Gå til innhold

Dere som ble sammen med en ny veldig fort etter et brudd - når gjorde dere det offentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 41 her, ble sammen med en ny mann kun 2 måneder etter skillsmissen. Det er 6 måneder siden skillsmissen nå, når er det passende å introdusere mannen for familie? Han pusher på litt nå, jeg er usikker. Ønsker ikke å fremstå useriøs ovenfor foreldrene mine, ønsker heller egentlig ikke å dele et forhold før det har gått ett år, i tilfelle det ender i brudd. Han mener jeg er gammeldags. Er jeg urimelig?

Anonymkode: 99b91...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns at et halvår høres helt passe ut. Litt usikker på hva du mener med å "dele et forhold"?
Det er ikke stas å være kjæreste å lure på om du skammer deg over å ha ham.
Det er ikke stas å bli pusha på mtp. tempo heller. Dere finner nok ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg "overlappet" - ikke i den betydning av jeg var utro, jeg hadde allerede kastet eksmannen ut av huset og gjorde det klart at det er slutt (bruddet skyldtes en god del grove ting, ikke at vi "vokste fra hverandre"). Møtte mannen på Tinder samtidig, og vi bestemte oss raskt for å bli par. Informerte eksen noen dager før møtet med familievernkontoret, og gjorde det offentlig kort tid etterpå, for jeg regnet med at eksen ville fortelle alle uansett.

Anonymkode: 47c3c...512

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kvinne 41 her, ble sammen med en ny mann kun 2 måneder etter skillsmissen. Det er 6 måneder siden skillsmissen nå, når er det passende å introdusere mannen for familie? Han pusher på litt nå, jeg er usikker. Ønsker ikke å fremstå useriøs ovenfor foreldrene mine, ønsker heller egentlig ikke å dele et forhold før det har gått ett år, i tilfelle det ender i brudd. Han mener jeg er gammeldags. Er jeg urimelig?

Sånne "i tilfellet"-folk klarer jeg ikke. Brudd kan skje når som helst - etter 3 måneder, etter 1 år, etter 15 år. Du vil altså alltid ha dette "i tilfellet". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er barn (tenker ikke på voksne barn her, men barn fra tenårene og yngre) i bildet, synes jeg et halvår er nok. :) 

Anonymkode: 6de0c...4e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (12 minutter siden):

Syns at et halvår høres helt passe ut. Litt usikker på hva du mener med å "dele et forhold"?
Det er ikke stas å være kjæreste å lure på om du skammer deg over å ha ham.
Det er ikke stas å bli pusha på mtp. tempo heller. Dere finner nok ut av det.

Jeg skammer meg overhodet ikke over han, det vet han. Og vi synes sammen offentlig, jeg ønsker bare ikke å introdusere familien min enda, da jeg synes dette har gått raskt. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge det ikke er barn (tenker ikke på voksne barn her, men barn fra tenårene og yngre) i bildet, synes jeg et halvår er nok. :) 

Anonymkode: 6de0c...4e1

Jeg har sønn på 7 år og datter på 14 år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg "overlappet" - ikke i den betydning av jeg var utro, jeg hadde allerede kastet eksmannen ut av huset og gjorde det klart at det er slutt (bruddet skyldtes en god del grove ting, ikke at vi "vokste fra hverandre"). Møtte mannen på Tinder samtidig, og vi bestemte oss raskt for å bli par. Informerte eksen noen dager før møtet med familievernkontoret, og gjorde det offentlig kort tid etterpå, for jeg regnet med at eksen ville fortelle alle uansett.

Hmm, kanskje det bare er jeg som er litt gammeldags da. Jeg var så lenge gift med min x at jeg ikke helt vet hva som er normalt og ikke lengre. Da vi ble sammen var vi veldig unge, og det var liksom naturlig å fortelle foreldre (som vi fremdeles bodde sammen med).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 51, og ble singel i januar. Forholdet hadde vart i 4.5 år, men jeg var ferdig med det forholdet minst 6 mnd før det endelig ble slutt. Forrige mnd traff jeg en mann, som jeg kjente i tenårene, og vi har funnet tonen, ikke at vi kaller oss kjærester, men familie og venner vet at vi treffes og sier ikke noe på det. De voksne barna mine vet, men ikke minsten, ennå. Gjør det som føles naturlig for deg, følelser kan man ikke styre.

Anonymkode: 91727...4d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skammer meg overhodet ikke over han, det vet han. Og vi synes sammen offentlig, jeg ønsker bare ikke å introdusere familien min enda, da jeg synes dette har gått raskt. 

Jeg har sønn på 7 år og datter på 14 år. 

Så bra at det er barn i bildet, da blir det færre komplikasjoner. Desto før, desto bedre. Og hvis barna har utfordringer til å forholde seg til "ny mann i huset" så ber du barna bare gjøre som de voksne sier. 

Anonymkode: ac264...551

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjør det som føles naturlig for deg, følelser kan man ikke styre.

Men du vet det at man faktisk kan styre sine handlinger, eller skal man styre alt etter sine følelser? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du vet det at man faktisk kan styre sine handlinger, eller skal man styre alt etter sine følelser? 

Det kommer veldig an på. Å leve livet sitt etter hva andre måtte mene, er jeg ferdig med for mange år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer veldig an på. Å leve livet sitt etter hva andre måtte mene, er jeg ferdig med for mange år siden. 

Så bra å høre. Skulle vært flere som hadde et slikt syn på livet.. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Etter et par mnd. Traff hverandre sitt barn også da. Flyttet sammen etter 6 mnd. Det er nå 25 år siden, og vi lever lykkelige sammen. De to barna er bestevenner. Litt spesielle omstendigheter, da jeg brøt ut av et voldelig ekteskap, og rett og slett trengte beskyttelse i noen år etterpå. Nå kjente jeg denne mannen godt fra noen år tidligere, så jeg visste hva jeg satset på.

Anonymkode: 74192...993

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med en 3 mnd etter et 6 år langt forhold tok slutt. Jeg vet ikke hvorfor, men skammet meg litt over at det var så kort tid mellom. Så det tok en stund før vi gikk offentlig, også litt ut i fra respekt for eksen.   

Anonymkode: 04b68...070

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg den eneste som syns det var litt tidlig? Jeg er på vei ut av et 13 år gammelt forhold nå, og kunne aldri introdusert en ny kjæreste allerede i oktober. Eksen min hadde steila og gjort livet til et helvete.

Anonymkode: e36e4...cce

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er jeg den eneste som syns det var litt tidlig? Jeg er på vei ut av et 13 år gammelt forhold nå, og kunne aldri introdusert en ny kjæreste allerede i oktober. Eksen min hadde steila og gjort livet til et helvete.

Men er ikke dette eksen sitt problem? Eller skal man bygge sitt nye liv etter det eksen finner formålstjenlig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er alt for tidlig mener jeg. Men dette må de jo få avgjøre selv. Ofte er det slik at det tar mange måneder før man blir skikkelig kjent, og frem til da er mye veldig usikkert. Da blir det stressende å fortelle familie og venner om eventuelt nytt brudd om man ikke lykkes. Introdusere familie er noe jeg ikke gjør før jeg er rimelig sikker på hvor forholdet bærer hen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men er ikke dette eksen sitt problem? Eller skal man bygge sitt nye liv etter det eksen finner formålstjenlig?

Han har informert meg om å gjøre livet mitt skikkelig dritt når jeg finner meg en ny

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri latt en ny kjæreste møte barna så tidlig etter et brudd. Skilsmisse er oftest opprivende for barn. Foreldres nye partnere øker stressnivået. Hadde kost meg med kjæresten litt i det skjulte når jeg hadde barnefri. Så tydeligvis er jeg veldig gammeldags!

Anonymkode: 8d66e...652

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er 6 måneder siden skilsmissen nå, så er det vel minst 1,5 år siden dere ble separert?

Anonymkode: eaa30...f22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...