Gå til innhold

Funker steikeovnen når lyspæra er gått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man steike ting som før når pæra er gått? Prøver nå, så finner det jo ut ganske snart, men... 😂😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Lyspæra har ikke noe med varmen å gjøre.

Anonymkode: c9171...ca7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går fint:)

Anonymkode: 51011...e05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går så bra så. Blir mørkt inne der, det er alt.

Anonymkode: a24f5...4a9

Skrevet

Det er jo noe varme fra pæra, men.. blir kanskje jevnere steking nå. Visste ikke om det er noe koblinger der. Farmor hadde fremdeles en steikeovn uten lyspære og glassdør. Så ille er det hvertfall ikke nå 😸

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (42 minutter siden):

Det er jo noe varme fra pæra, men.. blir kanskje jevnere steking nå. Visste ikke om det er noe koblinger der. Farmor hadde fremdeles en steikeovn uten lyspære og glassdør. Så ille er det hvertfall ikke nå 😸

Takk for svar 😊

Lyspærene til stekeovn er på 15 til 25 Watt så de har absolutt ingen påvirkning på temperaturen inne i ovnen. En middels stekeovn trekker mellom 1000 og 1500 Watt og noen enda mer så pæra er ubetydelig.

Anonymkode: 56a74...f7a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lyspærene til stekeovn er på 15 til 25 Watt så de har absolutt ingen påvirkning på temperaturen inne i ovnen. En middels stekeovn trekker mellom 1000 og 1500 Watt og noen enda mer så pæra er ubetydelig.

Jeg merket det nå. Alltid trodd det var varmere på den siden lyset er fordi det blir fortere stekt på den siden. Men nå uten lyset var det helt likt, eller verre. 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (3 minutter siden):

Jeg merket det nå. Alltid trodd det var varmere på den siden lyset er fordi det blir fortere stekt på den siden. Men nå uten lyset var det helt likt, eller verre. 

Da er det noe galt med varmeelementene, hvis en lyspære på en side inne i en stekeovn hadde hatt innvirkning på temperaturen så ville ikke produsenten av stekeovnen plassert pæren på en side men i midten eller en på hver side.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror du virkelig at det er lyspæra i stekeovnen din som har noe med stekevarmen å gjøre??

Endret av Mezzosoprena
Skrevet
Mezzosoprena skrev (42 minutter siden):

Tror du virkelig at det er lyspæra i stekeovnen din som har noe med stekevarmen å gjøre??

Nei, det har jeg aldri sagt heller. 

Skrevet
svartkatt skrev (3 minutter siden):

Nei, det har jeg aldri sagt heller. 

Det kan nesten se slik ut...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...