Gå til innhold

Naboens trampoline

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ille at eldre barn må "sette livene" sine på vent hver dag kl 19. Er bare bra at babyer blir vandt til lyder når de skal sove. Lukk evt vinduet. 

Anonymkode: 3c9ec...1a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk, og for et par år siden bygget kommunen en stor lekepark på et grøntområde bak blokkene ( har vært skog der i alle år siden jeg var lita). Der kan det være full jubaluba når guttungen skal legge seg, og på somrene er gjerne vindu også åpne. Har ikke tenkt over det mer enn at ungene får venne seg til lydene? Og det gjør de jo. Merker det litt når våren kommer og barn/ungdom er mer ute og senere på kveld, at gutten nå spør hvorfor noen får være ute å leke på «natta». Men sovner gjør han, med både nabobråk og bråk fra lekepark. 

Anonymkode: 75e91...cd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette kan du ikke kreve i det hele tatt. Naboen kan sette opp trampoline hvor de vil på egen tomt. 

Anonymkode: d2c85...115

Det kan de selvfølgelig og kanskje har de gode grunner for at de vil ha trampolinen akkurat der. Men det kan også være at det var helt tilfeldig at den ble stående der, at de ikke en gang tenkte på at det kunne forstyrre naboene og at en liten hyggelig prat er alt som skal til for at de flytter den. Det er jo ikke noe vits i å gå og surmule og ødelegge gode naboskap for noe som sannsynligvis lar seg løse veldig enkelt. 

Jeg skjønner at det er irriterende med en baby som ikke får sove, men man kan ikke kreve at alle skal være stille fra babyleggetid. Det er lov å støye til ganske sent på kvelden og man kan ikke forvente at alle i gaten skal sitte musestille inne fra kl 18-19 fordi noen har en baby som skal sove. Kanskje hjelper det å flytte babyen til et annet soverom eller sette inn et mer lydisolerende vindu, men det er uansett ikke naboenes plikt å slutte med trampolinehopping, skravlebesøk i hagen eller annet som bråker. Det er en del av det å bo i tettbygget strøk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen liten baby, men vi har også en nabo som har trampolinen så langt bort fra eget hus som mulig, klin inntil gjerdet som går til oss og annen nabo (den står omtrent midt på). 

Jeg har ikke sagt noe, og nå har den stått der flere sesonger. Gruer meg til trampolinesesongen. Det er sånn at jeg går inn fra egen terrasse (som vender akkurat mot trampolinen), og vi må lukke terrassedøra for å kunne føre en vanlig samtale på kjøkkenet (som har utgang til terrassen).

De beste sommerukene er når de er bortreist på ferie, og når de faktisk er borte store deler av dagen i helgene er det helt nydelig! Og ja, vi har fire barn selv som nå er eldre enn disse, og vi har hatt trampoline. Men den har stått lengst unna naboer, og det har aldri vært lov til å skrike som om man blir knivstukket konstant på trampolina. Latter er en ting, og vanlig prat, men konstant brøling og skriking, det har aldri vært lov her. På naboens trampoline har de aldri fått tilsnakk for sånt....

Hadde jeg vært deg TS, så hadde jeg spurt om de kunne tenke seg å flytte trampolinen til et annet sted på tomta. Bedre å gjøre det med en gang enn å ha det sånn som vi har hatt det i årevis fordi både vi og den andre naboen som har trampolina oppi gjerdet sitt er konfliktsky....

Anonymkode: d9d05...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...