Gå til innhold

Salg av hus og ingen på visning.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det, ts?

Anonymkode: 5037f...62c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det, ts?

Anonymkode: 5037f...62c

Helt tørke 😬 

Satt opp ny visning neste uke. 

Ts 

Anonymkode: a5df5...b5a

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vent litt . folk kjøper som oftest nytt hus før høsten, iløpet av vår/sommer :)

Bruk manifesteringsteknikker som "huset er solgt". Lykke til :D

Anonymkode: 31813...bea

Skrevet

I hvilket område prøver dere å selge da? :) her vi bor selges det lettest i mai og juni, vet jeg! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vent litt . folk kjøper som oftest nytt hus før høsten, iløpet av vår/sommer :)

Bruk manifesteringsteknikker som "huset er solgt". Lykke til :D

Anonymkode: 31813...bea

Takk 😃🥰

Ja, har på følelsen at det blir litt mer trøkk snart. 

Sententia skrev (41 minutter siden):

I hvilket område prøver dere å selge da? :) her vi bor selges det lettest i mai og juni, vet jeg! :) 

Mellom Sandvika og Hønefoss. 

Her har alle hus rundt oss blitt solgt med engang uansett årstid. Men litt andre tider nå 😬

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan også være ting som filtrerer bort en del kjøpere.

Antall soverom feks . - mange vil ha 3, gjerne 4. Byggestil, lysforhold og avstand til barneskole er andre ting. 

Anonymkode: 6c3f8...8a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan også være ting som filtrerer bort en del kjøpere.

Antall soverom feks . - mange vil ha 3, gjerne 4. Byggestil, lysforhold og avstand til barneskole er andre ting. 

Vi har 4 store soverom. Klassisk hus med høy standard. Gode solforhold. Kort vei til barne og ungdomsskole. Kort vei til butikk, apotek, treningssenter etc. Kort vei til 2 byer og ca 45 min til Oslo. Og ekstremt populært område 

Jeg tror ikke det handler så mye om selve huset og beliggenheten, men hvordan markedet er i dag samt at det har vært grått og trist ute nå 🤔 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har 4 store soverom. Klassisk hus med høy standard. Gode solforhold. Kort vei til barne og ungdomsskole. Kort vei til butikk, apotek, treningssenter etc. Kort vei til 2 byer og ca 45 min til Oslo. Og ekstremt populært område 

Jeg tror ikke det handler så mye om selve huset og beliggenheten, men hvordan markedet er i dag samt at det har vært grått og trist ute nå 🤔 

Ts 

Ja, da høres det slik ut. Man kan være uheldig med markedet. Mange sitter vel på gjerdet nå, med høye strømpriser og stigende rente.

Men hvorfor vil dere flytte fra et stort, flott hus i gode omgivelser? 🤓

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 15.01):

Det er et par år siden nå. Vi gikk ned 900 000 på prisantydning til slutt. Her var det heller ikke noen som skjønte noe, alle sa at det kom til å bli solgt kjapt her også. Av og til er det bare uforståelig og uflaks rett og slett. 

Da vi kjøpte huset var det mange på visning og skikkelig budrunde. 

Anonymkode: b5f80...a3e

Typisk overprising.

Anonymkode: a7d68...e36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, da høres det slik ut. Man kan være uheldig med markedet. Mange sitter vel på gjerdet nå, med høye strømpriser og stigende rente.

Men hvorfor vil dere flytte fra et stort, flott hus i gode omgivelser? 🤓

Vi har ikke råd lengre da jeg måtte over på aap samtidig som prisene stiger 😭 Det ble for stramt økonomisk. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke råd lengre da jeg måtte over på aap samtidig som prisene stiger 😭 Det ble for stramt økonomisk. 

Ts

Det var leit. Lykke til med salget, håper dere får det fint i ny bolig ❤️🩹

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var leit. Lykke til med salget, håper dere får det fint i ny bolig ❤️🩹

Ja, veldig leit. Men sånn er livet noen ganger. Tusen takk 🥰

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du er svært bevisst på kvaliteten på område og pris på tilsvarende hus i område. Kanskje dette har ført til at du har dratt prisen for høyt opp? Ja det er attaktivt og alle får solgt det, men man må kunne være edruelig og ikke legge seg for mye over. Nå er renten på vei opp og færre folk får tatt opp lån.

