Rødstrupa Skrevet 12. april 2023 #21 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg kjøpte ny dyne for ca. en mnd. siden, og jeg våkner gjennomvåt med jevne mellomrom. Det hjelper ikke at vinduet står på gløtt. Jeg ble spurt av legen om jeg hadde nattsvette, og sa nei fordi jeg er så sikker på at det skyldes dynen at jeg ikke tenkte på det. Jeg la til at jeg blir gjennomsvett og tenker det er pga. dynen mot slutten av timen, så han skulle vite det. Og alle prøvene mine er fine, så det er ikke noe som tyder på at jeg har kreft. Anonymkode: d0bad...533 En god latex overmadrass transporterer svetten på en optimal måte. Sommerdyne i fiber funker også bra.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #22 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gjennomvått våkner du? Med andre dyner. Anonymkode: f3dc0...575 Dyna og puta er gjennomvåt og svetten renner nedover når jeg reiser meg opp. Anonymkode: bbede...435
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #23 Skrevet 12. april 2023 Jeg får det i ny og ne .. kan være for varm dyne mulig overgang Men forsatt regelmessig som en jækla klokke. Kan være vitamin mangel Men jeg merker svette mest når jeg har hatt mye drømmer . Ingen kreft her Anonymkode: 35a20...ebc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #24 Skrevet 12. april 2023 Jeg har ofte nattesvette, men er hormonelt hos meg. Tiden rundt menstruasjon våkner jeg ofte svett på natt. Nå har jeg vært syk også med langvarig feber, svetter litt på natta enda etter det. Er vel noe dritt i systemet som skal ut🤷♀️ Anonymkode: 93ece...920
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #25 Skrevet 12. april 2023 Har slitt med nattesvette de siste månedene, flere ganger i uka. Våkner flere ganger i løpet av nettene og det varierer mellom å bare være veldig klam, og å våkne søkkvåt. Har nettopp vært hos legen for full undersøkelse. Alt er foreløpig fint, men venter på resultat av blodprøver. Har hatt samme dyne hele tiden, og har svettet like mye når jeg har sovet andre steder. Men i samme tidsrom har jeg også gått ned endel i vekt (med hensikt). Skal tilbake til legen når prøvesvarene kommer. Spent på om det er noe der, eller om det «bare» er metabolismen som er litt på tur pga trening og vektnedgang. (Legens hypotese.) Anonymkode: 6ff43...da0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #26 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hatt masse nattesvette uten at det har vært alvorlig. Problemet har vært for lavt d vitamin og b12. Altså, det lå faktisk innenfor hva de anser som normalt, men i det nedre sjiktet. Begynte å spise mer rent kjøtt og fet fisk (ikke pølser og sånt), og fikk opp d vitamin nivået med gode tilskudd. Nattesvette borte. Anonymkode: 95ad0...977 Hvilke andre symptomer hadde du? Bare nattesvette? Anonymkode: a5572...7a3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #27 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får det i ny og ne .. kan være for varm dyne mulig overgang Men forsatt regelmessig som en jækla klokke. Kan være vitamin mangel Men jeg merker svette mest når jeg har hatt mye drømmer . Ingen kreft her Anonymkode: 35a20...ebc Ja! Jeg har hatt masse mareritt siste dagene. Er det sammenheng med intense drømmer og svette? Anonymkode: a5572...7a3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #28 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har slitt med nattesvette de siste månedene, flere ganger i uka. Våkner flere ganger i løpet av nettene og det varierer mellom å bare være veldig klam, og å våkne søkkvåt. Har nettopp vært hos legen for full undersøkelse. Alt er foreløpig fint, men venter på resultat av blodprøver. Har hatt samme dyne hele tiden, og har svettet like mye når jeg har sovet andre steder. Men i samme tidsrom har jeg også gått ned endel i vekt (med hensikt). Skal tilbake til legen når prøvesvarene kommer. Spent på om det er noe der, eller om det «bare» er metabolismen som er litt på tur pga trening og vektnedgang. (Legens hypotese.) Anonymkode: 6ff43...da0 Skummelt. Hva mistenker du? Anonymkode: a5572...7a3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. april 2023 #29 Skrevet 12. april 2023 Jeg kan svette en del om natta noen ganger, men bare om vinteren. Tror rett og slett det er fordi jeg fryser så mye at jeg pakker meg for mye inn når jeg legger meg, og så sover jeg ganske tungt, og merker ikke når det blir for varmt, slik at jeg våkner først når jeg er glovarm. Jeg merker at hvis jeg prøver å sove med en fot ute eller ikke fullt så innpakka, blir jeg ikke svett. Har hatt det sånn i mange år, så kan ikke være noe alvorlig galt, da hadde jeg vel vært dau for lengst
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #30 Skrevet 12. april 2023 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Jeg kan svette en del om natta noen ganger, men bare om vinteren. Tror rett og slett det er fordi jeg fryser så mye at jeg pakker meg for mye inn når jeg legger meg, og så sover jeg ganske tungt, og merker ikke når det blir for varmt, slik at jeg våkner først når jeg er glovarm. Jeg merker at hvis jeg prøver å sove med en fot ute eller ikke fullt så innpakka, blir jeg ikke svett. Har hatt det sånn i mange år, så kan ikke være noe alvorlig galt, da hadde jeg vel vært dau for lengst Hvor svett våkner du da? På leggene? Anonymkode: a5572...7a3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. april 2023 #31 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor svett våkner du da? På leggene? Anonymkode: a5572...7a3 Det kan være på hele kroppen, ja. Spørs litt hva jeg har på meg. Hvis jeg har pysj, sokker og hele pakka, kan jeg bli svett nedover beina. Det er fristende å legge seg med mye klær fordi jeg alltid fryser så om vinteren, og soverommet er kaldt. Tror ofte jeg blir mest svett på "forsida" når jeg tenker etter, kanskje fordi jeg som regel sover i fosterstilling.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #32 Skrevet 12. april 2023 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Det kan være på hele kroppen, ja. Spørs litt hva jeg har på meg. Hvis jeg har pysj, sokker og hele pakka, kan jeg bli svett nedover beina. Det er fristende å legge seg med mye klær fordi jeg alltid fryser så om vinteren, og soverommet er kaldt. Tror ofte jeg blir mest svett på "forsida" når jeg tenker etter, kanskje fordi jeg som regel sover i fosterstilling. Veldig rart. Men skjer bare når det er bikkjekaldt? Anonymkode: a5572...7a3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #33 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var det snakk om mange dager på rad? Anonymkode: f3dc0...575 Ja, det kunne det godt være. Og det hadde ingenting med for varm dyne å gjøre. Det kunne like godt være iskaldt i rommet og jeg kunne allikevel være dyvåt av svette. Det var jo ikke svette som kommer fordi jeg var varm på noe som helst måte. Anonymkode: cf1b7...c44
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. april 2023 #34 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig rart. Men skjer bare når det er bikkjekaldt? Anonymkode: a5572...7a3 Litt usikker. Tror det bare skjer på vinteren i alle fall, kan ikke huske å ha opplevd det om sommeren. Min hypotese er at jeg rett og slett sover så tungt at jeg ikke merker at jeg blir for varm (da kunne jeg stukket en fot eller arm ut og regulert temperaturen), og derfor ikke våkner før det er for seint, liksom. Jeg er sånn som sovner med en gang jeg legger hodet på puta og stort sett ikke våkner før vekkerklokka ringer. Så varmejusteringer må gjøres før jeg sovner, virker det som. Hvis jeg passer på å ha en fot ute eller dyna litt lenger ned (ikke trukket opp til over ørene), skjer det sjelden.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #35 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekk vitaminlagrene, jeg er en skikkelig frysepinn og fryser uansett, men våknet dyvåt nesten hver natt. Hadde D vit og B12 mangel. Anonymkode: 48f42...590 Jeg har også hatt seriøs d-vitaminmangel, så kan hende det var årsaken i mitt tilfelle. Jeg gikk aldri til legen med denne nattsvetten. Men har fått fiksa opp i d-vitaminmangel så mulig det har en sammenheng iom at jeg ikke har nattsvette i noen særlig grad lenger. Anonymkode: cf1b7...c44
Helene Skrevet 12. april 2023 #36 Skrevet 12. april 2023 Overgangsalder? Det kan ramme tidlig. Jeg er helt etter boken. Mistet, eller ustabil mens? Svettetokter kommer etterpå. Skal ikke si at jeg elsket overgangsalderen, men, har mistet mens. Helt ok. Blir skikkelig varm innimellom. Jeg har da frosset hele mitt liv. Så å ha noen varme dager, elsker det. Ja, det blir litt vel varmt innimellom. Skifter litt sånn med korte sekvenser. Jeg er egentlig mest glad for å slippe å fryse. Jeg har frosset hele livet mitt. Overgangsalderen er en velsignelse.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #37 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har også hatt seriøs d-vitaminmangel, så kan hende det var årsaken i mitt tilfelle. Jeg gikk aldri til legen med denne nattsvetten. Men har fått fiksa opp i d-vitaminmangel så mulig det har en sammenheng iom at jeg ikke har nattsvette i noen særlig grad lenger. Anonymkode: cf1b7...c44 Veldig sannsynlig, og et veldig oversett symptom i forhold til d vitamin. Anonymkode: 95ad0...977
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #38 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du prøvd og bytte dyne? Hjelper det? Anonymkode: f3dc0...575 Ja, jeg har ikke våknet så svett de gangene jeg har brukt den gamle dynen i stedet. Jeg har også svettet mye i søvne de dagene jeg har hatt PMS (har hormonspiral nå, og får hverken PMS eller mensen), samt ifbm. mareritt. Men nå i det siste har det vært mer enn vanlig, og alt tyder på at det skyldes dynen. Årsaken til at legen spurte meg om nattsvette var at jeg var der pga. det jeg trodde var en hoven lymfeknute, som vokste. Kulen viste seg å ikke være en lymfeknute, og den var helt ufarlig. Anonymkode: d0bad...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå