AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Hei! Hvilken tannkrem anbefaler dere til katt? Kjøpte Avital Avident på musti, men så den hadde så dårlige anbefalinger så leverte den tilbake. Anonymkode: 8b386...35a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Jeg har hatt katt hele livet omtrent, aldri pusset tennene på de. Anonymkode: c8644...1a2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Kjøp hos veterinær Anonymkode: 42a6e...de5 1
Blue Rain Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Anbefaler aptus Bucacat! https://www.apotek1.no/produkter/bucacat-oral-pasta-til-katt-45g-921416p I motsettning til andre tannkremer som bare smaker godt for å få katten til å åpne munnen, har den enzymer som motabeider plakk Det er viktig å pusse tennene på katten! I motsettning til katter i naturen, som har en snittalder på 2-5 år, råttner kattene sine tenner akkurat som våre etter tid, spesielt hvis de spiser tørrfor. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 Bruker Bucacat, katta liker smaken (slikker den i seg hvis den får på fingeren), grei å håndtere og den motvirker plakk over tid. Den blir litt klissete rundt korken etterhvert, men det er liksom alt jeg har å utsette på den. Motvirker dårlig ånde godt også, pusser bare tenna på katta når vi merker at ånden blir litt stram og renser tenner hos veterinær ca. annenhvert år Anonymkode: ae8fa...278 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Blue Rain skrev (20 timer siden): Anbefaler aptus Bucacat! https://www.apotek1.no/produkter/bucacat-oral-pasta-til-katt-45g-921416p AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker Bucacat, Anonymkode: ae8fa...278 Pusser dere med Bucacat eller sprøyter dere bare den i munnen som det står på pakken? Dyrlegen min anbefaler (og selger) også den, men kattten min liker den ikke og lar meg ikke pusse med den. Å sprøyte den i munnen går greit, så jeg bruker den når jeg ikke har ork til full tannpuss. Katten min liker den fra Petosan. Men vet ikke om den har noe særlig effekt annet enn å smake godt. Har også prøvd Tropiclean som skal være en slags erstatning for tannkrempuss. Den anbefales iallfall ikke. Min vanligvis ganske tilitsfulle og medgjørlige katt oppførte seg som den trodde jeg skulle avlive den, og har sett flere reviews som sier det samme. Anonymkode: d97cd...895 1
Kittykat Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Vi bruker denne på katten vår: Katten liker den og jeg fikk beskjed om at hvis katten ikke liker å få tennene pusset, så kan jeg ta litt tannkrem på poten hennes, så slikker hun det i seg. Uansett så får hun tannkremen inn i munnen. Den har jeg brukt i alle år til henne, så den anbefales. 1
Snusfrøkna Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 19.05): Pusser dere med Bucacat eller sprøyter dere bare den i munnen som det står på pakken? Dyrlegen min anbefaler (og selger) også den, men kattten min liker den ikke og lar meg ikke pusse med den. Å sprøyte den i munnen går greit, så jeg bruker den når jeg ikke har ork til full tannpuss. Katten min liker den fra Petosan. Men vet ikke om den har noe særlig effekt annet enn å smake godt. Har også prøvd Tropiclean som skal være en slags erstatning for tannkrempuss. Den anbefales iallfall ikke. Min vanligvis ganske tilitsfulle og medgjørlige katt oppførte seg som den trodde jeg skulle avlive den, og har sett flere reviews som sier det samme. Anonymkode: d97cd...895 Det viktigste er bare at den kommer inn i munnen:) Aller best er det selvfølgelig om man klarer å børste, siden kremen ikke er fullt så effektiv som børste, men med all vaskingen og slikkingen katter gjør, havner kremen etter hvert på utsiden av tennene hvor det trengs. 1
Kira123 Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Blue Rain skrev (På 12.4.2023 den 22.33): Anbefaler aptus Bucacat! https://www.apotek1.no/produkter/bucacat-oral-pasta-til-katt-45g-921416p I motsettning til andre tannkremer som bare smaker godt for å få katten til å åpne munnen, har den enzymer som motabeider plakk Det er viktig å pusse tennene på katten! I motsettning til katter i naturen, som har en snittalder på 2-5 år, råttner kattene sine tenner akkurat som våre etter tid, spesielt hvis de spiser tørrfor. Signerer denne! 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 12.31): Jeg har hatt katt hele livet omtrent, aldri pusset tennene på de. Anonymkode: c8644...1a2 Samme her. Lurer nå på om det er noe jeg burde ha gjort. Anonymkode: 7e573...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå