AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #41 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg kjøper de på tilbud til 150 kr stykke. Anonymkode: dc53c...cf0 Hvor? Anonymkode: eb9db...446
Møkkalei Skrevet 12. april 2023 #42 Skrevet 12. april 2023 Automagisk skrev (3 timer siden): Ok, denne henger på kontorveggen min Takk for denne
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #43 Skrevet 12. april 2023 Har kjøpt masse til guttungen på h&m, masse fint. Trippet rundt på joggesko derfra da han lærte å gå. De var myke og behagelige. Jeg har god råd, men synes klær og sko derfra er helt topp. Mye fint og når de vokser så fort og stadig må ha nytt er det jo lurt å ikke kjøpe noe som er svindyrt. Sløsing kalles det. «det er ikke hva du tjener, men hva du sparer» Anonymkode: 89c47...d51 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #44 Skrevet 13. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Syntes selve innlegget var ganske fordomsfullt men, jeg er helt enig i problemstillingen. Min samboer har vokst opp med foreldre som alltid kjøpte det billigste av alt. Det meste var brukt og det er alt i orden men, ikke når de til og med kjøpte brukte sko!! Resultatet er at min samboer har fått sammenklemte tær og skeiv rygg! Manuell terapeuten han må gå til innimellom (pga smerter) sier at det utelukkende kommer av feil fottøy i barneårene. Han er derfor et levende eksempel på at man kan få permanente plager av dårlige sko. Skulle ønske at sko opp til størrelse 36 kun kunne bli solgt hos ordentlige faghandlere, og nei ting trenger ikke koste det hvite ut av øyet for å være bra nok. Med det sagt så er det også mange sko som er dyre som heller ikke er bra for føtter i vekst, blant annet uggs og Converse. Anonymkode: 9df75...545 De fleste som vokste opp på 70 og 80 tallet arvet sko fra søsken og naboer.. selv gikk jeg i tre-klogger når jeg var to år. Ryggen min er helt fin. Med din logikk, bør barn gå i tre-klogger for å få fin rygg? Btw, Overlege i barne-ortopedi på St Olavs sier det går helt fint med brukte sko: https://radio.nrk.no/serie/norgesglasset/sesong/201904/DMTA01010319#t=1h30m31.92s Anonymkode: dc8e6...77e 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #45 Skrevet 13. april 2023 Kjøp de selv. Npæoen som kan spares på. Anonymkode: 005c0...6e6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #46 Skrevet 13. april 2023 Uvitende mennesker. Ingen handler på HM hvis ikke de ønsker å støtte barnearbeid. Anonymkode: 114e0...809
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #47 Skrevet 13. april 2023 Har ikke sett på skoene de har på H&M, så vet ikke om de er bra. Men vil bare nevne at noen kjøper sko til pynt, fordi de føler det hører med. For eksempel så lot jeg meg overtale av min mor til å kjøpe sko til navnefesten som vi arrangerte like før jenta mi fylte et år. Jeg kjøpte litt dyrere sko, som jeg syntes var fine. Det var jo selvfølgelig tullete å kjøpe sko til henne, for hun var ikke begynt å gå ennå, og da hun begynte å gå to måneder senere, så var jo skoene dessverre for små. Så de ble ikke brukt mer enn den ene gangen. Søte sko da, vi får bruke dem som pynt i konfirmasjonen heh Som sagt, har ikke sett på de rimelige skoene. Men tror egentlig ikke de ville vært til salgs hvis det er sånn at de ødelegger føttene til barna. Anonymkode: 6eb75...da0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #48 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg så en gang en mor med sin baby i et bilsete fra BILTEMA til 200 kr Det er jo helt vanvittig!!! Anonymkode: a3156...31b Hvorfor er det vanvittig? Bilsetene som selges i Norge er da godkjent er de ikke? Anonymkode: 6eb75...da0 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #49 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): De fleste som vokste opp på 70 og 80 tallet arvet sko fra søsken og naboer.. selv gikk jeg i tre-klogger når jeg var to år. Ryggen min er helt fin. Med din logikk, bør barn gå i tre-klogger for å få fin rygg? Btw, Overlege i barne-ortopedi på St Olavs sier det går helt fint med brukte sko: https://radio.nrk.no/serie/norgesglasset/sesong/201904/DMTA01010319#t=1h30m31.92s Anonymkode: dc8e6...77e Vel mange med arvede sko har fått problemer ! Anonymkode: 2f826...4cd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #50 