Gå til innhold

Ca 160 cm høy, på hvilken vekt trives du best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er rundt 160 cm høy, hva er din trivselsvekt? 

Jeg er 162 cm og veier 58 kg og føler meg overvektig og feit. Jeg bærer også vekten for det meste i underkroppen. Det meste av fettet er derfor på lårene og hoftene. Uten at jeg ser uproporsjonert ut, jeg ser bare feit ut. 
Har gått ned fra 72 kg, mister motet snart og vil bare gi opp! hvor mye mer må jeg ned før jeg ser normal og tynn ut 😩

Anonymkode: b0b9e...f3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har synlige magesmuskler så lenge jeg er under 54 kilo. Er 161. 

Men trives best på 51, når jeg klarer å ta seg sammen på kostholdet…

Anonymkode: 634b5...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Er 162, trives best på ca 50. 

Anonymkode: d646f...529

Skrevet

Vet ikke.. men max 80 kg har jeg alltid tenkt. Men jeg greier meg fint over det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

50-52 kg.

Anonymkode: 16a9e...0b1

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 54-57 føler jeg meg aller mest komfortabel på litt over 160. 

Anonymkode: 109d5...051

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alder er jo vesentlig her.

Nå som jeg er 50 er 73 kilo helt fint.

Anonymkode: a4c63...2f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 158 og trives best på ca 60. Er nå 64.. Om jeg veier ca 60 og trener litt vekter, bruker jeg str S eller 36

Anonymkode: 6f549...478

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 163 og 58 nå og det er ok det, men 55 er bedre.. 

Anonymkode: dff1b...45e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt uenig. Jeg er 44 og ser ingen grunn til å forfalle ned i frityrgryta fremfor TV-skjermen av den grunn.  

• Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt uenig. Jeg er 44 og ser ingen grunn til å forfalle ned i frityrgryta fremfor TV-skjermen av den grunn.  

For et drittsvar! 
 Håper overgangsalderen gjør deg svært vondt.

Ps: Les deg opp på hva den kan gjøre mot folk før du slenger dritt.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

163, og trives best rundt 54-55 kg. Er 37 år.

Anonymkode: c3213...fc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

49 her, 165 og 55-56 kg. Godt i gang med overgangsalder. Det handler om inntak og forbruk fremdeles, men jeg spiser sikkert ca halvparten så mye nå som jeg gjorde i 20-og 30-årene. Man trenger rett og slett færre kalorier og man kan tilpasse seg.

Anonymkode: c0852...065

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

49 her, 165 og 55-56 kg. Godt i gang med overgangsalder. Det handler om inntak og forbruk fremdeles, men jeg spiser sikkert ca halvparten så mye nå som jeg gjorde i 20-og 30-årene. Man trenger rett og slett færre kalorier og man kan tilpasse seg.

Mange kan i stor grad tilpasse seg.

Men det er også lov til å være fornøyd med kroppen sin uten å få dritt. For det var spørsmålet her, ikke hvor tynn man ville være.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 166, så sikkert litt høyere enn du ønsker svar fra. Jeg veier i dag 75 kilo, og er godt fornøyd med det :) 

Anonymkode: b5a84...be9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange kan i stor grad tilpasse seg.

Men det er også lov til å være fornøyd med kroppen sin uten å få dritt. For det var spørsmålet her, ikke hvor tynn man ville være.

Ja det er sant, samme for meg hva folk vil spis/veie. Personlig trives jeg i en slank og sterk kropp. det er viktigere for meg enn å kunne spise fritt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er 160 cm det meste jeg har veid er 58 kg (det var etter litt for mye kos en hel sommer, ferier osv.😅) Har også veid helt ned i 43 kg.. Mellom 50-55 kg liker jeg best! Er muskuløs 

Anonymkode: 55495...dfd

Skrevet

Er 163 og tenker min idealvekt ligger rett i underkant av 60 kilo . Er nærmere 70 nå og ser at jeg med fordel kan ta av litt, da det meste ligger på overkroppen. 
Nå har jeg passert 50, er godt inne i overgangsalderen og merker veldig godt at det skal mye mindre til før kiloene klistrer seg til kroppen, men av en eller annen grunn er jeg mye mer fornøyd med eget utseende nå enn da jeg var 25 og veide 48 kilo....
Vekt har egentlig veldig lite betydning, det er mye viktigere hvordan man kler seg og holdning, er min erfaring. Jeg nekter å tilbringe resten av livet med å gå på evig diett, ikke kunne unne meg å leve slik jeg vil, men passer selvsagt på å holde meg aktiv. Tror det er realistisk å tro at jeg kommer til å holde meg rundt der jeg er nå og det er egentlig helt greit 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dere som er rundt 160 cm høy, hva er din trivselsvekt? 

Jeg er 162 cm og veier 58 kg og føler meg overvektig og feit. Jeg bærer også vekten for det meste i underkroppen. Det meste av fettet er derfor på lårene og hoftene. Uten at jeg ser uproporsjonert ut, jeg ser bare feit ut. 
Har gått ned fra 72 kg, mister motet snart og vil bare gi opp! hvor mye mer må jeg ned før jeg ser normal og tynn ut 😩

Anonymkode: b0b9e...f3e

Finnes ikke fasit på spørsmålet ditt da det kommer an på benbygningen din. En på 1.60 vil ikke automatisk se lik ut som en annen på 1.60 med tilsvarende vekt. 

Anonymkode: 0b4f7...d7e

AnonymBruker
Skrevet

164 cm og ligger på ca 56/57 kg og trives med det. Trener en del styrke og løping og føler jeg ser relativt atletisk ut.

Kan ikke skjønne hvordan du kan se feit ut på 58 kg og 162 cm. Men styrketrening er nøkkelen for å forme kroppen :) 

34 år.

Anonymkode: 68942...132

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...