Peony Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Dere som har født, hvor mye gikk dere opp i løpet av svangerskapet? Hvor mye er det vanlig å gå opp hvis man er normalt slank i utgangspunktet? Har dere gått ned til gammel vekt igjen?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 173cm, 60 kg. Første svangerskap gikk jeg opp 17 kg. Gikk ned til 55 kg. når ungen var noen uker.... De to andre svangerskapene gikk jeg opp ca. 15 kg, men gikk ned til normalvekt på ca. 60 kg. nokså raskt.
Peony Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 173cm, 60 kg. Første svangerskap gikk jeg opp 17 kg. Gikk ned til 55 kg. når ungen var noen uker.... De to andre svangerskapene gikk jeg opp ca. 15 kg, men gikk ned til normalvekt på ca. 60 kg. nokså raskt. ← Da er vi omtrent på samme størrelse Er 17 kilo vanlig? Gikk du ned igjen bare ved amming?
April Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 12-15kg er vel ganske vanlig tror jeg.. Jeg var ganske overvektig i utgangspunktet, men gikk litt ned i begynnelsen og la totalt på meg bare 2kg. I løpet av de første månedene etter fødselen hadde jeg gått ned 13kg.. Men de har alle kommet på igjen nå da
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Tror kanskje 17 kg er litt mye, babyen var 4.3 kg når den ble født.. Gikk ned igjen bare ved amming, ja. Men babyen var allergisk mot kumelk så jeg måtte unngå alt med melk selv..det var vel kanskje litt slankekur i seg selv. Jeg gikk igrunnen litt ufrivillig ned til 55 kg pga dette. Er fornøyd med 60 kg. Dette ordnet seg selv med de andre barna. Gjorde ingenting ekstra for å komme ned på normalvekt igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 Alt mellom ti og tyve kilo er helt normalt, anbefalt vektøkning er mellom ti og femten. En venninde gikk opp langt over tredve kilo...............hun økte skostørrelse fra 38 til 44. Hun så ikke ut i måneskinn...... Selv gikk jeg opp fjorten med nummer en, og gikk ned igjen tyve før jeg reiste hjem fra sykehuset. Med nummer to gikk jeg opp nitten, og gikk ned tolv på sykehuset. Men alle kiloene ble borte første året, og jeg har aldri slanket meg. Men jeg ammet så det sprutet
nat26 Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 160cm og veide 60 kg før jeg ble gravid.Jeg gikk opp 9 kg.Etter 7 mnd har jeg 2 kg igjen å ta av
tuji Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 167 cm og var 60 kg da jeg ble gravid. Gikk opp 20 kg, og først nå - 1 1/2 år og to Grete Roede-kurs senere - er jeg tilbake på 60 kg.
Chiquita Skrevet 3. januar 2006 #9 Skrevet 3. januar 2006 jeg er ca 170 og veide nesten 80 kg, og gikk opp nesten 7 kg ved forrige svangerskap. Gikk ned igjen de 7 + 11 til, i løpet av de første 2-3 mnd etter fødselen - uten tanke på slanking. Babyen var 4,2 kg. Vektoppgang stemmer ikke alltid med babyens størrelse
Gjest lilletroll Skrevet 3. januar 2006 #10 Skrevet 3. januar 2006 Gikk vel opp ca 10kg,(max) og alt forsvant nesten når barnet kom ut.
Gjest Bodillen Skrevet 3. januar 2006 #11 Skrevet 3. januar 2006 Som mange andre opplevde jeg veldig forskjellig vektøkning i mine to svangerskap. Første gang la jeg på meg 12 kg og fikk en gutt. Andre gang ble det 20 kg, og jeg fikk ei jente. Det sies at man legger på seg mer når man venter jente, men det er nok mange som opplever at det ikke stemmer. 10-15 kg er vel det "sunneste", men helt opp til 20 kg er jo ikke unormalt. Jeg mistet mesteparten av ekstrakiloene i løpet av få uker.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #12 Skrevet 3. januar 2006 Som mange andre opplevde jeg veldig forskjellig vektøkning i mine to svangerskap. Første gang la jeg på meg 12 kg og fikk en gutt. Andre gang ble det 20 kg, og jeg fikk ei jente. Det sies at man legger på seg mer når man venter jente, men det er nok mange som opplever at det ikke stemmer. Hos meg var det motsatt. Men jeg kan legge til at lilleprinsessen kom litt før tiden, mens jeg gikk tre uker lengre gravid andre gangen. Det forklarer ikke alle fem kiloene, men prinsessen var også en kilo lettere en lillemann.
Shea Skrevet 3. januar 2006 #13 Skrevet 3. januar 2006 Jeg var ganske tynn når jeg ble gravid. 170 høy og 56kg. Gikk opp til 76 kg eller var det 78, husker ikke helt. Gikk ned til 68 kg ganske raskt så brukte jeg litt tid på de siste 8 kg. Veier nå 60 kg og har vært i høvet 60 - 62 kg siden. Det er nå 5 år siden. Gutten var 3900gram når han var født. La jevnt på meg over hele kroppen og mange så ikke at jeg var gravid før jeg var 6mnd på vei.
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #14 Skrevet 3. januar 2006 Med nr 1 gikk jeg opp nesten 20 kg. Og før de hadde forsvunnet var nr 2 på vei! Og der kom det 10 kg til. Så på siste kontroll (som var på termindato) tippet jeg over et tre-sifret tall og måtte ha hjelp av legen til å se på vekta....... Begge jentene var på godt over 4 kg, og jeg samlet enome mengder vann, så ut som en strandet hvalross..... Det første året etter siste fødsel var det ikke mye som forsvant, men når hoftene kom såpass på plass at jeg kunne trene igjen forsvant de fort, så omtrent to år etter siste fødsel var jeg tilbake på normalvekt.
Gjest Bodillen Skrevet 3. januar 2006 #15 Skrevet 3. januar 2006 Hos meg var det motsatt. Men jeg kan legge til at lilleprinsessen kom litt før tiden, mens jeg gikk tre uker lengre gravid andre gangen. Det forklarer ikke alle fem kiloene, men prinsessen var også en kilo lettere en lillemann. ← Hos meg var det sånn at gutten kom 13 dager på overtid. Jenta kom 14 dager for tidlig, og hun veide nesten en halvkilo mindre enn gutten. Enda la jeg altså på meg mer med henne... Ganske rart egentlig
neroli Skrevet 3. januar 2006 #16 Skrevet 3. januar 2006 jeg la på meg 33 kilo under mitt første svangerskap. men jeg var ikke spesiellt stor likevel.. gikk ned 20 kilo på sykehuset, var nede i normalvekt etter tre mnd. mitt andre svangerskap har jeg ikke riktig oversikt over hvor mye det endte på, ettersom jeg nektet å gå på vekta etter at 90 tallet var nådd men det var mye mer enn 33... etter dette svangerskapet sliter jeg fremdeles med noen ekstra kilo, og jentungen er nå 2,5 år. min mor la på seg veldig mye i sine svangerskap også.. tror det kan være litt arv med i bildet! og sånn by the way: jeg spiser sundt. bare sånn at det er sagt. jordmors svar da jeg klaget min nød var nemlig: du må slutte å drikke så mye brus jeg som ikke liker brus engang
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #17 Skrevet 3. januar 2006 Jeg fødte 4 uker før termin. Da hadde jeg gått opp 20,5 kg. Ut kom en liten pjokk på 2,5 kg. Jeg veide 56 kg da jeg ble gravid (er ca 169 cm høy). Dette er 6 måneder siden, og jeg sliter fortsatt med 8 kilo. Jeg ammer og ammer, døgnet rundt. Men går ikke ned. Så dette er kilo som sitter godt! Jeg la på meg mye. Det skyldes nok at jeg var sengeliggende stort sett hele svangerskapet. Jeg begynte å legge på meg i uke 16, da var det en kilo i uken frem til fødsel.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #18 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 172cm, og veide 59kg da jeg ble gravid første gang. Gikk opp ca 17kg i løpet av svangerskapet. Kiloene gikk fort av igjen; jeg ammet og gikk lange turer med barnevogn. Apetitten var ikke helt på topp helt i starten (etter fødselen), men etter det spiste jeg det jeg hadde lyst på - og ganske mye. Denne gangen veide jeg omtrent det samme da jeg ble gravid, og har gått opp ca 13kg nå når jeg er 6mnd på vei. Så resultatet blir vel kanskje et par kilo mer denne gangen, eller ganske likt. Tror dette er passelig vektøkning for meg - jeg trengte jammen de kiloene å "ta av" da jeg skulle amme.
asterix Skrevet 3. januar 2006 #19 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 177 og veier 60 kg. Har gått opp 12 kg i alle mine 8 sv.skap(2 jenter og 6 gutter) og dette har forsvunnet så godt som umiddelbart hver gang uten at jeg har gjort noe for det(har tvert i mot jobbet for å holde vekta oppe).
Gjest Bodillen Skrevet 3. januar 2006 #20 Skrevet 3. januar 2006 Jeg er 177 og veier 60 kg. Har gått opp 12 kg i alle mine 8 sv.skap(2 jenter og 6 gutter) og dette har forsvunnet så godt som umiddelbart hver gang uten at jeg har gjort noe for det(har tvert i mot jobbet for å holde vekta oppe). ← Noen er bare som skapt til å få barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå