Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siste tiden har det dukket opp masse smårynker rundt øynene mine😭 Trodde det var noen år til det kom siden jeg bare er 25 år, men nå er det altså her..

Hva bør jeg gjøre for å behandle de best mulig? Kremer kanskje?

Har litt fet hud.

Anonymkode: 6fba8...c27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem, bare at jeg er 39. Fikset det med botox, etter å ha prøvd retinol i flere år.

Anonymkode: 50a23...2ba

Gjest Keikolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siste tiden har det dukket opp masse smårynker rundt øynene mine😭 Trodde det var noen år til det kom siden jeg bare er 25 år, men nå er det altså her..

Har litt fet hud.

Slutt å glan deg blind i speilet og finn på noe nyttig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde samme problem, bare at jeg er 39. Fikset det med botox, etter å ha prøvd retinol i flere år.

Vil ikke ta botox.

Tenkte mer på kremer eller noe som hjelper huden til å holde seg bedre litt lenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Keikolina skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg vært blind så hadde jeg sluppet å sett alle rynkene😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Botox under øynene eller mener du i kråketær? 

Anonymkode: 4a635...0eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke ta botox.

Tenkte mer på kremer eller noe som hjelper huden til å holde seg bedre litt lenger.

Kiehls Avocado under eye cream eller lage en hjemme :)

Olje på natten bruker jeg under mine øyne 

Solbriller på dagen er et must året rundt for å slippe mysing 

Skrevet

Retinol, veldig fornøyd med denne https://hudprodukter.no/produkt/149/environ-fcy-consentrated-retinol-1-serum-30-ml

spesielt siden jeg sliter litt med urenheter etter p-pille slutt. Den har hjulpet veldig. Bruker styrke 2 nå, men va god from the get go. 

Vil man gå hardere til verks så har man A-Vitaminsyre fra legen, men vet ikke hvor liberale de er når man er 25/35, er vel litt ymse fra lege til lege

Utover det så har jeg prøvd botox, funket som en kule, men du blir litt…rar når du ler, spesielt rundt øynene. Alle intensjoner om å gjøre det igjen når økonomien tillater det. 

AnonymBruker
Skrevet
Keikolina skrev (4 minutter siden):

36-0136_xl_1.jpg

Anonymkode: b1f43...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Keikolina skrev (7 timer siden):

Og du bør slutte å kommentere alt og ingenting på KG til en hver tid.. kun for å såre andre fordi du har et stusslig liv

Anonymkode: 54853...de2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har litt fet hud.

Det er nok bare smilerynker? Er du sikker på at det er så ille? Msnge har smilerynker. 

Kan du legge ut bilde av øynene dine? 

Anonymkode: a19df...3dc

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og du bør slutte å kommentere alt og ingenting på KG til en hver tid.. kun for å såre andre fordi du har et stusslig liv

Anonymkode: 54853...de2

Nei. Det er sant. Ser de unge nå som ødelegger ansiktet sitt med botox. De ser ut som eldre damer, nydelige damene som de allerede er.  Er nok av skrekkeksempler der ute, Nora H. Sophie E., det er nesten blitt en sykdom. Man er mer en rynker i ansiktet. De slipper man ikke unna. At man er slem som påpeker det, da tåler man lite.

Det begynner nesten å bli som en sykdom som brer seg i samfunnet, og jeg synes det er kjempe skummelt.

Endret av Keikolina
AnonymBruker
Skrevet

Du tror du har rynker rundt øynene nå i en alder av 25 år, men bare vent til du blir 40-50 år da kommer du til å savne "rynkene" du har i dag.

Anonymkode: 7795b...dc3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er dehydrert? Jeg fikk ekstremt store vannansamlinger under graviditet, og mistet 20kg liter vann fra kroppen på kun et par uker. Huden var helt rar. Jeg mistet puffen i ansiktet, gløden ble borte og jeg fikk massevis av rynker rundt øynene. Men etterhvert når jeg fikk i meg nok væske og ting stabiliserte seg i kroppen så forsvant rynkene. 

En annen episode hvor jeg glemte å drikke vann på nattevakter en utrolig travel og varm sommerhelg, så ble jeg så dehydrert at jeg ble forvirret. Også da ble jeg gusten i huden fikk masse rynker og så ikke særlig fresh ut. Men fikk væsket meg opp og da ble det jevnet ut. 

Å drikke nok vann tenker jeg er helt essensielt før man tyr til andre tiltak :) jeg tror ikke du egentlig har så mye rynker i en alder av bare 25 år altså. Se litt på om du er mye stresset, spiser og drikker godt nok og tar vare på deg selv. Huden er jo det mest synlige stedet man kan se om ting ikke er helt i homeostase 

Anonymkode: 6b70f...668

AnonymBruker
Skrevet

Få nok søvn og drikk nok vann. Smør deg med solkrem, gjerne forsøk å smøre litt vaselin rundt øynene før leggetid. 

Rynker er naturlig. De kommer av mimikk i ansiktet, og er genetisk. Kanskje du ler mye? Da får man gjerne mer rynker rundt øynene og munnvikene. Skal du slutte å le da, tenker du? Noen har naturlig rynker. Min venninne hadde masse rynker i pannen da jeg ble kjent med henne, og når hun lo fikk hun masse rundt øynene. Da var hun 12 år... Veldig skjønn jente og nå, dame. 

Anbefaler deg å akseptere deg selv slik du er, og ikke hige etter noe som ikke finnes. Lev og fokuser mer på indre faktorer og alt som naturlig vakkert. 

Anonymkode: 90db0...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du solkrem (spf 50) hver dag? Hvis ikke bør du begynne nå for å forebygge ytterligere rynker som følge av prematur aldring.

Anonymkode: f9e3b...26c

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Det kan vel betegnes som smilerynker fordi de synes best når jeg smiler. Drikker mye vann så det skal ikke være noe problem.

Kommer ikke til å fikse det med noe som skal injiseres men heller noe som kan smøres på. Smører ikke med solkrem daglig kun når det er strålende sol🌞🌞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her.

Det kan vel betegnes som smilerynker fordi de synes best når jeg smiler. Drikker mye vann så det skal ikke være noe problem.

Kommer ikke til å fikse det med noe som skal injiseres men heller noe som kan smøres på. Smører ikke med solkrem daglig kun når det er strålende sol🌞🌞

Da bør du begynne med solkrem daglig året rundt om dette med rynker virkelig bekymrer deg 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det noe da? Jeg er 30 år, har rynker og har hatt det en stund/fått det litt etter litt. Jeg bryr meg ikke/tenker ikke nødvendigvis det er noe negativt med det. Kanskje folk har fått for seg at det er noe feil med det fordi så mange gjør ting med ansiktene sine, men det er jo ikke det. Det er helt naturlig og noe alle får, men som noe velger å bruke enormt mye penger på å injisere gift i seg for å dekke over. 

Anonymkode: f912e...f78

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...