Anonymkode: ce658...848

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det virker som du er svært bevisst på kvaliteten på område og pris på tilsvarende hus i område. Kanskje dette har ført til at du har dratt prisen for høyt opp? Ja det er attaktivt og alle får solgt det, men man må kunne være edruelig og ikke legge seg for mye over. Nå er renten på vei opp og færre folk får tatt opp lån.

Anonymkode: ce658...848

Ikke vi som har satt prisen. Men ja, den er justert ned med tanke på hvordan markedet er i dag 😊 Hadde vi solgt for et år siden hadde taksten vært høyere. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vi som har satt prisen. Men ja, den er justert ned med tanke på hvordan markedet er i dag 😊 Hadde vi solgt for et år siden hadde taksten vært høyere. 

Ts

Hvis dere ikke får solgt, så er prisen satt for høyt. Samme hva prisen ville vært for et år eller hva megler sier. Men mai er høysesong for salg, krysser fingrene for at dere får solgt snart! 

Anonymkode: 0de60...4bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg ❤️ Jeg måtte også selge i august i fjor, akkurat da markedet «kræsjet». Hadde kjøpt noe billigere, men fikk ikke solgt rekkehuset. Prisen var ikke satt høyt (tilsvarende hus men med litt dårligere beliggenhet og standard gikk 600.000 over min prisantydning bare en måned før), men plutselig turte ikke folk å kjøpe. Gikk 6 mnd og gikk ned 1,5 mill i pris (og solgte 250.000 under det igjen) før det ble solgt. Utrolig kjipt, og må nå selge den nye boligen 🙁 Men har ikke mistet barna og vi er tross alt heldige som fortsatt kan kjøpe noe. Håper det går mye bedre for dere ❤️

Anonymkode: 79331...071

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ekkelt. Jeg solgte før jeg kjøpte, men det var ikke noe særlig det heller. Å lure på om man har et hjem til seg og barnet er skummelt det og.

Anonymkode: d09cf...620

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Solgte hus i fjor sommer. Lagt ut i slutten av mai. Gikk vel omtrent 2 måneder før det ble solgt. 

Svært få/ingen på visning. 

Relativt ny enebolig, fjordutsikt - men ett dødsbo. Måtte nesten 1 mill under prisantydning fra megler. 

Megler hadde gitt en altfor høy prisantydning mtp marked. Ble veldig skuffet, men sånn er livet. 

Anonymkode: 11a34...4ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 14.22):

Noen andre som har opplevd at ingen kommer på visning? 

Vi har hatt 2 visninger på huset rett før påske, men ingen kom. Ingen interesse etter dette heller. De få husene som er solgt i området har gått før visning eller rett etterpå. Ingen feil eller mangler på huset vårt og et svært attraktivt område. 

Kjenner jeg er en smule nervøs siden vi har kjøpt nytt hus. Både megler, banken og takstmann mente at huset vårt ville bli solgt raskt. 

Vet ikke om det er noen trøst, men jeg hadde 12 visninger og ikke en eneste person kom på visning.

Jeg byttet megler og huset ble solgt etter en privatvisning. Måtte gå ned i pris, men det ble i hvert fall solgt.

Anonymkode: 799d7...fb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis dere ikke får solgt, så er prisen satt for høyt. Samme hva prisen ville vært for et år eller hva megler sier. Men mai er høysesong for salg, krysser fingrene for at dere får solgt snart! 

Anonymkode: 0de60...4bf

Det er selvfølgelig mulig at prisen er for høy med tanke på markedet. Samtidig så er interessentene færre pga prisen, det er vanskeligere å få mellomfinansiering og timingen var nok ikke så god. Taksten er satt av 2 meglere/bank og en uavhengig takstmann og justert ned. 

Tusen takk 🥰

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...