AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Kunne du datet en mann på 30 som bor hjemme hos foreldrene, men er under utdanning/jobber? Anonymkode: ad25c...831
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Ikke hvis han aldri har flyttet ut av gutterommet. det er noe annet hvis han har bodd for seg selv og flyttet tilbake midlertidig. Anonymkode: 2ef46...c51 3
Gjest BasicBlondie Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Det kan jo være mange grunner til at man bor hjemme, det kommer helt an på situasjonen for min del Nå er ikke jeg singel, men om jeg hadde møtt en som er under utdanning, og som under tiden bor hos foreldre for eksempel pga økonomi - så hadde jeg ikke hadd problem med det. Noe annet hadde vært om han aldri hadde flyttet ut fordi han ikke gadd/enklere å bo hjemme hos mor og far.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke hvis han aldri har flyttet ut av gutterommet. det er noe annet hvis han har bodd for seg selv og flyttet tilbake midlertidig. Anonymkode: 2ef46...c51 Dette. Også er det relevant om han sparer pengene sine og er klar for å kjøpe hus som neste steg eller om han sløser de bort og kommer til å snylte på en kjæreste og samboer også. Anonymkode: 9c687...abb 3
Andro Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 Det kommer mest an på mannen, tenker jeg. Om han er en moden og selvstendig person, med et eget liv. Kanskje kommer det også an på foreldrene og relasjonen deres, om de aksepterer ham som en voksen mann med et eget liv, eller om de behandler ham som en bortskjemt tenåring. En annen faktor er boligen. Det er litt særere å bo på gutterommet i en trang leilighet enn å ha en mer selvstendig del av en større enebolig. På landsbygda er det mer vanlig å bo sammen i flere generasjoner. Litt fordi det er større hus, og litt fordi gårdskulturen har normalisert storfamilien. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 Vasker han sine egne klær og bidrar til å lage middag og husarbeid? Klarer han å ta vare på seg selv og ha ansvar for eget liv eller trenger han hjelp av foreldrene til ting? Er dette en midlertidig situasjon eller har han bodd hos foreldrene hele livet? Hvorfor bor han hjemme? Det er mange ting å vurdere her. Anonymkode: f53d9...011 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 Ja. Men jeg har vært i den situasjonen selv, og hadde det ganske kjipt fordi jeg antok at alle så på meg som en taper. Og det får man jo stadigvekk bekreftet her på KG. Det kan være så mange grunner til at man bor hjemme. Jeg måtte flytte hjem etter studier, fordi jeg var helt blakk og ikke fikk jobb. Anonymkode: 656bb...1cf 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Men jeg har vært i den situasjonen selv, og hadde det ganske kjipt fordi jeg antok at alle så på meg som en taper. Og det får man jo stadigvekk bekreftet her på KG. Det kan være så mange grunner til at man bor hjemme. Jeg måtte flytte hjem etter studier, fordi jeg var helt blakk og ikke fikk jobb. Anonymkode: 656bb...1cf Hvor står det noe sted her at noen ser på mennesker som bor hjemme som tapere kun av den ene grunn at de bor hjemme? Det er ikke det som gjør noen til en taper. Mange må flytte hjem en kortere periode etter studier men da har man hvertfall bodd for seg selv og lært seg å vaske eget hjem og egne klær, betale egne regninger og tatt ansvar for livet sitt. Også får man livet på bena igjen når man får seg jobb, og subber ikke hjemme i 8 år til fordi det er komfortabelt å ha noen andre som lage mat og skifter på senga si og man er for lat til å søke jobber. Anonymkode: 9c687...abb 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #9 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor står det noe sted her at noen ser på mennesker som bor hjemme som tapere kun av den ene grunn at de bor hjemme? Det er ikke det som gjør noen til en taper. Mange må flytte hjem en kortere periode etter studier men da har man hvertfall bodd for seg selv og lært seg å vaske eget hjem og egne klær, betale egne regninger og tatt ansvar for livet sitt. Også får man livet på bena igjen når man får seg jobb, og subber ikke hjemme i 8 år til fordi det er komfortabelt å ha noen andre som lage mat og skifter på senga si og man er for lat til å søke jobber. Anonymkode: 9c687...abb Jeg har kommet over flere tråder som har omhandlet temaet. Ikke nødvendigvis denne her. Anonymkode: 656bb...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har kommet over flere tråder som har omhandlet temaet. Ikke nødvendigvis denne her. Anonymkode: 656bb...1cf Der spesifiseres det også at årsaken og hvordan han lever ellers er avgjørende. Vil tro det samme gjelder for menn ovenfor damer. Det utstråler et bedre partneremne om man har livet på stell og klarer å ta vare på seg selv som en voksen, enn om dama bor på pikerommet, aldri lager middag, ikke bretter egne truser engang og ikke lært økonomisk vett så hun vil snylte på en fremtidig kjæreste fordi hun syns det er kjedelig å betale regninger og jobbe og sitter hjemme å game eller strikker hele dagen istedet og vil ikke utvikle seg. Anonymkode: 9c687...abb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor står det noe sted her at noen ser på mennesker som bor hjemme som tapere kun av den ene grunn at de bor hjemme? Det er ikke det som gjør noen til en taper. Mange må flytte hjem en kortere periode etter studier men da har man hvertfall bodd for seg selv og lært seg å vaske eget hjem og egne klær, betale egne regninger og tatt ansvar for livet sitt. Også får man livet på bena igjen når man får seg jobb, og subber ikke hjemme i 8 år til fordi det er komfortabelt å ha noen andre som lage mat og skifter på senga si og man er for lat til å søke jobber. Anonymkode: 9c687...abb Mange dyre leiligheter også, så om man har fått en jobb, så betyr ikke det med en gang at man har mulighet til å flytte ut. (Egne erf.) har vært redd for å si til folk at jeg bor hjemme pga lav økonomi.. så er veldig bra at du tar opp dette med at ikke alle som bor hjemme er tapere. Anonymkode: 1e150...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mange dyre leiligheter også, så om man har fått en jobb, så betyr ikke det med en gang at man har mulighet til å flytte ut. (Egne erf.) har vært redd for å si til folk at jeg bor hjemme pga lav økonomi.. så er veldig bra at du tar opp dette med at ikke alle som bor hjemme er tapere. Anonymkode: 1e150...a0e Ja leilighet er dyrt så jeg tror ikke noen forventer at en 20 åring skal eie sitt eget sted. Jeg fikk råd til å kjøpe først når jeg var 35. Da hadde jeg leid i ti år før det, bodde i kjelleren til foreldrene mine til jeg var 24 da jeg tok master i hjembyen og ikke trengte å søke stipend og sånn. Betalte husleie der og ordnet alt selv, egen inngang. Men tenker og det er greit å presisere at jeg ikke datet da, jeg syns det var flaut å bo hjemme, ville ikke vært passende å ta med en date hjem og jeg ville være et godt kjæresteemne og få alt på stell før jeg tenkte på dating. Tenker det er viktig at ikke man oppfatter alt i værste mening når det kommer til hva som er bra nok og ikke, veldig få mennesker er såkalt tapere og de som er det trenger å høre det for å få ut fingeren å gjøre noe med livet sitt. Det er aldri én enkelt ting eller fraværet av én enkelt ting som gjør noen til en taper men helheten og ikke bare det heller, men viktigst av alt hva de velger å gjøre med det. En som f eks sliter psykisk og bor hjemme fordi han aldri har vært i jobb er ikke en taper av den grunn. Men om han er negativ til alt av behandling og ikke gidder å ta terapi seriøst, nekter å få seg noen sunne hobbyer og aldri gjør en innsats for å komme fremover i livet så er det den innstillingen som gjør han til en taper og ikke at han er psykisk syk og ikke har egen leilighet. Skjønner? For ordens skyld jeg ville ikke brukt betegnelsen taper om noen selv men det blir brukt her i teksten for enkelthetens skyld for å skildre kategoriene vi diskuterer. Anonymkode: 9c687...abb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå