Gå til innhold

Hva er grei timepris for sanglærer? Er 400 kr passe for 45 min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bachelorutdanning i musikk og er vokalist og låtskriver. 
En kollega spør om jeg kan ha litt privattimer med hans datter på 11 år. 
Jeg har ikke holdt sangtimer selv før, men gått på mange. Jeg har nok en del å lære ut til en 11-åring. 

Hun skal komme hit og jeg tenker at vi holder på i ca 45 minutter. 

Hva burde jeg ta betalt for dette? 
Vil ikke kreve for mye, men vil heller ikke gjøre det for billig slik at det ikke er verdt det for meg. 

Hva synes dere? 

Når jeg søker litt på nett virker det som at privattime med sang koster alt fra 350 kr til 1000 kr i timen. Noen har første timen gratis. 

Anonymkode: 3c34d...c36

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

altså tanken er at hun skal komme til meg for å ha sangtime en dag annahver uke eller noe sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har god erfaring og noe trening/utdanning i barnestemmer og kan hjelpe henne til å synge på riktig måte, ville jeg gått for rundt 450,- tror jeg. Ville også anbefalt et bra barnekor for å få jevnlig trening ukentlig og ikke minst at man kan dempe «jeg skal bli popstjerne»-drømmen noen barn (og deres foreldre) har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har bachelorutdanning i musikk og er vokalist og låtskriver. 
En kollega spør om jeg kan ha litt privattimer med hans datter på 11 år. 
Jeg har ikke holdt sangtimer selv før, men gått på mange. Jeg har nok en del å lære ut til en 11-åring. 

Hun skal komme hit og jeg tenker at vi holder på i ca 45 minutter. 

Hva burde jeg ta betalt for dette? 
Vil ikke kreve for mye, men vil heller ikke gjøre det for billig slik at det ikke er verdt det for meg. 

Hva synes dere? 

Når jeg søker litt på nett virker det som at privattime med sang koster alt fra 350 kr til 1000 kr i timen. Noen har første timen gratis. 

Jeg tok private musikktimer hos en profesjonell utøver som jeg kjenner. Jeg betalte 500 kr, og vi holdt på i alt fra 45 min til 1,5 t. Hen ville at vi skulle gjøre oss ferdig med det vi holdt på med, så vi avsluttet når de følte oss ferdige. Det var en grei ordning. 

Anonymkode: 12ed7...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tok private musikktimer hos en profesjonell utøver som jeg kjenner. Jeg betalte 500 kr, og vi holdt på i alt fra 45 min til 1,5 t. Hen ville at vi skulle gjøre oss ferdig med det vi holdt på med, så vi avsluttet når de følte oss ferdige. Det var en grei ordning. 

Ok - for meg er det ikke så farlig om vi holder på litt lenger, men min kjærestes mor som er sanglærer selv sa at man bruker å ha sangtime i ca 20-30 minutter med barn da de ikke kan konsentrere seg så mye lengre. Men vi får vel teste å se litt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok - for meg er det ikke så farlig om vi holder på litt lenger, men min kjærestes mor som er sanglærer selv sa at man bruker å ha sangtime i ca 20-30 minutter med barn da de ikke kan konsentrere seg så mye lengre. Men vi får vel teste å se litt da. 

Noen tar 100 kr for 10 min, så 600 kr for 60 min. Ta det du føler timen er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her er sangtimene 20-30 min (etter alder på barna)

40 min er ganske lenge med intensiv trening

Anonymkode: 90587...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns 400- 450kr er fint for 45 minutter. Hvis man er i Leif Ove Andsnes- kategorien, er det selvsagt mye dyrere😄 Jeg underviser selv, har mastergrad fra musikkhøgskolen, og musikkped inkludert i bachelorstudiet, Jeg tar 450kr for 45 min for drop in- elever, og 400kr for de som går fast (de betaler semesteravgift, og får hver time litt rimeligere). 

En annen ting du kanskje bør tenke på, er at det kan være lenge for et barn å synge i 45 minutter. Stemmen kan slites hvis man ikke har riktig teknikk. Men dette vet du sikkert hvis du selv er sanger😊 Lykke til da🤗

Anonymkode: d01f1...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...