Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 17.26):

Jeg sverger til hudpleie. Finn en god serie (rens, serum, krem, øyekrem) samt en god booster. Jeg bruker Mary Kay 😄

Anonymkode: e39f2...40e

Mary Kay produktene er ikke bra for huden …

Anonymkode: e2771...05d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 17.13):

Jeg tar Botox i pannen, rundt øynene og på overleppen. Og jeg ser heller ikke ut som Botox fjes. Nå er det 1 år siden sist jeg tok på disse områdene (tar kun rundt øynene nå), og har prøvd mesoterapi i tillegg.

Jeg merker at huden har forbedret seg veldig det siste året etter at jeg pleier huden bedre samt tar kosttilskudd for hud, negler og hår osv. 

Vurderer etterhvert å gå over litt til fillers. Ønsker Ikke å ta så mye fillers. Har en fast hudlege som jeg går til, så vi kommer til å gjøre litt etter litt som ikke synes så drastisk, men som gir litt volum igjen litt her og der. 

Fordelen er at jeg føler meg mye freshere enn andre damer rundt min egen alder og får komplimanger i fra menn helt ned i 25 års alderen som kommenterer hvor flott jeg er (jeg er også 45). 
Ulempen er at der må vedlikeholdes og det koster en del etterhvert.

Anonymkode: 5d566...fa1

Du vet vel at jo eldre du blir, jo mer fillers må du ta. Og til slutt får du nok de unaturlige ansiktene som man lett ser. Botox forhindrer rynker ett sted, men du beveger ansiktet ditt hele tiden, så etter en stund med botox får man rynker andre steder du kanskje ikke ville ha fått naturlig, rynker rundt nesa feks.

Så må man ta behandling der, og det baller på seg, fordi det blir som en besettelse etterhvert og man blir aldri fornøyd og tar mer og mer. Er i den suppa alle havner, hvis man ikke tar til vett og bare godtar at man har levd et liv og rynker kommer man ikke utennom.

Jeg har tatt botox selv noen år, rundt øynene først noen ganger. Så kun betalt for en injeksjon. Så begynte plutselig panna og kråke seg, da måtte jeg begynne å ta to steder. Så sier behandler at jeg mest sannsynlig ville få nasale rynker etter en stund, det var det som lett skjedde når jeg lammet musklene et sted, så "sliter" det på et annet sted av ansiktet og det blir rynker der også. Da bare stoppa jeg opp og tenkte, skal jeg gidde og betale 4500-5000 kr hver fjerde måned? Og etter det enda mer?

Nei, jeg har slutta på den karusellen. 

Fordi det aldri blir noe bra resultater, det blir bare mer og mer og mer og mer. Til slutt får man bare et dustete pute tryne, som man lett finner i folkemengden.

Anonymkode: d8b72...9b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar botox i «sinnarynken. Ville ellers hatt markert «11-tall». Har gjort det hos mange ulike og benytter ofte lets deal- tilbud. Det er mange mindre fine lokaler på rare steder, men jeg er alltid fornøyd med resultatet, selv om de «stikker» ganske forskjellig. Så jeg er ikke enig i at man man risikere mye, og må gå til en anerkjent. Resultatet er i alle fall alltid det samme hos meg. Varigheten også, ca 4 mnd. Men det går jo sakte ut, så det er ikke så lett å avgjøre når effekten er borte. 

Anonymkode: 4fc5b...b2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 3.12):

Da er filler i den 1 rynken et godt alternativ. Behandleren du kommer til vil kunne vurdere hvor mye filler du trenger, kan være alt fra 0,2 ml til 1ml. De mer harde fillerne som brukes i sånne områder pleier å sitte ganske lenge, 1-2 år så det er ikke en dyr vedlikeholdsbehandling som botox er som må tas hver tredje måned. Jeg kjenner desverre ikke til noen klinikker i ditt område, men se på facebook sidene og instagram sidene til klinikker du vurderer for å se om andre har skrevet gode anmeldelser av stedet :)

Lykke til! 

Anonymkode: a42e3...976

Tusen takk for svar! :) Så bra at det ikke trengs å vedlikeholdes så ofte, redd det lett hadde sklidd ut om jeg måtte dratt på klinikken hver 3.mnd. Dyrt hadde det jo også blitt. 

Anonymkode: 829d4...fa1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her. Jeg her et par rynker på sidene av munnvikene, ikke type "sur munn" rynker som er helt inntil munnen men litt mer (se bilde). Ringte klinikken og forsto det slik at de ikke bruker botox på munn? De hadde ikke sett meg når jeg ringte. Hva tenker du? 

Fillers høres skummelt ut med tanke på det du skriver om lite forskning  

20230414_101149.jpg

Anonymkode: de338...8c0

Nei botox eller fillers kan ikke settes i de linjene du har ved siden av munnen. For meg er ikke sånne linjer aldringsrynker, men sunne og sjarmerende mimikklinjer så ikke bekymre deg over de :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei botox eller fillers kan ikke settes i de linjene du har ved siden av munnen. For meg er ikke sånne linjer aldringsrynker, men sunne og sjarmerende mimikklinjer så ikke bekymre deg over de :)

Hm så er det ingenting man kan gjøre med dem da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 17.13):

Fordelen er at jeg føler meg mye freshere enn andre damer rundt min egen alder og får komplimanger i fra menn helt ned i 25 års alderen som kommenterer hvor flott jeg er (jeg er også 45). 

