Gå til innhold

Er det noen ulemper med å bruke sandaler som innesko i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en som blir veldig klam og svett på føttene og som er disponert for fotsopp. Tenker da at sandaler er bedre enn innesko/tøfler? 

Er det evt noen ulemper med å velg sandaler til formålet?

Anonymkode: 1f1d4...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Brukt sandaler inne hele året. Funker bra. De har det ganske varmt i barnehagen her. 

Anonymkode: ff103...77c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har også brukt sandaler hele tiden. De anbefalte vel egentlig mykere sko/tøfler, men ungen vår likte best sandaler.

Anonymkode: d94d0...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har også brukt sandaler hele tiden. De anbefalte vel egentlig mykere sko/tøfler, men ungen vår likte best sandaler.

Anonymkode: d94d0...04f

Type lærtøffler da? Ellers trenger ikke sko/tøfler være så mye mykere enn sandaler om man leter litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til små barn ville jeg unngått sko med vanlige harde såler. De kryper på gulvet og klatrer, og da er det mye bedre med helt myke såler. Jeg brukte typ skinnmokasiner til mine, men de hadde mange luftehull. Da ble de ikke klamme på føttene, og de slapp å gå å snuble i sandaler. 

Anonymkode: 86723...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til små barn ville jeg unngått sko med vanlige harde såler. De kryper på gulvet og klatrer, og da er det mye bedre med helt myke såler. Jeg brukte typ skinnmokasiner til mine, men de hadde mange luftehull. Da ble de ikke klamme på føttene, og de slapp å gå å snuble i sandaler. 

Screenshot_20230412_205756.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gode såler er veldig viktig for at barn skal lære å gå riktig, fra hel til tå. Rulle på hele foten. Det samme er feste i hælen, altså en stabil kant eller stropp, feste over rista og feste forran ved foten. Om sandalen har det, er det supert med luft på føttene. Sandaler som slippers og Crocs er det værste små barneføtter kan utsettes for med unntak av stiletthæler

Anonymkode: 39d85...f20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Giin skrev (19 minutter siden):

Screenshot_20230412_205756.jpg

Hvor finner man disse?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De skal ha innesko pga brannfare og øvelser. Barn uten innesko på beina må gå ut barbeint selv om det 15 minus. Så samme hva det er så lenge ungen faktisk bruker det.

Anonymkode: d5450...867

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor finner man disse?:)

Jeg bestilte på aliexpress. Bare pass på at det er ekte skinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min bruker sandaler. Viking som skal brukes ute i sommer. De har stopper bak hælen også så de sitter godt på foten. 

Anonymkode: 9c3ed...e36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid brukt sandaler, sitter godt på foten, god såle og blir ikke varm. Lett å regulere hvor tykk sokk man har på iforhold til hvor varm man vil være på føttene, etter årstider med mer. Alltid brukt Viking eller Ecco sine, med tanke de er på flere timer per dag så tenker jeg kvalitet er viktig. 

Anonymkode: e5b1d...9bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De skal ha innesko pga brannfare og øvelser. Barn uten innesko på beina må gå ut barbeint selv om det 15 minus. Så samme hva det er så lenge ungen faktisk bruker det.

Anonymkode: d5450...867

Tar sjansen på det, gitt. Innesko er Helt unødvendig, og uheldig for den motoriske utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym6789 skrev (10 timer siden):

Vi har ikke brukt innesko i det hele tatt, vår blir altfor svett

Ah, vi får ikke lov på grunn av Brann. Alle må ha noe på beina, så det bare er å løpe ut.

Anonymkode: 01f18...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ah, vi får ikke lov på grunn av Brann. Alle må ha noe på beina, så det bare er å løpe ut.

Anonymkode: 01f18...f70

Åå skjønner. Vi har fått beskjed om at de som ikke har innesko må gå ut med bare sokker ved brann/brannøvelse. Det er så sjeldent at jeg tenker det går greit 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sønnen min har brukt sandaler året rundt. På sommeren går han uten sokker, men ellers en tynn ullsokk. 

Anonymkode: 609d6...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...