Gå til innhold

Jeg er student og først måtte jeg betale helprivat for adhd diagnose og nå må jeg gjøre det samme for å få medisiner!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Jeg har allerede diagnose. Da burde det offentlige kunne dekke det når de ikke kunne dekke utredningen. Tilsammen kommer dette til å koste meg godt over tjue tusen. Det er mye penger for en student 

Anonymkode: 7ac90...bc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får den vel på Blå resept?! 
Kreftpasienter må også betale medisinene sine, så det finnes ikke synd på deg. 

Anonymkode: fe9e6...2dd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er strengt med utredning, det må vurderes som at personen har store vansker for å få dekket det offentlig. Jeg fikk det. Det er bare slik det er. Mange som trenger hjelp. 

Anonymkode: 241e3...e91

• Nyttig 1
Skrevet

Har akkurat vært gjennom samme prosessen. Det er skammelig 😢 Først betale nevropsykolog, og når rapport og diagnose foreligger så er det psykiater for å få foreskrevet legemidler. Du har god sjanse til å komme inn i det offentlige ved ny utredning, nå når diagnosen foreligger. Det fikk jeg, og følges nå av DPS mtp. legemiddelutprøving.
Dersom du får avslag og må til privat psykiater blir det fryktelig kostbart. Jeg sjekka med Volvat i Oslo som tar 2600 for en konsultasjon. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får den vel på Blå resept?! 
Kreftpasienter må også betale medisinene sine, så det finnes ikke synd på deg. 

Anonymkode: fe9e6...2dd

Det er ikke medisinkostnad det dreier seg om. Noen er her bare for å være klysete mot andre brukere. Skjerp deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...