Gå til innhold

Mannens kompis jubla over at jeg er steril. Jeg er knust

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idiotisk av dem begge, og sånn oppførsel kan være en dealbreaker på et tidligere tidspunkt, men nå sitter du litt i klisteret, selv om det til enhver tid er mulig å revurdere et forhold pga stort og smått.

Men mer rasjonelt sett er det bedre å begrense seg til to barn.

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, for noen typer🤮 Ikke greit i det hele tatt! Klem til deg

Anonymkode: 49817...bc7

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så trist nyhet. Man spøker ikke med slikt.

Men dere skulle uansett ikke ha flere barn sammen. Så om du skulle hatt flere, så betyr det jo at du hadde gått fra mannen din. Og det er jo heller ikke så kjekt for han.

Anonymkode: d8f0d...0d3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Man MÅ ikke bli krenka av alt...alle har ikke samme form for røff humor. la dem nå få ha sin egen humor selv om du ikke synes at det er morsomt. Skal man krenkes av alt som andre sier og ler av kan man ikke ha veken venner eller partere da alle sier dumme ting iblant

Anonymkode: 6e07f...da1

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Blir helt satt ut, av hvor ondskapsfulle enkelte mennesker kan være. 

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Gjest Refreng
Skrevet

Hvordan gjør det saken at kompisen er glad på hans vegne bedre? Det betyr at mannen din er glad for at du har hormonplager/ sykdom og er steril. Det gjorde saken verre i mine øyne...

Jeg tror du må tenke litt på hvorfor denne kompisen har disse holdningene mot deg. Jeg lurer litt på om mannen din rett og slett baksnakker deg til kompisen. Jeg lurer på om han egentlig viser deg den lojalitet du fortjener som menneske, kone og mor til hans barn. Hadde noen sagt noe sånt foran min mann, så tror jeg han hadde hatt vansker med å ikke slå til fyren

Just now, AnonymBruker said:

Man MÅ ikke bli krenka av alt...alle har ikke samme form for røff humor. la dem nå få ha sin egen humor selv om du ikke synes at det er morsomt. Skal man krenkes av alt som andre sier og ler av kan man ikke ha veken venner eller partere da alle sier dumme ting iblant

"Å, du har fått kreft. Jippi det betyr at du ikke vil leve lenge nok til å få flere barn :D"

Noen ganger er det faktisk helt greit å bli "krenket".

Skrevet

Det der vitner om så manglende respekt ovenfor deg. 
det de jubler for, er jo at du faktisk er syk og ikke kan ta avgjørende livsvalg for deg selv. 
helt uavhengig hva partneren din måtte ønske.

jeg hadde blitt så overrasket, kan ikke se for meg om gubben skulle gjort noe sånn, hadde følt meg så liten og latterliggjort. 

Syns ikke du overreagerer, all grunn til å være knust. 
og veldig veldig skuffa over livspartneren din..?! Herregud for en fjott

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Krenka? Det var ondsinnet "humor".  Man LER da for faen ikke av folks helseproblemer, uansett grunn!  Med mindre du er en usympatisk idiot da, slik som kompisen og mannen til TS.

• Liker 35
  • Nyttig 13
Skrevet

Måten mannen din takler din sorg på tilsier at du ikke bør få flere barn med ham uansett.
Ikke respekterer han følelsene dine, og ikke viser han omsorg for deg i situasjonen. Det er ganske åpenbart at han heller vil være kul overfor kompisen enn å ivareta deg. For meg kunne dette ha endt som en dealbreaker.

Å bli bedt om å tåle noe som han vet er veldig sårt for deg er en form for psykisk manipulasjon som er svært lite sympatisk. Det er ikke ditt ansvar å skjule dine følelser, for at ikke han skal ta ansvar for egne handlinger.

Alt dette sagt så virker det ikke som om dere var enige om å få flere barn enn to i utgangspunktet heller?
Man kan ikke presse på folk flere barn enn de ønsker seg selv, og jeg håper at du ikke har prøvd.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan være uforsiktig med kommentarer om vekt, aldring etc, og beklage med en gang, men dette gikk fullstendig galt og han/de skjønte ikke alvoret, beklaget ikke med en gang osv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En mann som jubler over at kona er syk, fortjener ikke å ha en kone. 

Anonymkode: 79928...b0a

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (5 minutter siden):

Krenka? Det var ondsinnet "humor".  Man LER da for faen ikke av folks helseproblemer, uansett grunn!  Med mindre du er en usympatisk idiot da, slik som kompisen og mannen til TS.

De som mener at infertilitet og PCOS (ofte smertefull og plagsom tilstand) er morsomt, synes de at folk i rullestol er like morsomt? Kreftpasienter?

Anonymkode: 775c9...6fc

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg og mannen har to barn, yngste blir 4 år i år. Jeg drømmer om et tredje barn selvom mannen enn så lenge har sagt nei. Elsker å være mamma og vil ha stor familie. 

men før påske fikk jeg knusende beskjed . Jeg pcos og sliter med uforklarlig vektoppgang og mensen forsvant  så ble sendt til hormon poliklinikk som tok blodprøver. Jeg fikk fa beskjed om at det var bra jeg hadde barna jeg hadde fordi jeg er i så hormonell ubehalanse at jeg er egentlig steril per nå. Fertilitets hormonene mine er på bærtur . Dette knuste meg fordi det også knuser drømmen min om stor familie i fremtiden . Jeg har vært så lei meg 

Mannen har en spydig kompis med skadefryd  og upassende spøker.  Han kom på besøk og lekte litt med ungene og pratet med mannen før han så spurte «ja har du fått overalt Per til flere barn ennå eller?» så sa jeg at nå hadde jeg fått vite ag jeg ikke kunne få flere barn slik at naturen hadde tatt valget for meg som var veldig trist.

hva gjør fyren? Hopper opp og ned av glede i stua og gir mannen min High 5 og DE BEGGEjubla og hoia «beste nyheten på lenge!» 

Så der der jeg to voksne menn juble over min sorg! Hva feiler det dem sin sorg? Jeg ble knust på en helt ny måte. Jeg kjenner at jeg ikke ønsker å ha denne kompisen i huset vårt mer da han stadig skal ha det gøy på min bekostning . Det han gjorde  var lagt over streken.

jeg sa dette til mannen min, at nå er det nok. Men han sier «seriøst tål litt da , han ble jo bare glad på mine vegne» 

Er det jeg som er hysterisk? Eller hadde dere også blitt lei dere av slik oppførsel? 

helt ærlig revurder jeg også forholdet til mannen også når han reagerer med så stor lykke over noe som oppleves grusomt for meg. Men skal ikke ha forhasta beslutninger 

Anonymkode: 7cd62...0f5

Og hvorfor synes mannen din det er normalt at kompisen blir glad på hans vegne fordi kona hans er syk? Jeg hadde også revurdert forholdet. Det er greit å ikke ville ha flere barn, men da burde han ha sterilisert seg. 

Anonymkode: 775c9...6fc

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Fullstendig mangel på grunnleggende empati og sosiale antenner. Men hvorfor vet mannens kompis alt dette?

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

han så spurte «ja har du fått overalt Per til flere barn ennå eller?» så sa jeg at nå hadde jeg fått vite ag jeg ikke kunne få flere barn slik at naturen hadde tatt valget for meg som var veldig trist.

At han kommer med et sånt spørsmål og du svarer om du gjør tyder på at  du kanskje deler i overkant mye og ofte om dette, det er ikke alltid så lett å vite hvordan man skal forholde seg til å få vite mer om andres private ting enn man kanskje egentlig ønsker.

• Liker 7
Skrevet

Håper det går bra med deg<3  

Rimelig lavpanna av typen din og kompisen hans å juble for noe sånt. Er han 14 eller noe sånt? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er dette tull?? Håper du hadde det i deg ts til å bli sur på de begge, for det er DE som er problemet her, ikke din reaksjon. Uansett hva, så er det ikke greit å juble over at noen er syk.

Anonymkode: c6a88...fde

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...