Gå til innhold

Har man det bra sammen bare fordi man ofte reiser på ferie sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er dette misforstått? 

Kjenner et ektepar som nokså ofte drar på ferie sammen med familien, dvs kanskje 3-4 ganger pr år.  Utad kan det da se ut som om alt er strålende. Men jeg vet at han er utro og at de strever veldig med forholdet sitt. 

Hva tenker dere om de som drar ofte på ferie, blir det, for deg, et tegn på at alt er bra mellom noen? 

Anonymkode: 7fdbd...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis.

Men koselig er det at de drar på ferie og vil være sammen og pleie forholdet 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gleder meg over at folk har fine opplevelser enten de strever eller lykkes. Har levd for lenge til å tro at slike ytre tegn sier meg noe særlig om hvordan folk har det seg imellom. For alt vi vet er ferien et helvete, selv om bildene på stories er pene. Eller kanskje ferien er de eneste smertefrie periodene de har sammen...

Mine beste minner fra tiden med min mann var da vi var unge og forelsket og oppdaget nye steder sammen, Noen av de verste minnene er også fra ferie. Da han var så sur og spydig flere dager i strekk på ferie at jeg vurderte å putte ungene i bilen om natta, og kjøre hjem uten ham.

• Liker 1
Skrevet

Livet på SoMe og det livet som leves i hverdagen kan vel være ganske ulikt. Både på ferie og hjemme. Så har sluttet å bruke SoMe som en pekepinn på hvor bra et forhold er eller hvor perfekt man har det hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis , men det å reise kan jo være en flukt fra hverdagen

AnonymBruker
Skrevet

Tenker vel først og fremst at de har godt med penger, ikke så mye ut over det.

Mange nok som tenker at fri og feriereise skal fikse opp i forholdet når en har tid til hverandre, og hverdagsgnisninger ikke gnager.

Men selvfølgelig motsatt også, at folk som har det bra sammen koser seg med en felles interesse og oppleve ting sammen gir felles minner.

Så tenker vel at hvor ofte et par reiser sier meg null om forholdet deres. 

Anonymkode: e41f3...19d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HÆ? hvorfor skulle liksom det ha noen sammenheng? 

Jeg og min EKSmann. Dro på ferier ofte. Minimum 3 ganger iløpet av året, med barna. 

Vi hadde det ikke bra, vi altså🤣  

Anonymkode: 7bad7...359

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro, og antar, at de skaper mange fine minner sammen. Det er bra for et forhold.

Anonymkode: 2b05c...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro mye på ferier med barna, vi hadde det veldig dårlig!

Anonymkode: aff6c...61a

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke bare fordi. Men de har det ikke nødvendigvis dårlig sammen fordi det er fine bilder på nett.

Kanskje har de god råd, eller spiser linser mens de sparer til reiser. Kanskje de klarer å jobbe ekstra fordi de får energi fra feriene? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei men jeg tenker at å reise på ferier ofte sammen er viktig for å ha kvalitetstid sammen som er viktig for å bevare et godt forhold og evn. reparere et forhold 

Anonymkode: 73bef...746

AnonymBruker
Skrevet

Er vel begge deler det. Tvilsomt at det har noen sammenheng. 

Anonymkode: 6557a...824

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De drar på ferie for å komme seg bort fra hverdagens stres og håper at forholdet blir bedre.

Jeg vil si at folk ikke nødvendigvis har det beste forholdet når de hele tiden må reise bort. 

Det viser at forholdet må ha nye impulser for å overleve.

Anonymkode: 6788e...313

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har det bra utad, uansett om de er på ferie eller hjemme. Det er det som kalles fasade.

Jeg som erfull av angst og depresjon har det også bra utad. Par i familien som holder på miste huset pga spillegjeld har det også bra utad. Kompis med alvorlig sykdom har det også bra utad.

Så når jeg ser at folk har det bra utad, så vet jeg at det overhode ikke betyr at livet er perfekt og problemfritt. Det kan skjule seg veldig mye bak ett smil...

Mener du at de heller skulle postet på sosiale medier om utroskap og krangling? Ingen gjør det...

Anonymkode: 8d4bd...be0

AnonymBruker
Skrevet

Har man et godt forhold, så har man som regel kjekke ferier om man ikke er uheldig med f.eks sykdom, hotell, etc.

Har man et dårlig forhold, så er som regel feriene dårlig også med mindre man reiser hvert sitt sted.

Jeg reiste på ferie med eksen. Han gikk i baren mens jeg passet ungene. Neste dag ble han sur for at vi dro på stranden uten han. Han sto opp kl 14........🙄

Anonymkode: c3515...9a6

Skrevet

Nei det er ikke slikt jeg vurderer forhold som gode eller dårlige etter. Det vurderer jeg utfra hvordan de snakker til og om hverandre, og hvordan smil og blikk dem mellom er. 

Det er mye guffe å observere slik dessverre, mange som ikke behandler hverandre godt, kjærlig og med respekt, men også godt å se på dem som har god tone og kjærlige blikk seg mellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noe vitenskapelig korrelasjon eller kausalitet mellom kvalitet på forhold og antall sydenreiser. 

Anonymkode: c3fb7...f8d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er kun 2 voksne og reiser mange ganger i året,så tyder jo det på at forholdet er bra. Ingen som har det elendig sammen reiser vel bort på ferie for å kose seg ? 

Anonymkode: be622...952

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg reiser ofte på ferie alene. Vil si at det booster forholdet mye mer enn å dra på ferie sammen.

Da får man tid til å kjenne på savn, og jobber ekstra med forholdet når man kommer hjem.  Jeg er introvert da, så avstand / egentid gir ekstra energi.

Anonymkode: 54bc4...598

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eller er dette misforstått? 

Kjenner et ektepar som nokså ofte drar på ferie sammen med familien, dvs kanskje 3-4 ganger pr år.  Utad kan det da se ut som om alt er strålende. Men jeg vet at han er utro og at de strever veldig med forholdet sitt. 

Hva tenker dere om de som drar ofte på ferie, blir det, for deg, et tegn på at alt er bra mellom noen? 

Anonymkode: 7fdbd...4d7

Tenker at det er temmelig søkt å forsøke å trekke en generell konklusjon om hvor lykkelige andre par er ut i fra frekvensen på ferieturene deres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...