Blir litt som å få skryt for et maleri som ikke er ditt. Du får ikke komplimenter for flott du er, men for inngrepene du har gjort. 

Du beskriver også det som kan være faren ved å begynne med slike inngrep: mye vil ha mer. 

Anonymkode: 301a9...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mary Kay produktene er ikke bra for huden …

Anonymkode: e2771...05d

Hvorfor mener du de ikke er bra?

Anonymkode: e9b11...449

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der er jo ikke rynker, det ville jeg aldri gjort noe med. Det ser ut som helt normal, frisk ung hud.

Anonymkode: 7f4a3...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det der er jo ikke rynker, det ville jeg aldri gjort noe med. Det ser ut som helt normal, frisk ung hud.

Jeg liker de ikke, får meg til å se dratt ut. De er ganske slappe, så ser plutselig mye eldre ut. Syntes det virker rart om man ikke kan gjøre noe som helst med de? 

Skrevet (endret)

Testosteron skal være bra mot rynker ifølge hva jeg har lest. Sist jeg var hos legen så kommenterte legen til meg at jeg hadde mye testosteron i forbindelse med blodprøve og det kan være noe av grunnen til at jeg pusher 50 og fortsatt har fått lite rynker. Jeg har også lest at det gjør huden tykkere og gir mere fett i huden som gjør at huden blir mere motstandsdyktig mot rynker. Men nå skrev du jo ikke noe om kjønn, men likevel greit å få sjekket det ut.

Jeg har aldri bedt om å få målt testo nivået mitt, men det er tydeligvis noe de har begynt å måle i forbindelse med blodprøve, for jeg har ikke hatt noe indikasjoner på lavt testo. Men mulig de gjør det når man når en viss alder?. Jeg har også hørt podcaster om damer som har slitt med lav libido/lyst og fått testosteron på resept og fått mere lyst, for damer har også testosteron i kroppen, bare lavere nivåer enn menn. Så her kan man få i både pose og sekk:)

Endret av bosve
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg liker de ikke, får meg til å se dratt ut. De er ganske slappe, så ser plutselig mye eldre ut. Syntes det virker rart om man ikke kan gjøre noe som helst med de? 

Er ikke noe du kan gjøre med de utenom kirurgisk ansiktsløft som da vil dra hele huden opp mot ørene. Du har ikke en gammel hud som egner seg for ansiktsløft. Du ser ung ut, tipper 27-28 og de linjene ved siden av munnen får deg ikke til å se dratt eller eldre ut :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis disse bildene var av deg så skjønner jeg ikke problemet. Så ikke noe rynker, selv om jeg dro opp lysstyrken på maks på skjermen min, så nesten så jeg mistenker at det er noe psykisk og ikke fysisk. Så her råder jeg deg heller til å ta tak i det mentale. Altså gå til en psykolog og ikke en hudspesialist eller kirurg. Blir litt nesten som en dame med anorexi på 42kg se seg i speilet og begynne å klage på at hun har blitt så tjukk. Altså hvis du forventer at en voksen dame/jente skal ha hud som en baby, da har du et mentalt problem.

Endret av bosve
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser ingenting som er slapt eller dratt. Helt seriøst.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke noe du kan gjøre med de utenom kirurgisk ansiktsløft som da vil dra hele huden opp mot ørene. Du har ikke en gammel hud som egner seg for ansiktsløft. Du ser ung ut, tipper 27-28 og de linjene ved siden av munnen får deg ikke til å se dratt eller eldre ut :)

Jeg er 44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ser ingenting som er slapt eller dratt. Helt seriøst.

Ser du ikke de små linjene til høyre for hver side av munnen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 17.27):

Vil du heller prøve noe mindre risikabelt så er det kremer og serumer som er et alternativ. Eneste med vitenskapelig effekt mot rynker er tretinoin og retinol krem, og EGF serum. Sistnevnte er ganske dyrt (men billigere enn botox), typ 1500 kr for 30ml men har god dokumentert effekt så lenge det er EGF fra mennesker (stamceller) og ikke fra planter, som er i mange billigvarianter. Tretinoin krem kan du få hos hudlege, retinol og EGF serum kan du kjøpe på nett. 

Peptider, ceramide og C vitamin serum har også dokumentert effekt på å bygge kollagen, men er ikke sterkt nok til å redusere allerede eksisterende rynker

Har fått airol (dvs den har gått ut, men fikk noe som heter cordes vas som har samme virkestoffet). Står at den skal påføres 1 gang daglig i 6 uker. Men jeg forstår det slik at dersom airol skal fungere på rynker må man holde på mye lengre? Er det farlig å bruke den lenger, eller er det en kur? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 15.56):

Jeg er 44

Da holder du deg meget godt! God hudkvalitet! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...