å drikke, gjerne små slurker, litt om gangen. Det er jo svært viktig når en kaster opp, men jeg opplevde at det gjorde meg litt bedre den gangen jeg ikke kastet opp så mye også. 

Anonymkode: b972d...1c8

Skrevet
Snubi skrev (54 minutter siden):

Stakkars! God bedring 💚

Takk det samme :klem3:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg, er såpass ille at selvom jeg fikk kvalmestillende så kaster jeg fortsatt opp og har nå fått beskjed av legen om at jeg evt må legges inn med sonde mat gjennom nesen om jeg ikke klarer å holde på maten eller få i meg næring

Anonymkode: a9364...679

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sliter med det samme som deg, er såpass ille at selvom jeg fikk kvalmestillende så kaster jeg fortsatt opp og har nå fått beskjed av legen om at jeg evt må legges inn med sonde mat gjennom nesen om jeg ikke klarer å holde på maten eller få i meg næring

Ikke meninga å blande meg, men det gir ingen mening med sondemat hvis man kaster opp. Legen mente vel heller intravenøs behandling

Anonymkode: 6c400...bd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meninga å blande meg, men det gir ingen mening med sondemat hvis man kaster opp. Legen mente vel heller intravenøs behandling

Anonymkode: 6c400...bd3

Nå blandet jeg litt i hodet mitt mens jeg skrev, mente intravenøs behandling ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...