AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Del Skrevet 12. april 2023 Noen andre som har opplevd at ingen kommer på visning? Vi har hatt 2 visninger på huset rett før påske, men ingen kom. Ingen interesse etter dette heller. De få husene som er solgt i området har gått før visning eller rett etterpå. Ingen feil eller mangler på huset vårt og et svært attraktivt område. Kjenner jeg er en smule nervøs siden vi har kjøpt nytt hus. Både megler, banken og takstmann mente at huset vårt ville bli solgt raskt. Anonymkode: a5df5...b5a 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Del Skrevet 12. april 2023 Ja, har opplevd det og det er megakjipt. Tok lang tid før huset ble solgt også. Men ble solgt til slutt 😐 Anonymkode: b5f80...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, har opplevd det og det er megakjipt. Tok lang tid før huset ble solgt også. Men ble solgt til slutt 😐 Anonymkode: b5f80...a3e Er det lenge siden? Gikk den under takst? Synes det er så rart i og med dette er et svært attraktivt område hvor prisstigningen er skyhøy. Folk står omtrent i kø for å få flyttet hit og dette er et av de få husene uten innsyn fra alle kanter. Ja, skikkelig kjipt. Alle er like overasket som oss og vi klør oss litt i hodet nå. Ts Anonymkode: a5df5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 12. april 2023 #4 Del Skrevet 12. april 2023 Huset er ikke solgt før det er solgt, det er det eneste som er sikkert. Bank og megler ønsker å tjene penger på dere så de skal du ikke stole på. Hvor lenge har dere beregnet at dere klarer å sitte med mellomfinansiering? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Del Skrevet 12. april 2023 Ja- tok meg 2 mnd å få solgt. Holdt visningene selv da megler ble for dyrt. Gikk veldig fint ☺️ Anonymkode: 5a41f...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det lenge siden? Gikk den under takst? Synes det er så rart i og med dette er et svært attraktivt område hvor prisstigningen er skyhøy. Folk står omtrent i kø for å få flyttet hit og dette er et av de få husene uten innsyn fra alle kanter. Ja, skikkelig kjipt. Alle er like overasket som oss og vi klør oss litt i hodet nå. Ts Anonymkode: a5df5...b5a Det er et par år siden nå. Vi gikk ned 900 000 på prisantydning til slutt. Her var det heller ikke noen som skjønte noe, alle sa at det kom til å bli solgt kjapt her også. Av og til er det bare uforståelig og uflaks rett og slett. Da vi kjøpte huset var det mange på visning og skikkelig budrunde. Anonymkode: b5f80...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Del Skrevet 12. april 2023 Det er vel lite aktivitet i boligmarkedet FØR påske? Dere kan jo rett slett kun ha bommet på timingen deres. Anonymkode: bd200...922 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Del Skrevet 12. april 2023 Andrine& skrev (15 minutter siden): Huset er ikke solgt før det er solgt, det er det eneste som er sikkert. Bank og megler ønsker å tjene penger på dere så de skal du ikke stole på. Hvor lenge har dere beregnet at dere klarer å sitte med mellomfinansiering? De få husene som er solgt her er enten solgt rett før eller rett etter visning. Det er et veldig attraktivt område for veldig mange og har et godt rykte. Ingen vil heller flytte herfra med mindre man ikke har noe valg. Og husene som er solgt har gått over takst. Vi overtar ikke det nye huset før slutten av sommeren og etter det kan vi sitte med mellomfinansiering noen måneder. Men det er jo tapte penger. Det som stresser oss mest er om vi må selge under takst. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel lite aktivitet i boligmarkedet FØR påske? Dere kan jo rett slett kun ha bommet på timingen deres. Anonymkode: bd200...922 Ja, det er godt mulig. Ts Anonymkode: a5df5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #9 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er et par år siden nå. Vi gikk ned 900 000 på prisantydning til slutt. Her var det heller ikke noen som skjønte noe, alle sa at det kom til å bli solgt kjapt her også. Av og til er det bare uforståelig og uflaks rett og slett. Da vi kjøpte huset var det mange på visning og skikkelig budrunde. Anonymkode: b5f80...a3e Så utrolig kjedelig 😔 Ts Anonymkode: a5df5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 12. april 2023 #10 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så utrolig kjedelig 😔 Ts Anonymkode: a5df5...b5a Ha is i magen. Og legg til rette for å holde visninger selv. Trist at dere blir villedet av bransjen.. Jeg har selv solgt og kjøpt endel ganger å blir helt matt av hvor fæle disse meglerne og bankene kan være. De fremstår som greie men det er jo kun penger de tenker på. Med lang overtagelsestid burde mellomfinansiering være unødvendig. Er huset deres virkelig så lett å selge som de sier så kan dere like gjerne selge det uten hjelp å spare masse penger på det. Det er ganske enkelt å selge privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Del Skrevet 12. april 2023 Andrine& skrev (22 minutter siden): Ha is i magen. Og legg til rette for å holde visninger selv. Trist at dere blir villedet av bransjen.. Jeg har selv solgt og kjøpt endel ganger å blir helt matt av hvor fæle disse meglerne og bankene kan være. De fremstår som greie men det er jo kun penger de tenker på. Med lang overtagelsestid burde mellomfinansiering være unødvendig. Er huset deres virkelig så lett å selge som de sier så kan dere like gjerne selge det uten hjelp å spare masse penger på det. Det er ganske enkelt å selge privat. Er ikke banken og megleren som har villedet oss. Har desverre ikke kapasitet til å selge selv. Ja, vi tar imot private visninger hvis noen er interessert 😊 Ts Anonymkode: a5df5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Del Skrevet 12. april 2023 Mai er den beste måneden vanligvis, så håp på bedre tider! Skjønner at det kan være vanskelig å selge nå. Galopperende priser, strøm, rente og potensiell høy arbeidsledighet ut over året. Vi hadde f eks tenkt å kjøpe hytte nå men venter til neste år for å se hvordan ting utvikler seg. Sikkert mange som tenker som oss. Anonymkode: 37d16...