AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Noen hatt nattesvette siste mnd, uten at det har vært kreft eller slik? Jeg har hatt det par ganger siste to-tre ukene, men mistenker sterkt at dyna er altfor varm. Jeg er mer klam på leggene, men våkner helt vanvittig varm/småklam/svett. Hva var årsaken deres? Anonymkode: f3dc0...575
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 En periode var jeg dyvåt av svette hver natt. Enda jeg egentlig var ganske frossen. Det blir jo ikke noe bedre av å ligge i våt t-skjorte. Jeg aner ikke hvorfor jeg var plaget med dette i en periode, men har ikke opplevd det på en stund nå. Men det kan skje én og annen natt, men ikke i lengre perioder slik det var på et tidspunkt. Anonymkode: cf1b7...c44
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Kjøpte vektdyne som gjør at jeg ikke svetter på natten. Bruker jeg vanlig dyne, uansett tykkelse og innhold svetter jeg enormt. Anonymkode: bbede...435 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En periode var jeg dyvåt av svette hver natt. Enda jeg egentlig var ganske frossen. Det blir jo ikke noe bedre av å ligge i våt t-skjorte. Jeg aner ikke hvorfor jeg var plaget med dette i en periode, men har ikke opplevd det på en stund nå. Men det kan skje én og annen natt, men ikke i lengre perioder slik det var på et tidspunkt. Anonymkode: cf1b7...c44 Var det snakk om mange dager på rad? Anonymkode: f3dc0...575
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpte vektdyne som gjør at jeg ikke svetter på natten. Bruker jeg vanlig dyne, uansett tykkelse og innhold svetter jeg enormt. Anonymkode: bbede...435 Såpass! Mulig årsak her og, hmm! Hva med pledd? Svetter du da? Anonymkode: f3dc0...575
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 Ja, jeg kjøpte ny dyne for ca. en mnd. siden, og jeg våkner gjennomvåt med jevne mellomrom. Det hjelper ikke at vinduet står på gløtt. Jeg ble spurt av legen om jeg hadde nattsvette, og sa nei fordi jeg er så sikker på at det skyldes dynen at jeg ikke tenkte på det. Jeg la til at jeg blir gjennomsvett og tenker det er pga. dynen mot slutten av timen, så han skulle vite det. Og alle prøvene mine er fine, så det er ikke noe som tyder på at jeg har kreft. Anonymkode: d0bad...533
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg kjøpte ny dyne for ca. en mnd. siden, og jeg våkner gjennomvåt med jevne mellomrom. Det hjelper ikke at vinduet står på gløtt. Jeg ble spurt av legen om jeg hadde nattsvette, og sa nei fordi jeg er så sikker på at det skyldes dynen at jeg ikke tenkte på det. Jeg la til at jeg blir gjennomsvett og tenker det er pga. dynen mot slutten av timen, så han skulle vite det. Og alle prøvene mine er fine, så det er ikke noe som tyder på at jeg har kreft. Anonymkode: d0bad...533 Har du prøvd og bytte dyne? Hjelper det? Anonymkode: f3dc0...575 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Skrevet 12. april 2023 Ja, for temperaturen går så mye opp og ned. Vinterdyna er for varm og sommerdyna for kald. Så jeg ligger med sommerdyne med vinterdyna over beina sånn at jeg kan ta den opp og ned ved behov. Rart å tenke kreft bare du svetter på natta? For min del hadde jeg heller tenkt overgangsalder. Anonymkode: e5e2e...243 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #9 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Såpass! Mulig årsak her og, hmm! Hva med pledd? Svetter du da? Anonymkode: f3dc0...575 Ja, svetter med pledd også. Eneste som fungerer er vektdyne. Anonymkode: bbede...435
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, for temperaturen går så mye opp og ned. Vinterdyna er for varm og sommerdyna for kald. Så jeg ligger med sommerdyne med vinterdyna over beina sånn at jeg kan ta den opp og ned ved behov. Rart å tenke kreft bare du svetter på natta? For min del hadde jeg heller tenkt overgangsalder. Anonymkode: e5e2e...243 Men du våkner opp svett når du har på for dårlig dyne? Anonymkode: f3dc0...575
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, svetter med pledd også. Eneste som fungerer er vektdyne. Anonymkode: bbede...435 Har du sjekket det opp? Sikker på at det skyldes dyne? Anonymkode: f3dc0...575
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sjekket det opp? Sikker på at det skyldes dyne? Anonymkode: f3dc0...575 Er under utredning. Men har ikke funnet noe unormalt enda. Anonymkode: bbede...435
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er under utredning. Men har ikke funnet noe unormalt enda. Anonymkode: bbede...435 Hvor gjennomvått våkner du? Med andre dyner. Anonymkode: f3dc0...575
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Skrevet 12. april 2023 Sjekk vitaminlagrene, jeg er en skikkelig frysepinn og fryser uansett, men våknet dyvåt nesten hver natt. Hadde D vit og B12 mangel. Anonymkode: 48f42...590
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #15 Skrevet 12. april 2023 Har du gått ned i vekt den siste tiden? Anonymkode: db674...b8c
Binar Skrevet 12. april 2023 #16 Skrevet 12. april 2023 Infeksjon? Drukket alkohol? For lavt blodsukker? Bivirkning av medikamenter? Overgangsalder/hormoner? 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #17 Skrevet 12. april 2023 Får det i perioder. Har tenkt det bare er meg som er fullstendig korket og ikke klarer å regulere med å flytte på dynen i søvne (jeg bytter jo ikke stilling heller, så er stiv som en stokk og våkner ofte med sovende kroppsdeler). Har ikke kreft da! Anonymkode: 80c33...ccc
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #18 Skrevet 12. april 2023 Hatt masse nattesvette uten at det har vært alvorlig. Problemet har vært for lavt d vitamin og b12. Altså, det lå faktisk innenfor hva de anser som normalt, men i det nedre sjiktet. Begynte å spise mer rent kjøtt og fet fisk (ikke pølser og sånt), og fikk opp d vitamin nivået med gode tilskudd. Nattesvette borte. Anonymkode: 95ad0...977
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #19 Skrevet 12. april 2023 Det kan også være søvnapné . Anonymkode: b8d6b...e53
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #20 Skrevet 12. april 2023 Hvor gammel er du? Jeg er 55 og har slitt med dette i 2 år. På og av med dyne hele natten, snur dynen så kalde føtter får varme og varm overkropp får kulde, for så å hive av meg dyna helt, for så og ta den på meg igjen og fortsette... Blir gal, sover lite, skal prøve vitamintips dere kom med her. Antar overgangsalder. Har ikke hatt mens på 3 år. Anonymkode: c16a7...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå