Gå til innhold

Flere som føler at å treffe "den rette" handler om tilfeldigheter og ren og skjær flaks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nettopp gått ut av et forhold, 26 år, og slått meg til ro med at jeg sikkert ikke ville finne den ene å få barn med før jeg var 35+. 

Traff min kjære helt tilfeldig under ett år senere da jeg bare var ute etter moro og ikke forhold, men plutselig klaffet det og vi er i dag gift på femte året med barn nummer 2 på vei.

Jeg og mannen snakker innimellom om dette, hvor tilfeldig det var at nettopp vi to møttes der og da den ene kvelden. Å treffe den rette er ren og skjær flaks.

Andre som føler det samme? Eller tror dere på skjebnen?

Anonymkode: f8088...752

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det handler mye om tilfeldigheter, ja. 

Jeg tror definitivt ikke på noe skjebne :P Men man må jo være åpen for å innlede et forhold. Dersom du hadde avvist mannen din (eller han avvist deg) den kvelden dere møttes, ville det jo ikke blitt noe forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at de som er mer ute og har flere venner, har større sjangs for å finne en å være med. Værre med oss andre

Anonymkode: 4c130...5af

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ren flaks. Jeg tror at det handler om å leve bra selv, og være åpen og avslappa når man omgås andre mennesker.

Kameraten min møtte kona si på en turistattraksjon i Sør-Europa. De trengte noen til å ta bilder av gjengen som reiste sammen, kom i prat, lo litt av at hun het det samme som byen de var i.. Avtalte å møtes seinere på kvelden, og det var kjærlighet ved første blikk. Han flytta med henne til et annet kontinent et par måneder senere. De har vært gift i tjue år og har to fine barn sammen. De ser fortsatt veldig forelska ut.

Jeg tror at det å gå løs på apper og nettsteder med stress og kalkyler er et tapsprosjekt. Det tar uker av livet ditt, og du kunne heller gått en tur i parken eller besøkt bestemoren din, og likevel hatt mye større sjanse for å få et godt liv og en kjæreste.

Etter mange håpløse forsøk på forhold da jeg var ung fant jeg tilfeldigvis min dengang utkårede på puben en kveld, og tok ham med hjem. Han ble der i femogtjue år.

Anonymkode: ea320...fbe

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det handler kun om tilfeldigheter og flaks selvom det kan føles ut som skjebnen i hjertet så er det ikke det. 

Anonymkode: e371a...f79

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ofte tilfeldigheter om man møtes. Og det er gjerne flaks om tidspunktet stemmer for begge eller ikke. Det kan være rett person på feil tidspunkt for den ene eller den andre eller begge.

Anonymkode: 2c5f4...885

Skrevet

Ja, absolutt. Samboer og jeg møttes på Tinder. Ingen av oss hadde troen på appen, ingen trodde vi kunne finne noen og hadde gitt opp, men jammen ble det ikke kjærlighet ved første blikk (klikk). :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde nettopp gått ut av et forhold, 26 år, og slått meg til ro med at jeg sikkert ikke ville finne den ene å få barn med før jeg var 35+. 

Traff min kjære helt tilfeldig under ett år senere da jeg bare var ute etter moro og ikke forhold, men plutselig klaffet det og vi er i dag gift på femte året med barn nummer 2 på vei.

Jeg og mannen snakker innimellom om dette, hvor tilfeldig det var at nettopp vi to møttes der og da den ene kvelden. Å treffe den rette er ren og skjær flaks.

Satt han plutselig i stuen din? Ikke? Isåfall vil jeg si at nei, det var ikke «flaks» at du har et sosialt liv og var ute med venner den kvelden. Det var livet ditt som lå til rette for å møte noen.

Anonymkode: 99505...5e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingenting er tilfeldig. 

Jeg har aldri trodd på tilfeldigheter, det finnes grunner for alt.

Anonymkode: e5295...c36

AnonymBruker
Skrevet

"luck favours the prepared mind".

Psykologen min sa at man må gå ut av døra hver morgen, med det i tankene, at den neste man treffer på, kanskje er den rette. 

Anonymkode: 5e50c...b0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vel alltid tilfeldig uansett hvem man møter.

Anonymkode: 26ca2...212

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke på skjebnen og sånt tull.

Jeg tror at det har mye med tilfeldigheter og flaks å gjøre, og også at man må være åpen for det. De jeg har vært i forhold med har jeg truffet tilfeldig når jeg egentlig ikke så etter kjæreste eller hadde troen på at jeg skulle finne det da. Samtidig så var jeg åpen for å treffe noen og det tror jeg at man må være. Det hjelper nok også at jeg var sosial og mer ute på byen og andre ting da.

Anonymkode: a40f9...179

AnonymBruker
Skrevet

Kan være flaks ja, og at noen har det, mens andre har uflaks.

Irriterer meg grenseløst at jeg ikke møtte kjæresten for mange år siden, fordi jeg elsker han så intenst og kjenner at han er den rette, men så ville omstendighetene det slik at jeg møtte han maaaange år for sent og vi får færre år sammen.

Anonymkode: 64208...339

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...