Gjest Markblomsten Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Er det noen som har god kontroll på når de ulike markblomstrene har sin høyhetstid på sommeren? Vi gifter oss 15. juli og har tenkt å ha markblomster på bordene. MEn så begynte jeg å tenke litt da... :klø: Hvilke markblomster er egentlig fine på den tiden? Prestekragene er jo helt sikkert fine da, men hvilke andre?
Nella Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Da vi var små plukket vi 5 eller 7 slag og la under pute på st hans så det er sikkert et godt utvalg i midten av juli. Kløver røde og hvite Smørblomst Storknebb (sånne lilla) Hundekjeks (heter sikkert noe annet egentlig) Soleie Blåklokkene kan ha begynt å komme. Ryllik Reinfann (de med de gule knoppene bare) Tiriltunge Ellers lever jo løvetannen fritt Lupiner i forskjellige farger kan være fint (men passer ikke på bordet)
Lassie Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Nå skal ikke vi pynte med markblomster på bordene, da, - men vi har iallfall tenkt å satse på Lupiner i kirken hvis det blir så vi pynter i kirken.
Kvist Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Jeg hadde ikke villet ha prestekrager eller reinfann på bordene innendørs i alle fall, selv om de er pene, så lukter de helt forferdelig vondt syns jeg.
Nella Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Jeg hadde ikke villet ha prestekrager eller reinfann på bordene innendørs i alle fall, selv om de er pene, så lukter de helt forferdelig vondt syns jeg. ← Sant.. Tenkte ikke på at reinfann lukter mindre godt Prestekrager er heller ikke noe godlukt blomst nei.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 hjalp med bordpynt / blomster i et bryllup i sommer, der vi også satset litt på markblomster. Det var 9. juli.. Vi måtte krype til korset og handle blomstene - i 2005 var det rett og slett veldig lite sommerblomster som vokste fritt i begynnelsen av juli...
Gjest Markblomsten Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Det er det jeg er litt redd for at skal skje. Må vel bare ha en alternativ plan dersom det skjærer seg. To av min evenninner har fått ansvaret for å fikse oppsatsene, så da får de evt få litt penger i bakhånd om det plutselig skjærer seg og de må kjøpe blomster... Litt kjipt det også da.. Men i utgangspunktet satser vi på markblomster altså, og da var det det med hvilke sorter som vokser i juli da... Blåklokker er jo fine da. Men hvis prestekrager lukter ille... Hvilke andre... Kan evt bruke margeritter. Noen som vet om de lukter mindre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå