Gå til innhold

Legger du deg når ungdommene er ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne er alene med 2 tenåringer på 15 og 16 år. Hun jobber mye. Når det er skole og jobb, så legger hun seg tidlig. Før kl 22. Da er ungdommene fortsatt ute. Hun vet ikke når de kommer hjem og legger seg . Er ofte sånn i helgene også når hun jobber. Hun sover og de kommer hjem når de vil. Er dette vanlig? 

Jeg starter også på jobb tidlig, men legger meg ikke før at 15 åringen har kommet hjem 

Anonymkode: 8c197...036

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det høres rart ut. De er alt for små til at ingen har kontroll på dem på kveldstid/natt… 

Anonymkode: 5070e...e09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri gjort, kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: f62ad...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har nok skjedd det ja. 

Anonymkode: 5579b...cba

Skrevet

Det hender jeg legger meg og slumrer når 17-åringen er ute, men jeg har full lyd på telefonen, sover overhodet ikke godt, og har på alarm et par ganger for å sjekke om jeg har hørt noe eller om jeg skal sjekke ståa. Men ville aldri lagt meg og sovet til dagen etter på den måten din venninne gjør med en 15-16-åring nei!

• Liker 2
Skrevet

Aldri lagt med til å sove før ungene er inne!

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at i går gikk min mann tur med hunden litt etter kl 23. Og da så han at 15 åringen kom hjem. Det er veldig seint når de skal på skolen kl 8 dagen etter  

Jeg er kanskje litt streng på leggetid, men de trenger søvn selv om de ikke innrømme det selv 😉

AnonymBruker
Skrevet

Husker da jeg var tenåring og kom sent hjem. Måtte låse meg inn stiiiiille og ikke lage lyd slik at noen våknet. Det hente at modern kom ned i morgenkåpe og spurte sinna HVOR HAR DU VÆRT SÅ SENT????

Det er helt normalt. 

Anonymkode: 1e7c5...373

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker da jeg var tenåring og kom sent hjem. Måtte låse meg inn stiiiiille og ikke lage lyd slik at noen våknet. Det hente at modern kom ned i morgenkåpe og spurte sinna HVOR HAR DU VÆRT SÅ SENT????

Det er helt normalt. 

Og når var dette? 

Er litt andre tider nå enn når jeg var ung på 80 tallet 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvsagt ikke

Anonymkode: 5e543...4e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er helt normalt. 

Kjenner ingen som gjør det så helt normalt er det ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det høres rart ut. De er alt for små til at ingen har kontroll på dem på kveldstid/natt… 

Anonymkode: 5070e...e09

Alt for små?? Bodde på hybel når var 15 år. Dagens foreldre........

Anonymkode: 366c8...f4e

• Liker 2
Skrevet

Ja, er våken til de kommer hjem. Jeg er født sent på 70 tallet, min mamma satt også oppe og venter til jeg var inne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan duppe av på sofaen, men legger meg ikke før alle er i hus.

Anonymkode: 3685f...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt ulikt. Da de var 15 år, gjorde jeg nok det..

De to eldste der kunne jeg finne legge meg ned og slumre litt, men de var med venninner. De drakk aldri, best i klassen, var med på alt slags realfag-opplegg osv. Den ene ble kristen og hadde bare kristne venner. Den andre var et rivjern, og en kraft i seg selv. Hun var så selvstendig og nøye med alt, at det var mer jeg som kom til kort. 

Den yngste sitter jeg enda og venter på, selv om hun er 18 år. Hun er en helt annen story, for å si det slik. 

Anonymkode: e7f02...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Såååå mye prioriterer jeg ikke egen søvn. Drikker heller aldri når tenåringene er utenfor døra.

Anonymkode: 31489...799

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg henter ungdommene når de er sent ute.

Anonymkode: a3f68...fbf

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og når var dette? 

Er litt andre tider nå enn når jeg var ung på 80 tallet 🤣

90 tallet 😁

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjenner ingen som gjør det så helt normalt er det ikke

Jeg kjenner flere.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke foreldrene mine hadde peiling på når eller om jeg sov eller hvor jeg var fra jeg var 14...

Anonymkode: c5b35...723

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ganske vanlig at man flytter på hybel når man er i den alderen… Da må man klare seg selv. Personlig hadde jeg nok ikke klart å slappe av ordentlig og ventet på at barna skulle komme hjem 🙈

Anonymkode: e8a2d...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...