Gå til innhold

Tannlege bora i feil tann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tannlegen jeg var hos bora i feil tann, slik at konsekvensen nå blir rotfylling…. Er dette noe jeg kan søke erstatning om? Blir jo garantert ikke billig og kan oppstå skader på en rotfylt tann senere i livet?

Anonymkode: 7eec5...52c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Googlet "feilbehandlig av tann" 

https://glommatannklinikk.no/feilbehandling-hos-tannlegen-hva-na/

"Som det aller første man bør gjøre ved en potensiell feilbehandling er å henvende seg til den tannlegen eller klinikken som har utført behandlingen. I de aller fleste tilfeller vil de gripe tak i problemet og løse det på en så hensiktsmessig måte som mulig. Både for deg som pasient, og for sin egen integritets skyld.

Skulle den aktuelle tannlege eller klinikk ikke mene de er ansvarlige, eller ønsker å komme deg som pasient i møte, finnes det heldigvis en del muligheter for å klage man kan benytte seg av."

https://www.helsenorge.no/klage-og-erstatning/klagemuligheter-etter-tannbehandling/

Anonymkode: 2ad22...240

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han sier han borret i feil tann, så er det han som selvfølgelig må ta kostnadene på sin egen kappe.

Du burde få erstatning også.

Anonymkode: e9d2a...653

AnonymBruker
Skrevet

Er det offentelig eller privat?

Anonymkode: 266ac...679

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med meg. Jeg oppdaget det jo ikke selv heller. Hadde aldri boret før heller, hadde hørt det gjorde vondt. Så jeg gikk til tannlegen igjen etter en stund fordi jeg hadde vondt i tannen. Da sa tannlegen at "ooopsi, hun hadde boret feil tann". 

Jeg skulle ønske jeg hadde visst jeg kunne klage. Hun mente ingen skade hadde skjedd, og jeg måtte betale for neste time også. Nå i ettertid har jeg jo to fyllinger som må byttes istedenfor den ene jeg skulle hatt

Anonymkode: 6872a...ee4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det samme skjedde med meg. Jeg oppdaget det jo ikke selv heller. Hadde aldri boret før heller, hadde hørt det gjorde vondt. Så jeg gikk til tannlegen igjen etter en stund fordi jeg hadde vondt i tannen. Da sa tannlegen at "ooopsi, hun hadde boret feil tann". 

Jeg skulle ønske jeg hadde visst jeg kunne klage. Hun mente ingen skade hadde skjedd, og jeg måtte betale for neste time også. Nå i ettertid har jeg jo to fyllinger som må byttes istedenfor den ene jeg skulle hatt

Anonymkode: 6872a...ee4

Skal du bytte fyllinger hos henne så betaler selvfølgelig hun.

Ts

Anonymkode: e9d2a...653

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken tannlege er dette😐?

Anonymkode: 46f63...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...