Gå til innhold

Forslag til sunne kveldssnacks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi liker å kose oss på kvelden med ost og kjeks eller søtsaker og det går jo ikke i lengden så nå er jeg på jakt etter sunne kveldssnacks. Ikke direkte kveldsmat men litt mer i fingermatkategorien. I dag feks spise jeg noen oliven og et par dadler.

Noen som har gode forslag?😁

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker og dipp, eventuelt et fruktfat. Henger med på flere tips, er bare de to vi lager.

Anonymkode: 5f17f...f79

AnonymBruker
Skrevet

Avokadodip og grønnsaker i staver(gulrot, paprika, agurk, selleristang, blomkåL)

Anonymkode: d5646...35a

• Liker 1
Skrevet

Nøtter og mørk sjokolade

Lefserull/lompe med Div fyll. Kan rulles sammen og deles i fingermatstørrelse om du vil ha det som snacks. 
Forslag til fyll: ost og spekeskinke, røkelaks og snøfrisk, kyllingskinke og blåmugg, røkelaks og avoacdo. 

Ellers er jo ikke ost og kjeks så usunt så lenge du velger en litt grov kjekstyper og ikke må begrense kaloriene.

Blir mer mat da, men: gresk yoghurt toppet med nøtter og bær. 

AnonymBruker
Skrevet

Dadler i lakrispulver eller salmiakkpulver 😍

(Blir stappmett av 2-3 stk)

Anonymkode: e9fc0...227

AnonymBruker
Skrevet

Frosne druer 

Lompechips

Rista kikerter

Popcorn med næringsgjær

Lakrisdadler

Kakaodadler 

Rå grønnsaker med hummus eller baba ganoush 

Anonymkode: 78efc...53d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager noen ganger hjemmelaget is av frosne bananer og mango, eller frosne bananer og bær. 

Har også prøvd frosne bananer og kokoskrem, blir veldig fyldig og sunn is. Godt med nøtter og lønnssirup/honning på. 

Er også godt med dadler med lakrispulver, eller dadler med eplebåter. 

Åja, det er kjempegodt å fryse 1 eple og 1 banan, så moser du det sammen med et par dadler og får veldig god is!!! Beste jeg har smakt. Tar litt lønnesirup på om man vil ha litt søtt.

Mose nøtter og dadler sammen, det smaker så godt. 

Anonymkode: fc498...2b9

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "sunn snacks"? 

En del av forslagene her inneholder en del kalorier. Tenker du "sunn" som lite kalorier? 

Mine forslag er oliven (prøv litt ulike), spekeskinke (f.eks serrano eller parmaskinke), en kopp kakao, golden milk eller te, druer, bær. Ellers syns jeg det er godt med suppe til kvelds. Kan fint lage rett i koppen, men hjemmelaget er best. Lag f.eks blomkålsuppe, tomatsuppe eller gulrotsuppe. Spis en liten porsjon og frys ned til senere/i porsjoner. 

Anonymkode: a6359...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...