Gå til innhold

Hvem er det som kjøper barna sine første sko på h&m?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De fleste skoene i min første kikk på hm er pensko- som kanskje kun blir brukt EN gang. Det er ikke nødvendigvis lære å gå sko.   

Anonymkode: bb347...896

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sko til små barn er utrolig viktig, de vokser og formes, første skritt skal taes og de trenger god støtte. Jeg forstår derfor hi innlegg, jeg husker jeg kjøpte elefanten gå sko da min var liten, har de ennå.

Anonymkode: 777de...b40

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og du selv kjøper vel bare ullbodyer til 500 kr stykket? 

Anonymkode: eb9db...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sko er noe helt annet. Barn har veldig myke føtter og dårlige sko kan faktisk føre til feilstilling når føttene vokser. 

Anonymkode: 6a701...31a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner jeg får lyst til å kjøpe barnets første sko på hm etter å lest HI. Det finnes myyyye verre ting i verden. 

Anonymkode: 28a53...d10

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenner jeg får lyst til å kjøpe barnets første sko på hm etter å lest HI. Det finnes myyyye verre ting i verden. 

Så man skal ikke gjøre noe riktig fordi det alltid finnes noe værre? Det var jo en fruktbar logikk. 

Anonymkode: dc53c...cf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg kjøper de på tilbud til 150 kr stykke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er billige, men ikke spesielt kule. 

For mange er de det jo

Anonymkode: 2f826...4cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Helt sikker men hva har det med saken p gjøre? Best mulig fir barna er lurt 

Anonymkode: 2f826...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønns første sko var fra hm. Han brukte de når han krabbet ute, jeg så ingen vits i å bruke 500kr+ på sko når han ikke kunne gå. Jeg er enig i at ordentlige sko er viktig når barna skal lære seg å gå, men jeg tenker at jeg ikke vet noe om hvorfor andre foreldre tar andre valg enn meg selv, så jeg prøver å ikke dømme for mye heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan forstå hva ts mener. Jeg selv kjøpte ecco til mitt barn, og det er fordi man vet at de er laget spesielt med tanke på ergonomi til foten på så små barn. Første skoene skal være skikkelige sko spør du meg. har du ikke råd til gode sko så har du ikke råd til barn. Skjelletet til så små barn er veldig mykt og de trenger en god sko. jeg forstår deg ts. 

Anonymkode: 1e75d...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gutten vår på snart 2 har sko fra HM som han bruker til og fra bhg, på butikken osv ☺️

Anonymkode: f9076...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan forstå hva ts mener. Jeg selv kjøpte ecco til mitt barn, og det er fordi man vet at de er laget spesielt med tanke på ergonomi til foten på så små barn. Første skoene skal være skikkelige sko spør du meg. har du ikke råd til gode sko så har du ikke råd til barn. Skjelletet til så små barn er veldig mykt og de trenger en god sko. jeg forstår deg ts. 

dette var sko barnet fikk etter å ha tatt sine første steg. Barn som ikke kan gå skal absolutt aldri ha sko på, isåfall skal det være mye tøfler eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøpte engang et par H&M sandaler. Barnet kunne ikke gå og hadde kun på seg skoene i vogna.

Etter barna begynte å gå har jeg alltid kjøpt nye kvalitetssko til alle sesonger. Viking, ecco, superfit ect. 

Anonymkode: a3156...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så en gang en mor med sin baby i et bilsete fra BILTEMA til 200 kr

Det er jo helt vanvittig!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mother of the year...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Keikolina

Jeg beskrev problemet i innlegget.

Fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet en blogger kjøpte sko der til sønnen sin som da var et år. Hun skrøt av at de var stive i sålen, noe de ikke skal være, så hun har misforstått. Sa også at hun ikke hadde råd til å kjøpe ordentlige sko som koster mere. Men jeg har fulgt henne og hun shopper MASSE billige ting i dårlig kvalitet, hun hadde flere store bakker med baby klær det første året blant annet. Ingen har behov for det. 

Hvorfor følger du noen du ikke liker, og legger ut dritt om henne på kg? 

Anonymkode: 9c91f...705

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes selve innlegget var ganske fordomsfullt men, jeg er helt enig i problemstillingen. Min samboer har vokst opp med foreldre som alltid kjøpte det billigste av alt. Det meste var brukt og det er alt i orden men, ikke når de til og med kjøpte brukte sko!! Resultatet er at min samboer har fått sammenklemte tær og skeiv rygg! Manuell terapeuten han må gå til innimellom (pga smerter) sier at det utelukkende kommer av feil fottøy i barneårene. Han er derfor et levende eksempel på at man kan få permanente plager av dårlige sko. Skulle ønske at sko opp til størrelse 36 kun kunne bli solgt hos ordentlige faghandlere, og nei ting trenger ikke koste det hvite ut av øyet for å være bra nok. Med det sagt så er det også mange sko som er dyre som heller ikke er bra for føtter i vekst, blant annet uggs og Converse.

Anonymkode: 9df75...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sko er noe helt annet. Barn har veldig myke føtter og dårlige sko kan faktisk føre til feilstilling når føttene vokser. 

Anonymkode: 6a701...31a

Det skal veldig mye til. Lytt til foreldrerådets episode med ortopeden. 

Personlig velger jeg å kjøpe sko i skobutikk til barna, særlig slike sko man skal bruke mye ute. De virker bedre og stødigere. Men er det en sko nr to, tre og litt å velge mellom, ser jeg ingen problemer med å kjøpe sko på hm. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...