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 12. april 2023 #13 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mai er den beste måneden vanligvis, så håp på bedre tider! Skjønner at det kan være vanskelig å selge nå. Galopperende priser, strøm, rente og potensiell høy arbeidsledighet ut over året. Vi hadde f eks tenkt å kjøpe hytte nå men venter til neste år for å se hvordan ting utvikler seg. Sikkert mange som tenker som oss. Anonymkode: 37d16...527 Det kom en ny melding nå om at renta skal ned, men ikke før i 2025. Det vil påvirke en del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mai er den beste måneden vanligvis, så håp på bedre tider! Skjønner at det kan være vanskelig å selge nå. Galopperende priser, strøm, rente og potensiell høy arbeidsledighet ut over året. Vi hadde f eks tenkt å kjøpe hytte nå men venter til neste år for å se hvordan ting utvikler seg. Sikkert mange som tenker som oss. Anonymkode: 37d16...527 Takk 🥰 Ja, det er nok noe i det du sier. Vi treffer nok ikke et så stort marked heller da det ligger ute for 9,5 mill. Kanskje litt uheldig med tanke på timingen. Ts Anonymkode: a5df5...b5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #15 Del Skrevet 12. april 2023 Vi har opplevd det samme. Ingen kom på fellesvisning. Huset ble lagt ut for en måned siden, så mulig vi også har bommet på timingen. Men, jeg har selv holdt 5 privatvisninger. Det har gått fint, men er så klart slitsomt å rydde og vaske for hver gang. Den ene gangen fikk jeg 2 timers varsel… Kommer en ny person på visning til helgen, men de andre som har vært her ville ikke ha boligen. Mulig det har noe med å gjøre at den er litt liten… Dersom ingenting skjer når vi kommer ut i mai, så dumper vi prisen 5% og setter opp ny visning. Vi er i en lavere priskategori enn deg da, vårt ligger ute til fem millioner. Vi har kjøpt ny bolig som vi tar over i sommer, så jeg kjenner dette er kjipt. Masse lykke til til deg! Anonymkode: 73bc0...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #16 Del Skrevet 12. april 2023 Dere var kanskje litt uheldige med timingen. Men jeg ønsker dere lykke til!! Anonymkode: 23d06...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #17 Del Skrevet 12. april 2023 Dette skjedde med huset jeg kjøpte. Fire visninger og ingen interesse før meg. Endte opp med å betale 100 000 under takst og fikk det nye kjøleskapet til selger med fordi jeg satt det som betingelse. 😈 Prisantydning var 2 800 000 og fikk det altså for 2.7 Anonymkode: 62e2d...676 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #18 Del Skrevet 12. april 2023 I nabolaget vårt lå et hus til salgs i 4 måneder. Det var ingen interesse, på hele den tiden kom det totalt 2 på visning. Så løsnet det plutselig og det ble budkrig og huset gikk 100 000 over takst. Helt merkelig. Huset kostet drøye 9 mill, og det er litt over gjennomsnittet i området. Anonymkode: e35b5...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #19 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har opplevd det samme. Ingen kom på fellesvisning. Huset ble lagt ut for en måned siden, så mulig vi også har bommet på timingen. Men, jeg har selv holdt 5 privatvisninger. Det har gått fint, men er så klart slitsomt å rydde og vaske for hver gang. Den ene gangen fikk jeg 2 timers varsel… Kommer en ny person på visning til helgen, men de andre som har vært her ville ikke ha boligen. Mulig det har noe med å gjøre at den er litt liten… Dersom ingenting skjer når vi kommer ut i mai, så dumper vi prisen 5% og setter opp ny visning. Vi er i en lavere priskategori enn deg da, vårt ligger ute til fem millioner. Vi har kjøpt ny bolig som vi tar over i sommer, så jeg kjenner dette er kjipt. Masse lykke til til deg! Anonymkode: 73bc0...3e3 Så kjedelig 😔 Håper dere får napp i helgen. Masse lykke til du også. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere var kanskje litt uheldige med timingen. Men jeg ønsker dere lykke til!! Anonymkode: 23d06...656 Tusen takk 🙏 Ts Anonymkode: a5df5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #20 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I nabolaget vårt lå et hus til salgs i 4 måneder. Det var ingen interesse, på hele den tiden kom det totalt 2 på visning. Så løsnet det plutselig og det ble budkrig og huset gikk 100 000 over takst. Helt merkelig. Huset kostet drøye 9 mill, og det er litt over gjennomsnittet i området. Anonymkode: e35b5...451 Det gir litt håp 😅 Takk for at du delte. Ts Anonymkode: a5df5...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå