Gå til innhold

Er hunden min for mye i bur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor rase, og hunden er 1 år. Hun har sovet i buret siden hun var 4 mnd, og er i buret når vi ikke er hjemme. 

hunden legger seg i buret 23.00/00.00 ish og sover der til 7/8 på morgenen. Siden vi er på jobb på dagtid så er hun ute av buret og spiser og går tur, før hun så må i buret igjen. Jeg drar hjemmefra 9 ish, og er tilbake klokken 15. hun takler det bra og det er ikke noe problem sånn sett. Følger også med via webkamera. Men jeg har litt dårlig samvittighet for det. Hun er i buret fordi hun er veldig oppfinnsom, og i buret er hun trygg og jeg vet at hun er trygg 😅 får mye mosjon og mental stimuli ellers 

Anonymkode: 2e45c...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er mye tid i et bur. La den få ligge i en seng om natta. Ødelegger den noe mens du er på jobb da? 

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig talt, ja. Hvorfor har du hund? Dette er ikke greit. Du er en dyremishandler. 

Anonymkode: 67510...39e

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Stakkars hund ☹️ hun må få gå mere Fritt innendørs 🙂

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har svaret selv. Om man setter seg inn i situasjonen selv, er det jo åpenbart at det ikke er greit. Jeg er fullstendig anti-bur, men om det er helt nødvendig kan man kanskje ha hunden i bur om natten. På dagtid mens dere er på jobb, bør hunden definitivt ikke være i bur. Avgrens heller et par rom om hunden blir stresset av å ha tilgang til hele huset. Øv på å være hjemme alene til hunden klarer det. 15 timer i bur hver dag er ikke noe liv, det er fengsel og dyreplageri. 

Anonymkode: 3acd9...c4c

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hund. Hvorfor må den være i bur hele tiden?

Anonymkode: 8b73a...738

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så hun er nesten i bur i 16 timer i strekk....

Anonymkode: 88714...531

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er mye tid i et bur. La den få ligge i en seng om natta. Ødelegger den noe mens du er på jobb da? 

Ja hun har gjort det, vi har prøvd. hvis hun er løs mens vi er borte sitter hun ved vinduet og skriker, og skraper på dører, det er null separasjonsangst når hun er i buret. Hun går inn der selv og legger seg til å sove med en gang. Men ja jeg syns det er mye jeg også, men på et vis er hun mye roligere 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja hun har gjort det, vi har prøvd. hvis hun er løs mens vi er borte sitter hun ved vinduet og skriker, og skraper på dører, det er null separasjonsangst når hun er i buret. Hun går inn der selv og legger seg til å sove med en gang. Men ja jeg syns det er mye jeg også, men på et vis er hun mye roligere 

Kanskje hun slutter å skrike og klore om hun blir vant til det. Om natten så kan du la døra på buret stå åpent. Da har den valget selv. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun slutter å skrike og klore om hun blir vant til det. Om natten så kan du la døra på buret stå åpent. Da har den valget selv. 

På natten er buret åpent, skulle kanskje ha nevnt det, så hun har muligheten til å gå inn og ut, men hun velger å sove der. :) Men på dagtid er ikke buret åpent 

• Liker 1
Skrevet

Dere kunne forsøke å sette opp en valpebinge utenfor buret, så hunden har mulighet til å bevege seg litt mer i løpet av dagen og samtidig beholde den trygge plassen sin med døren åpen?

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har en stor rase, og hunden er 1 år. Hun har sovet i buret siden hun var 4 mnd, og er i buret når vi ikke er hjemme. 

hunden legger seg i buret 23.00/00.00 ish og sover der til 7/8 på morgenen. Siden vi er på jobb på dagtid så er hun ute av buret og spiser og går tur, før hun så må i buret igjen. Jeg drar hjemmefra 9 ish, og er tilbake klokken 15. hun takler det bra og det er ikke noe problem sånn sett. Følger også med via webkamera. Men jeg har litt dårlig samvittighet for det. Hun er i buret fordi hun er veldig oppfinnsom, og i buret er hun trygg og jeg vet at hun er trygg 😅 får mye mosjon og mental stimuli ellers 

Ha døra oppe døgnet rundt. Den får jo være løs på dagtid, så hvorfor ikke om natta også?

Jeg vet at hunder kan finne på ting, har hatt flere hunder selv. Allikevel hadde vi aldri bur andre steder enn i bilen. Jeg synes hunden din er for lenge i bur.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror den dårlige samvittigheten snakker for seg selv egentlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme "problem " her når hunden var ett år. Vi vente den gradvis til å være alene uten bur med å la området rundt buret være avstengt. Vi hadde da hunden i gangen. Her var det ikke noe han kunne ødelegge, vi fjernet alt, eller hadde kompostgrinder rundt omkring. Vi hadde grinden rundt buret i begynnelsen og økte størrelsen når vi så at det gikk bra. I innhegningen kunne han bevege seg fritt, mat, vann og tyggeleker. Legge seg på varme fliser eller en myk seng. Om natten sov han inne i senga vår eller på gulvet. Nå er han 5år og går fritt i huset, uten å ødelegge noe.. 

Anonymkode: b8e64...ce8

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bur er ok til biltur og ved kortere stunder, f.eks et par timer hvis dere har besøk som er redd hund. Likevel hadde jeg heller hatt hunden på et annet rom. I gangen, soverom, badet (hvis dere har to, gjør jo ikke noe om det er uhell på fliser). 

Anonymkode: 10cd6...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

RETTELSE:

PÅ NATTEN ER DØRA TIL BURET ÅPEN, MEN HUN VELGER LIKEVELL Å SOVE DER!!

MEN PÅ DAGTID HAR JEG BRUKT Å HATT BURET IGJEN.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hund. Hvorfor kan den ikke få være løs på dagtid. ?og natterstid også  Dette var trist  å lese 

Anonymkode: fce83...ddb

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...