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Syntes selve innlegget var ganske fordomsfullt men, jeg er helt enig i problemstillingen. Min samboer har vokst opp med foreldre som alltid kjøpte det billigste av alt. Det meste var brukt og det er alt i orden men, ikke når de til og med kjøpte brukte sko!! Resultatet er at min samboer har fått sammenklemte tær og skeiv rygg! Manuell terapeuten han må gå til innimellom (pga smerter) sier at det utelukkende kommer av feil fottøy i barneårene. Han er derfor et levende eksempel på at man kan få permanente plager av dårlige sko. Skulle ønske at sko opp til størrelse 36 kun kunne bli solgt hos ordentlige faghandlere, og nei ting trenger ikke koste det hvite ut av øyet for å være bra nok. Med det sagt så er det også mange sko som er dyre som heller ikke er bra for føtter i vekst, blant annet uggs og Converse. Anonymkode: 9df75...545 Tør ikke å kjøpe sko brukt, men tenker at hvis han har fått sammenklemte tær, så var vel kanskje det største problemet at skoene ikke passet på foten hans.. Kan de rett og slett ha vært for små? Anonymkode: 6eb75...da0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #51 Skrevet 13. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vel mange med arvede sko har fått problemer ! Anonymkode: 2f826...4cd Men det kan være tusen andre grunner til plagene enn billige/brukte sko? Dette blir jo bare synsing fra din side. Anonymkode: dc8e6...77e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #52 Skrevet 13. april 2023 Kjøpte slike som pynt, men kall det krabbesko.. barnet mitt kunne kunne ikke gå.. vennina mi kjøpte dyre Ecco sko til 1500 kr .. ungen lærte ikke gå før nesten 6mnd senere.. så da var de skoa for små.. så krabbesko til 1500 nei takk. Anonymkode: a7164...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #53 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det kan være tusen andre grunner til plagene enn billige/brukte sko? Dette blir jo bare synsing fra din side. Anonymkode: dc8e6...77e Er en grunn til at det ble advart mot arvede sko , så nei ikke synsing fra min side Anonymkode: 2f826...4cd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #54 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Men det kan være tusen andre grunner til plagene enn billige/brukte sko? Dette blir jo bare synsing fra din side. Anonymkode: dc8e6...77e Men som voksen så kjenner du jo forskjell på gode kvalitetssko og en del billige sko med f.esk hard såle. Det ER forskjell på sko og hvor godt de sitter på foten. Jeg pleide å kjøpe en del billigere merker i sko til meg selv før (gadd ikke legge penger i det til meg, men alltid gjort det til barna), men nå de siste par årene har jeg kjøpt bedre sko til meg selv også og merker stor forskjell på kroppen etter en lang dag med gåing f.eks. Man trenger ikke kjøpe det dyreste av det dyre (jeg kjøper alltid på salg). Kan også bruke brukte sko om de er i god stand, spesielt små barn rekker ikke slite ut sko før man må skifte størrelse. Anonymkode: ab843...53f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #55 Skrevet 13. april 2023 Sko fra HM er forskjellige de også. Det du har sjekket stemmer ikke nødvendigvis for alle modeller. Dessuten, pass på deg selv og kjøp sko der du selv vil. Minste her har hatt et par fra HM i flere størrelser fordi de funket fjell for hen. Anonymkode: ebde6...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #56 Skrevet 13. april 2023 Både gode og dårlige sko på H&M. Alle er ikke stive og av plastikk. H&M kjører god og dårlig kvalitet både i klær og sko. Min datter har hatt gode myke tøfler og sko fra Hennes. Kjøpepresset i Norge er helt vanvittig. Skoene varer vare i én sesong. Anonymkode: b117a...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #57 Skrevet 13. april 2023 Nå har jeg jobbet i barnehage i snart 20 år, og det er sjeldent jeg møter barn uten gode ordentlige sko. Noen har "billigsko", men det er sko som brukes til og fra bhg, butikkturer og byturer. Ser virkelig ikke problemet, de fleste invisterer nok i bedre sko til lengre turer. De eneste gangene jeg har møtt på barn med kun billige tøysko er gjerne de som er ny i Norge, og kommer fra varmere strøk. De får selvsagt veiledning i påkledning. Anonymkode: 9b8bd...770 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå