Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå nettopp var det en selger fra Altibox på døra. Ringer på 2 ganger og hamrer på døra. Jeg var ved døra på 5 sekunder. Jeg ga beskjed med en gang at jeg ikke ville bytte til Altibox. Enda så MÅTTE jeg høre på han de 2 minuttene han mente å bruke på overtalelse. Jeg takket likevel nei og da gnåler han om både pris og alt det positive med altibox.

I følge han var jeg den eneste som takket nei og det var så synd for meg og nye beboere den dagen jeg selger. Jeg ga beskjed om at noe salg av huset mitt ikke vil skje på flere år og nye eiere kan da gjøre hva de selv ønsker. han ble sur og gikk uten å si hadet.

For noen uker siden var det ei fra Verisure her og jeg sa der også at jeg ikke var interessert i å ha alarm fra de. Hun gnålet i sikkert 10 min. Hun spurte spydig om jeg hadde røykvarslere og selvsagt har jeg det. Da MÅTTE jeg ha alarm fra de for da kunne jeg seriekoble alarmene. Mine er seriekoblet uten at jeg har alarm fra noe selskap. Når jeg sikkert for 10 gang sa jeg ikke var interessert så sa hun bare: Neivel og gikk.

Faen altså, hvorfor pokker kan de ikke akseptere ett nei? Jeg seriøst HATER disse selgerne 🤬🤬🤬

Er jeg alene om å oppleve så jævlig pågående selgere???

Anonymkode: 786f0...1da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri i mitt 30 års lange liv opplevd dørselgere. 

Anonymkode: 9c17c...3b8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor du midt i mørkeste skogen?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er kjempeheldig som slipper dette 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bor du midt i mørkeste skogen?

Nei, bor i det som nå heter Viken fylke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også HAAAAAAATER DET! De kommer ofte også som regel midt i barnas leggetid (!) og jeg er overhodet ikke klar for at det ringer på døra. 

Anonymkode: 3c85d...a9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, bor i det som nå heter Viken fylke. 

Bor selv i Viken 😊

Skrevet

Jeg synes det er så frekt å komme på døren for å oppsøke meg med reklame 😡 om jeg noensinne hadde vurdert firmaet i utgangspunktet så blir det 100% uaktuelt etter at de har vært på døra å gnålt!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg også HAAAAAAATER DET! De kommer ofte også som regel midt i barnas leggetid (!) og jeg er overhodet ikke klar for at det ringer på døra. 

Anonymkode: 3c85d...a9a

Ja, de er faen meg så pågående og tjener sikkert provisjon av hva de får solgt. Er jeg interessert i å bytte til altbox eller andre ting så ringer jeg selv og bestiller det.

Vurderer Mail og klage på sånn oppførsel faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
snurk skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er så frekt å komme på døren for å oppsøke meg med reklame 😡 om jeg noensinne hadde vurdert firmaet i utgangspunktet så blir det 100% uaktuelt etter at de har vært på døra å gnålt!

Helt enig. Sånn som han hamret på døra så skulle man nesten tru huset sto i brann.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som slipper inn disse idiotene? Hvis det er uvedkommende i oppgangen så bør du ringe politiet.

Anonymkode: ef429...dff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jeg alene om å oppleve så jævlig pågående selgere???

Bor i Oslo sentrum og de eneste dørselgere som har vært på min dør de siste 10 årene er TV-aksjonen.

Anonymkode: ef429...dff

AnonymBruker
Skrevet

Ta med telefonselgerne også. Har hatt noen selgere/innsamlere på døra, og det er sårt at folk tigger hos meg, som må ty til kredittkort for å klare å betale medisinene mine. Fan vil bare være i fred. Selgere ringer enten det er kl 9 om morgenen eller 21 om kvelden. Er drittlei. Skulle tro dette alt var brudd på privatlivets fred☹️

Anonymkode: 2160d...6fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta med telefonselgerne også. Har hatt noen selgere/innsamlere på døra, og det er sårt at folk tigger hos meg, som må ty til kredittkort for å klare å betale medisinene mine. Fan vil bare være i fred. Selgere ringer enten det er kl 9 om morgenen eller 21 om kvelden. Er drittlei. Skulle tro dette alt var brudd på privatlivets fred☹️

Hjelpes, telefonsalg kan du da bare reservere deg mot. Vil du ikke ringes, behøver du ikke det. 

Makan til tafatthet. 

Her kan du reservere deg: https://www.altinn.no/skjemaoversikt/bronnoysundregistrene/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Anonymkode: e6cc1...517

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tipse deg om å sette opp et lite skilt om at dørselgere er uønsket. Var skeptisk til om det ville funke, men vi har nå ca én dørselger i året. Da henviser jeg til skiltet og lukker døren.

Anonymkode: 5d4e3...6f9

Skrevet

Hvorfor står du og hører på selger i mellom 2 og 10 minutter hvis du ikke er interessert da? Her bruker jeg maks 10 sekunder fra jeg åpner døra til jeg lukker den igjen hvis det er en selger.  Du velger selv om du vil stå og høre på pratet deres. Du må være litt tøffere til å si nei og bare avslutte samtalen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hjelpes, telefonsalg kan du da bare reservere deg mot. Vil du ikke ringes, behøver du ikke det. 

Makan til tafatthet. 

Her kan du reservere deg: https://www.altinn.no/skjemaoversikt/bronnoysundregistrene/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Tror du ikke jeg har prøvd. Jeg er registert med AS så da er jeg «fritt vilt». Så typisk med angrep her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Makan til tafatthet. 

Flott tiltak det der, men varer sjeldent mer enn et par mnd så er det på`n igjen med mas. Må inn her ofte for å roe ned selgere.

Anonymkode: 80214...a06

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor takker du ikke bare høflig nei takk og lukker døren fremfor å la dem prate?!

Jeg også hater konseptet med dørselgere, men når jeg åpner døren og ser at det er en dørselger takker jeg pent nei og lukker døren igjen som regel før de får sagt noe som helst! Noen ganger er de raskere enn meg og presenterer seg og skal til å snakke om produktet, men da bare avbryter jeg dem, sier at jeg ikke er interessert og lukker igjen.

Anonymkode: 6da1c...208

AnonymBruker
Skrevet
RedPimpernell skrev (20 timer siden):

Hvorfor står du og hører på selger i mellom 2 og 10 minutter hvis du ikke er interessert da? Her bruker jeg maks 10 sekunder fra jeg åpner døra til jeg lukker den igjen hvis det er en selger.  Du velger selv om du vil stå og høre på pratet deres. Du må være litt tøffere til å si nei og bare avslutte samtalen.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men hvorfor takker du ikke bare høflig nei takk og lukker døren fremfor å la dem prate?!

Jeg også hater konseptet med dørselgere, men når jeg åpner døren og ser at det er en dørselger takker jeg pent nei og lukker døren igjen som regel før de får sagt noe som helst! Noen ganger er de raskere enn meg og presenterer seg og skal til å snakke om produktet, men da bare avbryter jeg dem, sier at jeg ikke er interessert og lukker igjen.

Anonymkode: 6da1c...208

Det ligger ikke i meg å være uhøflig, men de er pokker meg uhøflige de også som bare prater i vei. Jeg skal forsøke å bare takke høflig nei og lukke døren neste gang. Det er jo det jeg innerst inne vil hver gang egentlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...