AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Hva er greia? Alle jeg har datet eller vært sammen med har tatt avstand fra sin egen far. Hadde en supersnill og flott kjæreste i ungdomsårene som ikke hadde kontakt med sin far pga incest med sin datter og vold mot hans mor. En annen partner jeg hadde ville ikke ha kontakt med faren pga faren hadde forlatt moren på dødsleiet for en annen kvinne. Min eks som jeg var gift med i 10 år hadde ikke kontakt med sin far pga psykisk og fysisk vold (han var den eneste som tilsynelatende var veldig skadet av dette). Nå har jeg vært på tinder og truffet en veldig flott mann, og det første han sier er at han ikke har kontakt med sin far! Hva er det som gjør at man får et mønster i de man treffer/finner tonen med? Skal sant sies at alle disse mennene har veldig forskjellig personlighet. En mer autoritær, en tøffelhelt, en personlighetsforstyrret (x2) og en pedagogisk type. Jeg trodde jeg skulle dåne når jeg traff han jeg dater nå fra tinder, som også hadde problemer med faren. Hvordan får jeg det til? Dette var jo helt tilfeldig, men var det egentlig det? Anonymkode: bc3e8...5bb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Det beviser vel bare at det finnes veldig mange drittfedre Anonymkode: 9cc65...8ab 4 1 6
Andro Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Høres ut som en serie av tilfeldigheter. Jeg kjenner få som har tatt avstand fra faren sin. Min far burde gjort det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Jeg har aldri tatt avstand fra faren min, men vi har så lite kontakt, at for utenforstående virker det vel slik. Jeg tror det gjelder mange menn. Kvinner som har et anstrengt forhold til sin mor, er jo også et kjent fenomen. Anonymkode: ba327...34d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 Er altfor mange menn der ute som ikke tar farsrollen seriøst, som ikke er emosjonelt tilstede for barna sine, som ikke knytter ordentlig bånd med barna sine, som drikker eller ruser seg, er kriminelle etc. Anonymkode: 9019d...77c 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 Jeg kjenner flere som burde ha tatt avstand fra fedrene sine, og vet om flere fedre som har tatt avstand fra barna sine. Tror ikke du skal stresse for mye over det, er ikke nødvendigvis sånn at det er du som ubevisst går etter den type menn. Det er mange kjipe fedre der ute. Anonymkode: 103ba...08c 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 Stemmer for tilfeldigheter og mange kjipe fedre fremfor et mønster. Har venninner som ikke har kontakt med far da de fant seg yngre kone da barna var små og heller ville være med damene enn barna. Han ene ga til og med barnerommet til venninnen min bort til nye dama så hun kunne ha eget kontor. Kjenner to menn som brøt kontakt med far da far var notorisk utro og forlot familien da han møtte ei ny han fikk barn med osv osv Dette trenger ikke være et problem, kanskje blir de selv ekstra gode fedre fordi de aldri vil gjøre det de selv har blitt utsatt for. Så lenge de ikke er helt relasjonsskadd Anonymkode: 04272...624 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Skrevet 12. april 2023 Er det nå jeg skal si at jeg har tatt avstand fra faren min 😅👌 For det har jeg altså. Han var fraværende i oppveksten, og da jeg ble kjent med han så viste det seg at han hadde veldig gammeldagse, kvinnefiendtlige holdninger. Utdanning var ikke viktig f.eks. Så stakk han av med ei utenlandsk dame som var 19 år da han var 48. Jeg greier meg veldig fint uten han. Anonymkode: f7794...541 1 2
norw Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri tatt avstand fra faren min, men vi har så lite kontakt, at for utenforstående virker det vel slik. Jeg tror det gjelder mange menn. Kvinner som har et anstrengt forhold til sin mor, er jo også et kjent fenomen. Anonymkode: ba327...34d Jeg er i den kategorien, og det virker dessverre som at mange damer blir skeptiske til dating og forhold når man har et dårlig forhold til sine nærmeste, som om det automatisk er min skyld, eller at de ser for seg et idyllisk forhold til svigers og den drømmen faller i grus. Føyer seg inn i en rekke av ting som jeg holder tyst om i datingsammenheng, nettopp fordi jeg vet sånn ca hva man blir dømt på, som egentlig ikke bør spille noen nevneverdig rolle.
Cornix Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 Bedre at de har tatt avstand til faren enn moren. De som tar avstand fra mødre kan være kvinnefiendtlige. Det er vel noe ved personligheten til disse mannfolka som tiltrekker deg. For å bryte mønstre må du date noen du vanligvis ikke hadde datet. Du skriver at de har forskjellig personlighet, men de har et fellestrekk mtp. at du tiltrekkes av dem. Kanskje de er ekstra oppmerksomme, lyttende og tar mer initiativ? 1
Catbert Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 Hvordan er ditt forhold til dine egne foreldre da? Føler du at du må «fikse» disse typene dine?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Rart.. Men har vel en grunn. Jeg var veldig glad i min far. Savner han veldig. Anonymkode: e3c1e...7cb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Mange dårlige fedre. Jeg har selv tatt avstand fra pappa. Fraværende emosjonelt, behandlet ikke mamma særlig fint, var mye sinna og frustert og tok det utover de nærmeste, var ukonsekvent og kjeftete mot dyra og jeg liker ikke verdiene hans. Så har kuttet han helt ut. Anonymkode: b2b68...8ef
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 Catbert skrev (4 timer siden): Hvordan er ditt forhold til dine egne foreldre da? Føler du at du må «fikse» disse typene dine? Jeg har et veldig godt forhold til mine foreldre. Jeg har alltid vært en skikkelig pappajente selv. Han var trygg og god og har aldri hevet stemmen eller gitt sanksjoner (husarest eller slikt), men har gitt forklaringer og forventninger. Min mor har jeg alltid hatt et veldig godt forhold til, nå enda bedre etter at jeg fikk barn selv. Hun er mer direkte og sier ting slik hun mener det, men altid på en konstruktiv måte. Vi henger sammen titt og ofte og huset deres er alltid åpent når som helst for alle barn og barnebarn. Så jeg føler ikke at min egen barndom har noe å si på at jeg skal "fikse" noen. Jeg har alltid tenkt at et slikt forhold som mine foreldre har er noe jeg ønsket å oppleve med en partner selv. Anonymkode: bc3e8...5bb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg kjenner flere som burde ha tatt avstand fra fedrene sine, og vet om flere fedre som har tatt avstand fra barna sine. Tror ikke du skal stresse for mye over det, er ikke nødvendigvis sånn at det er du som ubevisst går etter den type menn. Det er mange kjipe fedre der ute. Anonymkode: 103ba...08c Ja jeg får vel bare håpe det er en tilfeldighet, men man begynner å lure når tilfeldighetene slår likt såpass mange ganger. Men siden både personlighet, aldersforskjell fra meg og også nasjonalitet har vært forskjellig fra dem, så blir man jo i tvil. Men jeg klarer ikke å se mønsteret selv. Anonymkode: bc3e8...5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå