Gå til innhold

Barnet på 9,5 år vil gjerne kjøpe Prime

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså… 180kr for ferdigblandet saft?! Han vil bruke egne penger, men jeg sliter skikkelig med å la han få lov til å kaste bort penga sine på sånt tull🙈 hva tenker folk, er det verdt det? Er safta virkelig så god? 😅

Anonymkode: 0cbfa...e70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantert ikkje. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er Prime? 

Anonymkode: 08ea3...163

• Nyttig 1
Skrevet

Handler jo bare om å imponere venner, merkenavnet osv. Aldri i verden om han ville kastet bort pengene på dette om det hadde null sosial verdi.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt ham få lov. 

Det kan gi viktig lærdom for en liten gutt. 

Anonymkode: ed605...5d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å snakke om økonomi på en enkel måte? "Kjøper du denne, så har du ikke råd til ditt eller datt." Eller "du får kjøpt dette eller dette til samme pris" (ting som varer litt lenger enn en brus). 180 kroner er jo en middag, sånn for å sette det i perspektiv.

Anonymkode: 110cc...51c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prime er som bitcoin. Når de først har blitt forelsket så hjelper det ikke å snakke fornuft. Å informere om at det er verdiløst gjør bare at de de får enda mer lyst på det.

Dette er ikke kamp du kan vinne.

Anonymkode: 396ed...5bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er Prime? 

Anonymkode: 08ea3...163

Lurer jeg og på. Jeg følger ikke med på sånne «hyper» blant barn og ungdom, men 180 kr for en flaske saft høres jo hinsides ut! Man får jo ferskpresset juice og supergod og fersk smoothie ute for halve prisen. 

Anonymkode: fd3ff...174

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altså… 180kr for ferdigblandet saft?! Han vil bruke egne penger, men jeg sliter skikkelig med å la han få lov til å kaste bort penga sine på sånt tull🙈 hva tenker folk, er det verdt det? Er safta virkelig så god? 😅

Anonymkode: 0cbfa...e70

Hvis det er hans egne penger, så sett det opp mot noe annet han har lyst på for å la ham forstå hvor dyrt det egentlig er. Eller vise hvor mange flasker vanlig brus man kan få osv.

Hvis han fortsatt vil ha, so what? De fleste kjøper en sånn, drikker den opp og bruker den til vannflaske etter det. Det er som å kjøpe seg en merkegenser eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har fått lov til å kjøpe en hver. Jeg så på det som å kjøpe en drikkeflaske, for det er det de gjør; de fyller den med vann og bruker den på skolen. Og helt ærlig? Den grønne er dritgod! Hadde den kostet det samme som en brus hadde jeg valgt den istedenfor. 

jeg har ellers smakt den blå og rosa. De var ikke gode, ikke bittelitt en gang. De smakte ikke godt.

Anonymkode: c46f1...a16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kompromissere? Han kan bruke pengene sine på den og ha det han garantert synes er verdens kuleste vannflaske, men ikke gjøre mer enn å smake et lite glass eller evt. fordele innholdet over flere dager. En flaske inneholder ganske mye mer koffein enn en kopp kaffe (rundt 2,5 ganger mer enn øvre anbefalte grense for en tiåring), men er det en frisk tiåring gjør neppe det så mye.

Da får han sette seg ned og tenke over om investeringen er verdt det, hvis han fremdeles tenker det er en god måte å bruke pengene sine på tenker jeg opplevelsen av å ha en dialog med deg om det, spare opp og bruke pengene sine vil være utrolig stas. Selv om jeg personlig synes styret rundt Prime er noe tøv 😂

Anonymkode: 82ab8...9bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var prim du mente og forstod ikke helt problemet. 

Anonymkode: 3d0f8...5e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...