AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Del Skrevet 12. april 2023 Vi er en familie som vurderer å flytte til Lillehammer eller Fjellhamar (eller Strømmen) Har lest at det er mye mygg i Lillehammer, og mindre i Strømmen, men hva med Fjellhamar??? Og så lurer jeg på hvor mye mygg det egentlig er. Er det veldig ille i ei uke eller to eller er det sånn at sommerdager og kvelder gjennom fra mai-juli er plagsom.? Vi er ikke vant til mygg der vi kommer fra, og syns fort det blir ubehagelig med bare noen få mygg 😬 Anonymkode: dd67e...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg bodde noen år i Lillestrøm og ble tatt på senga av myggen. Den kommer rundt st.hans og forsvinner når kulda kommer i september. Den er veldig plagsom og endel av myggen flyr også på dagtid. Google "flommygg". Du kan jo prøve deg en tur på nebben i sommer så skjønner du nok tegninga. For min del ødela myggen sommeren. Kan bare glemme å sitte ute når den herjer som verst. Barna kom hjem helt oppspiste fra barnehagen. Skal aldri bo der igjen. Nå bor vi et sted i landet som har mye flått, men heller det enn det mygg-faenskapet på romerike. Anonymkode: d6d7b...1b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Del Skrevet 13. april 2023 Lillestrøm mye ja. Fjellhamar mye nei. Glomma forbi Lillestrøm som gir mye mygg der. Anonymkode: c5a09...a16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Del Skrevet 13. april 2023 Nede i Lillestrøm ved Glomma kan du fange en kilo eller to om dagen. Anonymkode: 9edd9...35a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Del Skrevet 13. april 2023 Mye i Lillestrøm, ikke på Fjellhamar. Anonymkode: a401a...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Del Skrevet 13. april 2023 Det er utrolig mye positivt med å bo i Lillestrøm (så pass at det er verdt det), men det er mye mygg ja. Så mye at om man ikke har tiltak er det umulig å sitte utendørs på kveldstid fra rundt sankthans og til midten av august. Vi har en dyr myggfanger og den hjelper veldig, andre jeg vet om har paviljong med myggnetting på terrassen sin. Anonymkode: 11866...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er utrolig mye positivt med å bo i Lillestrøm (så pass at det er verdt det), men det er mye mygg ja. Så mye at om man ikke har tiltak er det umulig å sitte utendørs på kveldstid fra rundt sankthans og til midten av august. Vi har en dyr myggfanger og den hjelper veldig, andre jeg vet om har paviljong med myggnetting på terrassen sin. Anonymkode: 11866...b32 Der jeg bodde spiste den oss midt på lyse dagen også. Måtte polstre meg inn fra topp til tå når jeg skulle klippe gresset. Den beit så det svei skikkelig. Ellers enig i at Lillestrøm er et fantastisk sted å bo, når det ikke er myggsesong. Anonymkode: d6d7b...1b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #8 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 23.22): Vi er en familie som vurderer å flytte til Lillehammer eller Fjellhamar (eller Strømmen) Har lest at det er mye mygg i Lillehammer, og mindre i Strømmen, men hva med Fjellhamar??? Og så lurer jeg på hvor mye mygg det egentlig er. Er det veldig ille i ei uke eller to eller er det sånn at sommerdager og kvelder gjennom fra mai-juli er plagsom.? Vi er ikke vant til mygg der vi kommer fra, og syns fort det blir ubehagelig med bare noen få mygg 😬 Anonymkode: dd67e...b2f Ja det er mye Anonymkode: a7a9c...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg har omvendt erfaring. Ingenting her jeg bor i Lillestrøm, men MYE i Lørenskog! Anonymkode: 2f8ea...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har omvendt erfaring. Ingenting her jeg bor i Lillestrøm, men MYE i Lørenskog! Anonymkode: 2f8ea...71c Da bodde du et godt tykke unna Nitelva eller Glomma, og langt fra skog i Lørenskog... Anonymkode: cdca4...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #11 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har omvendt erfaring. Ingenting her jeg bor i Lillestrøm, men MYE i Lørenskog! Anonymkode: 2f8ea...71c Hvordan kan du ha gått glipp av myggen i Lillestrøm? Har du aldri vært på nebben om sommeren? Eller gått langs elva i myggsesong? Anonymkode: d6d7b...1b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har omvendt erfaring. Ingenting her jeg bor i Lillestrøm, men MYE i Lørenskog! Anonymkode: 2f8ea...71c Oja - nært skogen og vannet der? Eller også i boligstrøkene? Anonymkode: dd67e...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #13 Del Skrevet 15. april 2023 Lillestrøm Og Rælingen, mygghøl av dimensjoner. Vet ikke hvordan Lørenskog er. Anonymkode: 66813...168 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #14 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan kan du ha gått glipp av myggen i Lillestrøm? Har du aldri vært på nebben om sommeren? Eller gått langs elva i myggsesong? Anonymkode: d6d7b...1b5 Er ikke alle myggen er glad i, dattern min blir spist opp. Sønnen min og faren har aldri et myggstikk. Anonymkode: 66813...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Del Skrevet 16. april 2023 Varierer veldig fra år til år, er våren tørr er det ikke for galt, men varm og fuktig vær betyr mye mygg. Vi bor rett utenfor Lillestrøm, ved vann og rundt midten av juni starter myggen å komme. En tørr sommer gjør at det ikke kommer mange omganger m nye mygg. Men man venner seg, vi har myggnetting foran vinduer og dører med magnet, myggspray og noen små maskiner. Myggen gir meg ikke lyst til å flytte fra et ellers supert område for oss! Anonymkode: bbb2b...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #16 Del Skrevet 16. april 2023 Dette er den beste og mest effektive sprayen! Gull verdt! Anonymkode: bbb2b...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå